Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 26

Onderwerp: Gratis MMI Plus kaartenupdates voor importauto's mogelijk?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Gratis MMI Plus kaartenupdates voor importauto's mogelijk?

    Goedemiddag allen, sinds Juli heb ik een mooie witte Audi A3 Etron leasewagen met vele opties waaronder een MMI Navigatie Plus (zonder Audi Connect, wel 2 SD kaartslots).
    Ondanks dat er geen simkaart slot in zit noch Audi Connect staat de auto wel in live verbinding met de MyAudi dienst.
    Deze auto is nieuw geïmporteerd uit Duitsland, nu is het probleem wat ik heb dat ik niet over de mogelijkheid beschik om gratis kaartupdates te downloaden via "MyAudi".

    De kaartupdates mogelijkheid is ook niet zichtbaar op de pagina.
    Screenshot_1.jpg

    Momenteel ben ik nog in overleg met de importeur maar die vermoed dat dit model audi in Duitsland niet standaard met gratis kaartupdates wordt geleverd of dat het recht op kaartupdates door import vervalt. Kan iemand daar wellicht nog iets zinnigs over zeggen ?
    Laatst gewijzigd door maever; 09-11-16 om 15:01.

  2. #2
    hansderk's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Leeftijd
    53
    Posts
    477
    Kudos
    6
    Auto
    Audi TT

    Standaard re: Gratis MMI Plus kaartenupdates voor importauto's mogelijk?

    Van de Nederlandse importeur hoef je bij een importauto niets te verwachten... ook bij toekomstige claims die normaal in de garantie vallen wordt bij import echt niets voor je gedaan. Zeker bij een dealer van pon zelf.
    Audi TT roadster 3.2 V6 DSG Quattro, 18", Gletscherblau, alcantara/leder, S-Line
    Audi A3 1.6 TDI Ultra Phantomschwarz, zwart leder, full options Led koplampen
    Mini F55 5 deurs, zwart metallic

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard re: Gratis MMI Plus kaartenupdates voor importauto's mogelijk?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hansderk Bekijk Berichten
    Van de Nederlandse importeur hoef je bij een importauto niets te verwachten... ook bij toekomstige claims die normaal in de garantie vallen wordt bij import echt niets voor je gedaan. Zeker bij een dealer van pon zelf.
    Dat kan ik begrijpen, wel ben ik benieuwd of deze auto in Duitsland wel gratis kaart updates zou krijgen, wellicht is de activatie procedure dan anders en zijn gratis updates alsnog mogelijk. Het lijkt mij aannemelijk dat hier officieel wel gratis kaartupdates bij zaten, om nou 200 euro per update te betalen voor een gloednieuwe wagen, zou het echt service tot aan de deur zijn ?
    Laatst gewijzigd door maever; 09-11-16 om 15:47.

  4. #4
    hansderk's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Leeftijd
    53
    Posts
    477
    Kudos
    6
    Auto
    Audi TT

    Standaard re: Gratis MMI Plus kaartenupdates voor importauto's mogelijk?

    Ligt eraan wat je begrijpt. Als er Audi connect op zit (dat bij Etron volgens mij altijd is), is er een licentie van 3 jaar aanwezig. Maar als jij dadelijk een kapotte versnellingsbak hebt bij 40000 km dat bij een NL auto vergoedt wordt zal dat bij een importauto worden afgewezen!
    Audi TT roadster 3.2 V6 DSG Quattro, 18", Gletscherblau, alcantara/leder, S-Line
    Audi A3 1.6 TDI Ultra Phantomschwarz, zwart leder, full options Led koplampen
    Mini F55 5 deurs, zwart metallic

  5. #5

    Standaard re: Gratis MMI Plus kaartenupdates voor importauto's mogelijk?

    Wat een bangmakerij. Die auto is van 2015 dus heeft sowieso nog garantie. Als de auto een anschlussgarantie pakket heeft heeft TS zelfs nog langer garantie, ook geldig in Nederland. Natuurlijk wordt het met coulance allemaal lastiger, maar dan kan je in het ergste geval ook nog overleggen met de Duitse dealer. De kaarten Update is volgens mij in Duitsland standaard ook beschikbaar. Misschien moet je je auto even koppelen op de Duitse myaudi website? Anders even de verkoper contacten, de Nederlandse importeur heeft er niets mee te maken. Loopt je MMI trouwens nu al achter dan?


  6. #6
    Ries's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2007
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.233
    Kudos
    41
    Auto
    Audi RS4
    Land
    Land

    Standaard re: Gratis MMI Plus kaartenupdates voor importauto's mogelijk?

    Mijn Duitse s3 heb ik zonder problemen in Nederland nog 2x gratis nav update gedaan. Helaas wordt mijn s3 deze maand 3 jaar en heb ik er geen recht meer op. Het updaten lukte mij via gewone myaudi.nl. het kan dus wel!

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard re: Gratis MMI Plus kaartenupdates voor importauto's mogelijk?

    Wellicht heb je audi connect Ries ? dan kan het namelijk wel, zonder vermoedelijk niet.
    De auto is uit 2015 maar pas sinds juli 2016 op mijn naam, dat heeft met bijtelling te maken.
    de kaarten dateren uit augustus 2015 en missen zodoende de nieuwe A4 bij Rotterdam, een snelweg die ik er toch wel in wil hebben.
    Laatst gewijzigd door maever; 09-11-16 om 22:09.

  8. Ad
  9. #8
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard re: Gratis MMI Plus kaartenupdates voor importauto's mogelijk?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hansderk Bekijk Berichten
    Ligt eraan wat je begrijpt. Als er Audi connect op zit (dat bij Etron volgens mij altijd is), is er een licentie van 3 jaar aanwezig. Maar als jij dadelijk een kapotte versnellingsbak hebt bij 40000 km dat bij een NL auto vergoedt wordt zal dat bij een importauto worden afgewezen!
    Grootste onzin, want er een "jahreswagen" met anschlussgarantie heeft gewoon wereldwijde garantie. Diverse NL dealers die dat gewoon bevestigen en garantie kwesties netjes afhandelen. Precies wat Raz0r zegt dus
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  10. #9
    meeuw's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    1.208
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard re: Gratis MMI Plus kaartenupdates voor importauto's mogelijk?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maever Bekijk Berichten
    Wellicht heb je audi connect Ries ? dan kan het namelijk wel, zonder vermoedelijk niet.
    De auto is uit 2015 maar pas sinds juli 2016 op mijn naam, dat heeft met bijtelling te maken.
    de kaarten dateren uit augustus 2015 en missen zodoende de nieuwe A4 bij Rotterdam, een snelweg die ik er toch wel in wil hebben.
    Dacht eerder op dit forum te hebben gelezen dat bij de 2016-kaart dat stuk A4 nog ontbreekt.

  11. #10
    Ries's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2007
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.233
    Kudos
    41
    Auto
    Audi RS4
    Land
    Land

    Standaard re: Gratis MMI Plus kaartenupdates voor importauto's mogelijk?

    Klopt. Heb audi connect

  12. #11
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Gratis MMI Plus kaartenupdates voor importauto's mogelijk?

    De nieuwe A4 staan inderdaad niet op de maps van 2016, pas op die van 2017 komt ie erop....is ook een enorm irritant nu.
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  13. #12
    hansderk's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Leeftijd
    53
    Posts
    477
    Kudos
    6
    Auto
    Audi TT

    Standaard Re: Gratis MMI Plus kaartenupdates voor importauto's mogelijk?

    Ja als je aansluitende garantie hebt klopt wat je zegt, maar mijn A5 cabrio met een kap waarvan de stof ging pluizen op vouwnaden werd in eerste instantie gewoon geweigerd onder garantie kap te vernieuwen en nadien heeft de dealer ruiterlijk toegegeven dat als het geen import was bijvoorbeeld de EGR koeler (€1600 reparatie kosten) dan deels coulance had. Dus tja Rainesh, knap dat jij dan mijn stelling grootste onzin noemt.... wellicht eerst feiten kennen voor je zelf je niet onderbouwd oordeel geeft!
    Audi TT roadster 3.2 V6 DSG Quattro, 18", Gletscherblau, alcantara/leder, S-Line
    Audi A3 1.6 TDI Ultra Phantomschwarz, zwart leder, full options Led koplampen
    Mini F55 5 deurs, zwart metallic

  14. #13
    nelson007's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2005
    Posts
    65
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Gratis MMI Plus kaartenupdates voor importauto's mogelijk?

    Volgens mij is jou dan eerder een broodje aap verhaal verteld Hansderk, ik heb ook nog nooit problemen gehad met garantie bij mijn import a3 (hoefde er zelfs nieteens voor naar de dealer waar ik hem gekocht had bij reparatie).
    Wat betreft de kaartupdates, denk wanneer dit niet zichtbaar is bij MyAudi het er simpelweg niet bij zit helaas...import of geen import.

  15. #14
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Gratis MMI Plus kaartenupdates voor importauto's mogelijk?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hansderk Bekijk Berichten
    Ja als je aansluitende garantie hebt klopt wat je zegt, maar mijn A5 cabrio met een kap waarvan de stof ging pluizen op vouwnaden werd in eerste instantie gewoon geweigerd onder garantie kap te vernieuwen en nadien heeft de dealer ruiterlijk toegegeven dat als het geen import was bijvoorbeeld de EGR koeler (€1600 reparatie kosten) dan deels coulance had. Dus tja Rainesh, knap dat jij dan mijn stelling grootste onzin noemt.... wellicht eerst feiten kennen voor je zelf je niet onderbouwd oordeel geeft!
    Nog steeds grootste onzin want ik praat niet over aansluitende garantie. Als je de voorwaarden gewoon leest, dan staat er duidelijk dat je in heel europa 5 jaar garantie hebt. Als je verschillende Audi dealers vraagt (zoals Audi de Mondt) dan zeggen ze exact hetzelfde. Dit is enkel bij de jahreswagen en zij mogen dus ook niks aan de klant doorberekenen (alles valt onder garantie) en doet de dealer dat wel.....tja dan is het gewoon een slechte dealer. Zelfs PON bevestigd dit. Sterker nog, de auto's krijgen een speciale markering in het systeem (ook bevestigd door AudiWittebrug)
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  16. #15
    Ries's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2007
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.233
    Kudos
    41
    Auto
    Audi RS4
    Land
    Land

    Standaard Re: Gratis MMI Plus kaartenupdates voor importauto's mogelijk?

    Hier zelfde ervaring bij 5 jr garantie en import. Geen enkel probleem met garantie issues bij audi Udenhout.
    Laatst gewijzigd door Ries; 13-11-16 om 16:26.

  17. #16
    hansderk's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Leeftijd
    53
    Posts
    477
    Kudos
    6
    Auto
    Audi TT

    Standaard Re: Gratis MMI Plus kaartenupdates voor importauto's mogelijk?

    Ik dus wel dus eigen ervaring en geen broodje aap! En gaf ook aan dat coulance echt wel anders wordt afgehandeld. Er is 1 nuance, en dat is wanneer de importeur de import heeft geregeld. Hoop voor je dat ik ongelijk heb met jouw auto maar zowel de cabriolap als de EGR koeler waren teleurstellende garantie ervaring met Audi!
    Audi TT roadster 3.2 V6 DSG Quattro, 18", Gletscherblau, alcantara/leder, S-Line
    Audi A3 1.6 TDI Ultra Phantomschwarz, zwart leder, full options Led koplampen
    Mini F55 5 deurs, zwart metallic

  18. #17

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Gratis MMI Plus kaartenupdates voor importauto's mogelijk?

    Om even on topic te blijven.
    Heb inmiddels antwoord van Audi Nederland.

    Geachte heer,

    Ik stuur u deze e-mail naar aanleiding van het telefonisch contact met mijn collega over Audi Connect voor uw Audi A3 Sportback e-tron.

    Vervelend te vernemen dat u problemen ervaart, met betrekking tot de kaartupdates in het online portaal van myAudi. U wilt graag weten hoe u kaartupdates kunt uitvoeren voor uw A3 e-tron.

    Graag informeer ik u hierbij dat uw Audi A3 e-tron een importauto betreft, waardoor de specificaties kunnen afwijken van de Nederlandse specificaties.

    Zo te zien heeft uw Audi A3 e-tron geen Audi connect infotainment diensten. Dat betekent ook dat de optie van 3 jaar gratis kaartupdates niet voor uw Audi A3 e-tron beschikbaar is. Deze dienst is ook niet achteraf te activeren. Ik bied u mijn excuses aan voor het ongemak.

    Ik wens u een prettige dag toe.


    Met vriendelijke groet,

    Natasja Cengiz
    Audi Customer Care

    Het is mij niet bekend of dit daadwerkelijk betekent dat er geen kaartupdates bij de auto zijn inbegrepen of dat zij niet kunnen verifiëren (bij Audi Duitsland) of dat zo is.

  19. #18

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2014
    Leeftijd
    38
    Posts
    604
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Gratis MMI Plus kaartenupdates voor importauto's mogelijk?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maever Bekijk Berichten
    Om even on topic te blijven.
    Heb inmiddels antwoord van Audi Nederland.




    Het is mij niet bekend of dit daadwerkelijk betekent dat er geen kaartupdates bij de auto zijn inbegrepen of dat zij niet kunnen verifiëren (bij Audi Duitsland) of dat zo is.
    Ik weet niet of een Etron afwijkt maar:

    Zo te zien heeft uw Audi A3 e-tron geen Audi connect infotainment diensten. Dat betekent ook dat de optie van 3 jaar gratis kaartupdates niet voor uw Audi A3 e-tron beschikbaar is. Deze dienst is ook niet achteraf te activeren. Ik bied u mijn excuses aan voor het ongemak.
    Dat is in ieder geval bij de limo/SB anders. Ik heb namelijk ook geen Connect maar wel de kaartupdates. Dus of de medewerker begrijpt er niets van, of dit is specifiek voor de E-Tron.

  20. #19

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Gratis MMI Plus kaartenupdates voor importauto's mogelijk?

    Waar ze op doelt t.o.v. kaartupdates is geloof ik "In Nederland wel, In Duitsland niet". In Duitsland krijg je vermoedelijk enkel maar kaartupdates als je ook audi connect neemt.

  21. #20

    Standaard Re: Gratis MMI Plus kaartenupdates voor importauto's mogelijk?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maever Bekijk Berichten
    Waar ze op doelt t.o.v. kaartupdates is geloof ik "In Nederland wel, In Duitsland niet". In Duitsland krijg je vermoedelijk enkel maar kaartupdates als je ook audi connect neemt.
    In de Duitse audi connect handleiding staat dat kaartupdates ook voor auto's met MMI Navigatie Plus maar zonder Audi Connect beschikbaar zijn.. Al aan de slag geweest met een account op de Duitse myaudi?

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •