Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 32

Onderwerp: A3 E-tron, cruise control werkt niet bij gebruik voorverwarmen

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2015
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard A3 E-tron, cruise control werkt niet bij gebruik voorverwarmen

    Ik heb al enige tijd problemen met de cruise control van mijn A3 e-tron als ik de voorverwarming gebruik.
    Het maakt niet of ik de APP en het vanuit de auto aanstuur.
    Als ik de motor afzet en weer start doet de CC het weer normaal
    Zijn er mensen die dit probleem ook hebben?
    Graag melden, de vraag ligt nu bij Audi AG via Garage Pouw Deventer.
    Des temeer klachten, hoe sneller het hopelijk wordt opgelost.

  2. #2
    AudiFranc72's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2015
    Leeftijd
    52
    Posts
    461
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 E-tron, cruise control werkt niet bij gebruik voorverwarmen

    Ja, is een bug. Als de voorverwarming niet gereed is voordat je de auto start dan werkt de CC niet. Als de voorverwarming uit is gegaan voordat je start werkt CC wel.

  3. #3

    Standaard Re: A3 E-tron, cruise control werkt niet bij gebruik voorverwarmen

    ik heb werkelijk nog nooit dat probleem gehad, en stap dagelijks in met voorverwarming nog aan....

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Posts
    779
    Kudos
    75
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: A3 E-tron, cruise control werkt niet bij gebruik voorverwarmen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vinnygogo Bekijk Berichten
    ik heb werkelijk nog nooit dat probleem gehad, en stap dagelijks in met voorverwarming nog aan....
    Nadat je hem kort daarvoor losgekoppeld hebt van de laadpaal?

  5. #5

    Standaard Re: A3 E-tron, cruise control werkt niet bij gebruik voorverwarmen

    ja. ik sta zowel hier thuis als op mijn werk aan de lader. elke ochtend om 8.38 staat hij ingesteld op voorverwarmen wat hij netjes doet. ik stap dan vaak in terwijl klima nog draait, en gebruik altijd ACC. terugweg hetzelfde, maar dan zet ik vaak via de telefoon de klima aan.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2008
    Leeftijd
    48
    Posts
    556
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 E-tron, cruise control werkt niet bij gebruik voorverwarmen

    Volgens mij gaat het specifiek om CC, niet ACC. Dus de gewone Cruise Control. ACC heeft dit probleem niet (althans, ik heb dit probleem ook niet in de exact beschreven situatie).

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2011
    Posts
    145
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 E-tron, cruise control werkt niet bij gebruik voorverwarmen

    Nee hoor, ik heb heb alleen CC en ken dit probleem niet. Ik gebruik de voorverwarming 2x per dag. CC doet het altijd.

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2015
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 E-tron, cruise control werkt niet bij gebruik voorverwarmen

    Het maakt niet uit of ik hem loskoppel (ik gebruik een normaal stopcontact geen laadpaal), voor of na het aflopen van de timer. Soms doet de CC (gewone CC) het wel.
    In de meeste gevallen gewoon niet. Uiteraard is het probleem simpel op te lossen, starten, uit doen en weer starten, dan werkt de CC normaal. Soms vergeet ik dat en moet je maar weer ergens stoppen, wat ik reuze irritant vind. Ik had gehoopt dat ik niet de enige zou zijn, ik ga maar weer pushen bij de garage.
    Bedankt voor jullie reacties!!

  10. #9
    AudiFranc72's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2015
    Leeftijd
    52
    Posts
    461
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 E-tron, cruise control werkt niet bij gebruik voorverwarmen

    Het doet zich voor als je de auto opent, terwijl de voorverwarming nog draait. Je kunt dit zien, omdat het paneel van de airco is verlicht in de auto (overige verlichting is uit). Dus vóórdat je de auto opent.

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Posts
    779
    Kudos
    75
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: A3 E-tron, cruise control werkt niet bij gebruik voorverwarmen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AudiFranc72 Bekijk Berichten
    Het doet zich voor als je de auto opent, terwijl de voorverwarming nog draait. Je kunt dit zien, omdat het paneel van de airco is verlicht in de auto (overige verlichting is uit). Dus vóórdat je de auto opent.
    Interessant. Dat zou betekenen dat je de voorverwarming dan eerst, via de app, uit moet schakelen voordat je een deur opent?

  12. #11
    AudiFranc72's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2015
    Leeftijd
    52
    Posts
    461
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 E-tron, cruise control werkt niet bij gebruik voorverwarmen

    Ja, klopt @A630q

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2015
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 E-tron, cruise control werkt niet bij gebruik voorverwarmen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AudiFranc72 Bekijk Berichten
    Ja, klopt @A630q
    Bedankt voor de tip. Ik heb het vanochtend uitgeprobeerd.
    Zondag avond via app voorverwarmen ingeschakeld op 07.20 uur
    Vanochtend om om 7,15 gechecked of de timer in de app nog aanstond, ja dus.
    Om 7.21 uur app gechecked, staat uit.
    7.18 kijk ik in de auto, paneel airco staat nog aan (dat lees ik vaker op het forum)
    openen, starten, weg rijden. CC doet het helaas niet.
    Komt dit bekend voor?? of doe ik iets fout.

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2016
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Thumbs up Re: A3 E-tron, cruise control werkt niet bij gebruik voorverwarmen

    Ik heb hetzelfde probleem! Vanmorgen voor de 4e keer in een half jaar de de CC het niet deed, en ja hoor, inderdaad na het laten voorverwarmen. Stond juist op het punt om mijn garage te raadplegen... Even gegoogled... Dankjewel voor de tip. Ik zal morgen de garage eens bellen.

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2015
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 E-tron, cruise control werkt niet bij gebruik voorverwarmen

    Beste E-tron rijders, plaats aub hier een reactie als je ook met dit probleem kampt.
    Ik zal dit verzamelen en aan mijn garage doorgeven.
    Wellicht dat Audi er dan wat mee gaat doen,
    Alvast bedankt. Harm

  16. #15
    AudiFranc72's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2015
    Leeftijd
    52
    Posts
    461
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 E-tron, cruise control werkt niet bij gebruik voorverwarmen

    Iedereen met een E-tron en CC heeft het ;-)
    Laatst gewijzigd door AudiFranc72; 01-03-16 om 19:50.

  17. #16

    Standaard Re: A3 E-tron, cruise control werkt niet bij gebruik voorverwarmen

    Kijk, heb mn e-tron nu 1 maand en heb dit nu 2x gehad. Had het verband met het voorverwarmen (nog) niet gelegd. Nu wel en lijkt idd de oorzaak bij mij.

  18. #17

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2008
    Leeftijd
    48
    Posts
    556
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 E-tron, cruise control werkt niet bij gebruik voorverwarmen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AudiFranc72 Bekijk Berichten
    Iedereen met een E-tron en CC heeft het ;-)
    /edit hier stond onzin, het gaat specifiek om CC en niet ACC. Beter lezen Soeski.
    Laatst gewijzigd door Soeski; 02-03-16 om 10:51.

  19. #18

    Standaard Re: A3 E-tron, cruise control werkt niet bij gebruik voorverwarmen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door schippers8etron Bekijk Berichten
    Beste E-tron rijders, plaats aub hier een reactie als je ook met dit probleem kampt.
    Ik zal dit verzamelen en aan mijn garage doorgeven.
    Wellicht dat Audi er dan wat mee gaat doen,
    Alvast bedankt. Harm
    Mijn E-tron heeft dit ook. Heb het ook bij Martin Schilder in Haarlem doorgegeven. Het wordt tijd dat ze dit eens niet meer als individuele gevallen gaan behandelen en het eens bij Audi zelf gaan neerleggen!

  20. #19

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2015
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: A3 E-tron, cruise control werkt niet bij gebruik voorverwarmen

    Mijn E-tron heeft het ook. Ik zal Vallei Autogroep benaderen.

  21. #20

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Posts
    779
    Kudos
    75
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: A3 E-tron, cruise control werkt niet bij gebruik voorverwarmen

    Is volgens mijn dealer een bekende 'bug'. Monteurs zijn daar onlangs over geïnformeerd. Oplossing? Geen.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •