Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 22

Onderwerp: Trekhaak 3-deurs en Sportback gelijk?

  1. #1
    MennoTDI's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Leeftijd
    32
    Posts
    305
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Trekhaak 3-deurs en Sportback gelijk?

    Hallo,

    Ik heb een vraag aangaande een afneembare trekhaak voor een A3 Sportback. Ik heb een trekhaak gezien van Westfalia voor een hele gunstige prijs, echter is deze voor een 3-deurs. Kan iemand mij met enige zekerheid vertellen of de trekhaken voor een 3 en 5-deurs (SB dus hetzelfde zijn?

    Alvast bedankt!

    Groet Menno
    '07 Audi A3 Sportback 8P 2.0 TDI S-Tronic Ambition Proline | Powered by Vagtechniek @ 175pk / 410nm | MFSW
    '06Yamaha FZ1 S

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Posts
    76
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard re: Trekhaak 3-deurs en Sportback gelijk?

    Volgens mij gaat dat niet passen, ze geven voor een 3 deurs en de sportback andere nummers op. Let ook op de kabelset, die moet voertuig specifiek zijn en helemaal naar de zekeringkast worden getrokken en aangesloten. Kabelset moet je ook op €110,- of meer rekenen..

    V-305299600001 = 3 Deurs
    V-321539600001 = Sportback

    Gaat dus niet passen.
    Laatst gewijzigd door FirebladeA3; 25-05-14 om 21:10.

  3. #3
    daniela4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    826
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: Trekhaak 3-deurs en Sportback gelijk?

    en een andere onder spoiler voor je achterbumper met deksel €110 ex btw en ex spuiten als dit nodig is.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Leeftijd
    32
    Posts
    19
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard re: Trekhaak 3-deurs en Sportback gelijk?

    Te zien aan de onderdeelnummers is de trekhaak anders.
    Weet zo niet of het trekgewicht ook verschilt, maar je kan het pas zien als je beide trekhaken naast elkaar hebt liggen of het past of niet. En als ze getest zijn voor hetzelfde gewicht gaat het goed.
    Er vanuit gaande dat de bumper van een A3 Sportback hetzelfde is dan die van een Hatchbak. Als de bumpers anders zijn ga er maar vanuit dat het niet past.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Posts
    76
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard re: Trekhaak 3-deurs en Sportback gelijk?

    Achter bumper van een 3 deurs en een sportback zijn anders.

    Westfalia geeft duidelijk aan dat de 3 deurs en de Sportback verschillende trekhaken heeft.


  6. #6
    MennoTDI's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Leeftijd
    32
    Posts
    305
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard re: Trekhaak 3-deurs en Sportback gelijk?

    Bedankt voor de info, dan zoek ik even verder. Als iemand nog een goed adres heeft voor trekhaken houd ik mij aanbevolen!
    '07 Audi A3 Sportback 8P 2.0 TDI S-Tronic Ambition Proline | Powered by Vagtechniek @ 175pk / 410nm | MFSW
    '06Yamaha FZ1 S

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2012
    Posts
    81
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard re: Trekhaak 3-deurs en Sportback gelijk?

    kijk eens op www.trekhaakshop.nl daar heb ik mijn haak ook vandaan.

  8. Ad
  9. #8
    Snuk's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Leeftijd
    41
    Posts
    71
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard re: Trekhaak 3-deurs en Sportback gelijk?

    Als je iets tweedehands koopt is meestal de kabelboom niet aanwezig misschien een aandachts puntje Ik was namelijk achteraf bijna net zo veel kwijd als nieuw....
    28-1-13 A3 SB TDI Quat 170 PK (12-08) 7-3 Led mistlampen22-7 Cruise Controle 21-10 Af trekhaak + s-line lip 24-10 Uitlaat sierstukken 30-11 Black rotor winter Velgjes 14-01-14 Chrome dakrails.

  10. #9
    MennoTDI's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Leeftijd
    32
    Posts
    305
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard re: Trekhaak 3-deurs en Sportback gelijk?

    @drenten

    Heb je een afneembaar model gekocht?

    Ik heb namelijk een bumperaanzetstuk met een klepje gekocht omdat ik een afneembare wil. Maar ik ben bang dat als ik niet een OEM of westfalia oid koop, dat het klepje dan niet mooi zal passen als de haak gedemonteerd is...
    '07 Audi A3 Sportback 8P 2.0 TDI S-Tronic Ambition Proline | Powered by Vagtechniek @ 175pk / 410nm | MFSW
    '06Yamaha FZ1 S

  11. #10
    MennoTDI's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Leeftijd
    32
    Posts
    305
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard re: Trekhaak 3-deurs en Sportback gelijk?

    Iemand ervaring met de pasvorm van een afneembare GDW trekhaak? Past dit icm een bumperaanzetstuk met uitsparing dmv klepje?
    '07 Audi A3 Sportback 8P 2.0 TDI S-Tronic Ambition Proline | Powered by Vagtechniek @ 175pk / 410nm | MFSW
    '06Yamaha FZ1 S

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Leeftijd
    32
    Posts
    19
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard re: Trekhaak 3-deurs en Sportback gelijk?

    Zelf heb ik een bosal afneembare trekhaak en daar past het klepje precies bij.
    Dit is dacht ik wel een OEM afneembare trekhaak aangezien er ook de een en andere Audi logo's op staan.

  13. #12
    MennoTDI's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Leeftijd
    32
    Posts
    305
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard re: Trekhaak 3-deurs en Sportback gelijk?

    Morgen komt mijn afneembare Oris trekhaak binnen, is zustermerk van Bosal. Zal mijn ervaring ermee hier wel delen!
    '07 Audi A3 Sportback 8P 2.0 TDI S-Tronic Ambition Proline | Powered by Vagtechniek @ 175pk / 410nm | MFSW
    '06Yamaha FZ1 S

  14. #13
    MennoTDI's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Leeftijd
    32
    Posts
    305
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard re: Trekhaak 3-deurs en Sportback gelijk?

    Vandaag de Oris trekhaak gemonteerd inclusief 13-polige stekker.

    Past perfect, en je ziet er niks van eenmaal gedemonteerd. Ben er erg blij mee!




    '07 Audi A3 Sportback 8P 2.0 TDI S-Tronic Ambition Proline | Powered by Vagtechniek @ 175pk / 410nm | MFSW
    '06Yamaha FZ1 S

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Posts
    76
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard re: Trekhaak 3-deurs en Sportback gelijk?

    Ziet er keurig netjes uit zo. Heb je de kabels ook al aangesloten?

  16. #15
    daniela4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    826
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: Trekhaak 3-deurs en Sportback gelijk?

    Netjes hoor, ik heb vandaag de kabels gekocht 13p van bosal. Afneembare haak heb ik al.
    Alleen de onderspoiler staat in backorder bij de dealer dus nog even wachten. Ik heb hem in de primer gekocht want wil hem in de kleur Van de auto spuiten.

  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard re: Trekhaak 3-deurs en Sportback gelijk?

    @MennoTDI, hoeveel was je nu in totaal ongeveer kwijt en waar heb je alles gekocht? Ik denk er nl. ook over om een trekhaak te plaatsen op mijn A3 Sportback

  18. #17
    MennoTDI's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Leeftijd
    32
    Posts
    305
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard re: Trekhaak 3-deurs en Sportback gelijk?

    Hallo,

    Ik had zoals geschreven de trekhaak geplaatst. Gister zou ik de 13-polige stekker aansluiten bij de zekeringkast in het boordnet. Alles gemonteerd volgens handleiding. Vervolgens heb ik deze storingen:

    Gloeispiraaltje knippert
    Remlichten blijven continu branden wanneer de auto op contact staat/motor loopt

    Ik heb met VCDS (ross-tech origineel) de trekhaak proberen in te leren, maar geen resultaat.
    Omdat mijn auto vanochtend voor de APK zou moeten, heb ik de boel weer allemaal teruggestoken naar origineel. Vervolgens bleven de storingen zoals hierboven vermeldt erin, gloeispiraaltje en remlichten. Nogmaals geprobeerd te wissen, geen resultaat..

    Ik ben ten einde raad, en heb de auto nu naar de dealer gebracht. Vanzelfsprekend is de auto nu niet voor de APK geweest

    Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?? Alle tips zijn welkom!!

    @weertenaar, in totaal was ik €335 kwijt, echter met deze problemen zal ik mijn portemonnee wel weer moeten trekken..
    '07 Audi A3 Sportback 8P 2.0 TDI S-Tronic Ambition Proline | Powered by Vagtechniek @ 175pk / 410nm | MFSW
    '06Yamaha FZ1 S

  19. #18

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Posts
    76
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard re: Trekhaak 3-deurs en Sportback gelijk?

    Heb je de draden naar de zekering kast getrokken of heb je ze bij de achterlichten aangesloten. Ik heb hiervoor een Seat Leon gehad ( wat in de basis exact dezelfde auto is ) en daar moest ik de draadboom naar voren trekken, zekeringkast. Aansluiten heb ik laten doen bij een bevriend garage bedrijf want lopen knooien in de zekeringkast zag ik niet echt zitten. Als je de kabels bij het achterlicht hebt aangesloten dan zouden daar de problemen van kunnen komen door dat het tegenwoordig allemaal Canbus systeem is.

  20. #19
    MennoTDI's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Leeftijd
    32
    Posts
    305
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard re: Trekhaak 3-deurs en Sportback gelijk?

    Update:

    Had de kabels inderdaad naar voren getrokken en via de zekeringkast op het boordnet aangesloten. Ergens is er iets misgegaan, het zij de foto's op de handleiding, of ik heb er niet recht voor gezeten, maar het zat in ieder geval niet goed aangesloten. Dealer heeft het vanmiddag rechtgebreid, alles werkt nu naar behoren en is helemaal goed gecodeerd!
    '07 Audi A3 Sportback 8P 2.0 TDI S-Tronic Ambition Proline | Powered by Vagtechniek @ 175pk / 410nm | MFSW
    '06Yamaha FZ1 S

  21. #20
    daniela4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    826
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: Trekhaak 3-deurs en Sportback gelijk?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door weertenaar Bekijk Berichten
    @MennoTDI, hoeveel was je nu in totaal ongeveer kwijt en waar heb je alles gekocht? Ik denk er nl. ook over om een trekhaak te plaatsen op mijn A3 Sportback
    Een gebruikte originele afneembare trekhaak kost rond de €250, een nieuwe canbus 13 polige kabelset kost €148, onder spoiler in de primer met klepje kost €130, spuiten van bumper €100, aanmelden van trekhaak kan vast wel iemand voor je doen.

    Onderspoiler kan je ook in zwart kopen maar weet niet wat deze kost.
    Laatst gewijzigd door daniela4; 10-06-14 om 21:21.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •