Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Linker deur functioneert elektronisch maar voor de helft

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2017
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Linker deur functioneert elektronisch maar voor de helft

    Vorige week heb ik met succes de armleuning in de linker deur(bestuurderskant) weten te vervangen aangezien daar een gat in zat. Hiervoor heb ik dus even de binnenkant van de deur los gehad om bij de schroeven van de armleuning te komen. Hiervoor dienen dus ook 2 stekkertjes en de kabel voor de ontgrendeling van de deur los te koppelen. Na de leuning weer te hebben geplaatst heb ik de binnenkant weer in de deur gehangen en de stekkers en kabel weer vastgeklikt.

    Nu was het van de week lekker weer en dacht ik dus even men raam naar beneden te doen. Maar helaas dit wou niet. Ook de centrale deurbergendeling op en van het slot halen wou niet doormiddel van de knop die op de deur zit. Mijn eerst gedachte was dat ik de stekkers ben vergeten vast te klikken. Dit heb ik dus dit weekend even gecheckt, maar de stekkers zaten gewoon vastgeklikt. toen naar de zekeringkast gekeken of er eventueel een zekering is doorgebrand. Maar ook hier was niks te zien. Toen heb ik op de inkomende stekker gemeten of ik uberhaupt wel spanning ontvang in de deur. Dit bleek dus wel zo te zijn, kreeg gewoon 12V binnen met de sleutel op het contact.

    Ook heb ik voor de zekerheid de bijrijders kant even gecheckt of daar het raam nog wel omhoog en omlaag wil. Als ik de knop gebruik op de bijrijderskant gaat het raam gewoon open of dicht maar als ik die van de bestuurderkant gebruik gebeurt er niks. Ook heb ik even snel de bekabeling gecheckt maar deze lijkt op het eerste oog goed te zijn.

    De bestuurders deur gaat verder nog wel elektrisch op slot. En volgens mij werkt de speaker ook nog prima(zal dit morgen even goed checken).

    Zou het kunnen dat de computer een signaal moet hebben dat de deur weer op zen plek zit? Of zou er misschien een kabelbreukje onstaan zijn bij het de-monteren? Zo, ja waar zou ik dan eventueel een schema kunnen vinden van de kabels en connectors zodat ik even wat kan doormeten?

  2. #2
    quattroA3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Posts
    1.947
    Kudos
    36
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard re: Linker deur functioneert elektronisch maar voor de helft

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door xblade Bekijk Berichten
    Of zou er misschien een kabelbreukje onstaan zijn bij het de-monteren?
    Kan van alles zijn, laat eerst je deurmodule uitlezen met VAGcom want er komt vast wel een foutmelding uit
    A3 SB 2.0L TDI quattro upgrades:-Alarm;-Lichtpakket;-dimbare spiegel;-regen/lichtsensor;-C/L Home;-bochtverlichting;-TPMS;-Hillhold;-DRLvoor+achter
    VCDS/VAGcom aanpassingen regio Zwolle / Raalte / Deventer (email: vagcom.audi#gmail.com)

  3. #3
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.243
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Linker deur functioneert elektronisch maar voor de helft

    Stekkers per ongeluk omgedraaid.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2017
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Linker deur functioneert elektronisch maar voor de helft

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door quattroA3 Bekijk Berichten
    Kan van alles zijn, laat eerst je deurmodule uitlezen met VAGcom want er komt vast wel een foutmelding uit
    Een vriend van mij heeft er nog een liggen. Dus die zal ik er binnenkort even inprikken.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remi66 Bekijk Berichten
    Stekkers per ongeluk omgedraaid.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
    Dit was ook al bij mij opgekomen :P. Maar de stekkers kunnen er maar op 1 manier in dus dit is ook niet het probleem.

    Ik heb inmiddels de speaker ook even gecheckt, daar komt gewoon geluid uit.
    Laatst gewijzigd door xblade; 15-05-17 om 16:57.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •