Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Accu leeg na alarmstoringen

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2017
    Leeftijd
    37
    Posts
    17
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Accu leeg na alarmstoringen

    Gisteren begon plots ineens mijn S3 te piepen en de gevarenlichten aan/uit. Het Alarm leek dus aangeslagen te zijn. Na het ontgrendelen en opnieuw vergrendelen met de afstandsbediening ging het alarm weer uit. Tot 2 uur later de kermis weer begon.

    Na opnieuw vergrendelen ben ik in de auto gaan zitten en zag ik op het dashboard dat er aangegeven werd dat de achterklep open stond. Dit zal er waarschijnlijk voor gezorgd hebben dat het alarm aansloeg. De achterklep gecontroleerd maar deze was gewoon netjes dicht. Verschillende keren de achterklep open en dicht gegooid en ook eens ontgrendeld via de afstandsbedieding maar toch bleef hij maar aangeven dat de achterklep openstond.

    Ik kon aan het slot zelf niets vreemds ontdekken. Heb de auto weer op slot gezet en de rest van de avonds toch niets meer gehoord... Totdat vanmorgen vlak voordat ik ermee wilde vertrekken het alarm weer spontaan afging! Hij stond voor de deur geparkeerd en ik slaap aan de voorkant van het huis maar ben er vannacht niet wakker door geworden. Het kan natuurlijk zijn dat ik daar doorheen geslapen heb dus ik weet niet zeker wat er vannacht precies gebeurd is.

    In ieder geval kreeg ik de auto niet meer gestart vanmorgen, deed helemaal niets meer en brandden er enkel wat lampjes op en rond de tellers. Waaronder het lampje van de (hand)rem en deze knipperde. Het multimediasysteem/navigatie schakelde niet in en de binnenverlichting deed het ook niet meer.

    Het lijkt er dus sterk op dat de accu helemaal leeggelopen is.

    Nu wil ik straks met startkabels aan de slag om de wagen weer te starten. Moet ik hier op extra dingen letten om problemen te voorkomen? Ik ben gewend om eerst de + aan te sluiten en vervolgens de - op de helpende auto en de andere - op de massa/motorblok van mijn auto. Als ik hier iets fout doe of kan doen hoor ik het graag.

    Dan, als ik hem gestart krijg wil ik graag weten wat er nou precies aan de hand is. Kan dit een defect zijn in het slot van de achterklep of een sensor?

    Verder is het de afgelopen weken al een paar keer gebeurd dat de deurvergrendeling niet reageerde op de afstandsbediening! Ik moest dan het slot met de sleutel zelf ontgrendelen.

    Daarnaast vroeg ik mij af of het vervangen van de accu(mocht dat nodig zijn) iets is wat nog wel goed zelf te doen is? Ik lees allerlei dingen over het inleren van allerlei zaken en het invoeren van serienummers of codes...

  2. #2
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.368
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Accu leeg na alarmstoringen

    Klinkt als een afgesleten microswitch in het slot.
    Als de startkabels erop zitten een paar minuten wachten zodat de accu al wat opgeladen is (ander auto natuurlijk wel laten lopen)
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2017
    Leeftijd
    37
    Posts
    17
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Accu leeg na alarmstoringen

    Moest maar een minuutje wachten en alles begon gelijk weer te werken na het aansluiten van de startkabels. Nog even gewacht en de boel startte toen gelijk weer. En dit met behulp van een peugeot 106 met 46Ah accu

    Het gekke is ook dat de melding van de achterklep ook niet meer tevoorschijn kwam??? Erg vaag. Ben in ieder geval wel erg blij dat het geen andere gekke dingen waren. Ik vermoed dan inderdaad ook dat het slijtage van het slot is o.i.d.

    Nu de accu helemaal plat was moest ik ook dingen als taal/tijd en eenheden opnieuw instellen. Zijn er nog andere dingen die goedgezet moeten worden of waar ik naar moet kijken nu de boel in principe spanningsloos is geweest? Normaal gesproken stond er links van de tijd op de toerenteller ook een soort antennesymbool. Deze is nu verdwenen?

  4. #4
    quattroA3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Posts
    1.950
    Kudos
    36
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Accu leeg na alarmstoringen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Svennos86 Bekijk Berichten
    ....Dan, als ik hem gestart krijg wil ik graag weten wat er nou precies aan de hand is. Kan dit een defect zijn in het slot van de achterklep of een sensor?
    Kan zijn dat er een stroomvreter is die je accu leeg trekt en daardoor je alarm (voorzien van eigen accu) af gaat.
    Laat je A3 compleet uitlezen met VAGcom en je ziet vanzelf welke foutmelding opgeslagen is.
    gr.
    Nico
    A3 SB 2.0L TDI quattro upgrades:-Alarm;-Lichtpakket;-dimbare spiegel;-regen/lichtsensor;-C/L Home;-bochtverlichting;-TPMS;-Hillhold;-DRLvoor+achter
    VCDS/VAGcom aanpassingen regio Zwolle / Raalte / Deventer (email: vagcom.audi#gmail.com)

  5. #5
    quattroA3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Posts
    1.950
    Kudos
    36
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Accu leeg na alarmstoringen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Svennos86 Bekijk Berichten
    Normaal gesproken stond er links van de tijd op de toerenteller ook een soort antennesymbool. Deze is nu verdwenen?
    Op vaste tijden wordt een radiografisch signaal uitgezonden en dan komt je antenne ook weer in beeld.
    Als je normaal een antenne hebt dan wordt de klok automatisch geregeld.
    A3 SB 2.0L TDI quattro upgrades:-Alarm;-Lichtpakket;-dimbare spiegel;-regen/lichtsensor;-C/L Home;-bochtverlichting;-TPMS;-Hillhold;-DRLvoor+achter
    VCDS/VAGcom aanpassingen regio Zwolle / Raalte / Deventer (email: vagcom.audi#gmail.com)


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2017
    Leeftijd
    37
    Posts
    17
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Accu leeg na alarmstoringen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door quattroA3 Bekijk Berichten
    Kan zijn dat er een stroomvreter is die je accu leeg trekt en daardoor je alarm (voorzien van eigen accu) af gaat.
    Laat je A3 compleet uitlezen met VAGcom en je ziet vanzelf welke foutmelding opgeslagen is.
    gr.
    Nico
    Was ik sowieso wel van plan nu ja. Hij moet komende vrijdag toch binnen voor onderhoud aan de uitlaat. Gelijk even meepakken dan.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door quattroA3 Bekijk Berichten
    Op vaste tijden wordt een radiografisch signaal uitgezonden en dan komt je antenne ook weer in beeld.
    Als je normaal een antenne hebt dan wordt de klok automatisch geregeld.
    Hmm ok. Normaal gesproken stond dit gewoon altijd aan en heb ik het nooit weg zien gaan dat symbool. Nu na een half uurtje rijden voor het opladen van de accu is het nog steeds niet terug en is de tijd dus ook niet bijgewerkt.

  7. #7
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.368
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Accu leeg na alarmstoringen

    Dit kwam ik nog tegen op het forum.
    De werking van de radioklok:
    Om 3 uur in de nacht probeert hij contact te maken met de centrale in Duitsland. Dit doet ie zolang als de tijd ingesteld staat bij kanaal 19. Dit is dus de tijd dat ie synchroniseerd. Heb je 'm op 9 staan, dan dus 9 minuten lang. Mijn idee: zet 'm dus niet te laag want dat kan te kort zijn. Lukt dit niet, dan probeert ie het om 4 uur weer. Lukt dit nog niet dan nog één keer om 5 uur. Is het gelukt dan verschijnt de mast in de teller. Is de mast er niet, dan is het dus niet gelukt en probeert ie het pas weer de volgende nacht. Mits er gereden is met de auto! Anders pas weer de volgende nacht na een rit.
    Het is te beïnvloeden door de zekering nr 15 aan de linkerkant van het dashboard (10Ampere) er voor 10 seconden eruit te trekken. Dit is de zekering van het instrumentenpaneel J285. Als de zekering er dan weer ingestopt wordt, gaat de klok ook synchroniseren. Dit doet ie alleen zolang het contact uit is! Dus zodra je het contact aanzet, dan stopt ie gelijk weer. Stel je auto staat s'nachts voor je huis en het synchroniseren is niet gelukt. Rij dan naar een andere plek, haal de zekering eruit voor 10 sec en plaats 'm terug. Wacht de tijd dat je ingesteld hebt bij kanaal 19 en je zal zien, mits je natuurlijk een plek hebt gevonden waar je wel goed ontvangst hebt, dat de mast weer terug is. Ik heb het gedaan toen ik een vergadering in Almelo had. Zekering eruit en erin, naar de vergadering, en toen ik weer terug kwam......... was ie er weer :-) Blijkbaar heb ik naast mijn huis in Soesterberg slecht ontvangst! Let wel: Zoals eerder hier geschreven, als die in VAGCOM N/A aangeeft dan ie ie echt kapot! En lukt ook het bovenstaande uiteraard niet meer.
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •