Resultaten 1 tot 18 van de 18

Onderwerp: ACC houdt rekening met rechts passeren!

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2008
    Leeftijd
    48
    Posts
    556
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard ACC houdt rekening met rechts passeren!

    Ik wilde dit pas plaatsen nadat ik een paar maanden (!) erop gelet had omdat ik dacht dat ik me zaken verbeelde, maar alsnog zullen jullie me misschien voor gek verklaren

    Ik heb gemerkt dat de ACC rekening houdt met rechts inhalen! En daarmee bedoel ik; hij doet het niet
    Links inhalen is geen enkel probleem, dat doet de auto dus vanzelf. Rechts inhalen weigert hij. Ook al komt de baan voor me vrij; hij past de snelheid NIET aan. Pas als ik dit forceer met de hendel gaat de auto harder rijder.
    Als de baan voor me vrij komt en ik passeer links, dan gaat de snelheid wel automatisch omhoog.

    Nogmaals; ik dacht eerst dat het toeval was of specifiek de plek waar ik reed (op sommige plekken ga je niet harder ondanks dat de weg vrij is en moet je forceren met de hendel of gas). Maar ik heb er nu letterlijk maanden op gelet en het kan geen toeval zijn; de Audi A3 met ACC haalt NIET rechts in.
    Ik kon het in de handleiding niet vinden, maar misschien staat het wel ergens beschreven. Wilde het toch even kwijt, ik vind het wel een mooie feature.
    "Helaas" dus ook niet als je aan de andere kant van de vierkante blokken rijdt op een uitvoegstrook, want dan is rechts er voorbij wél toegestaan (inhalen niet, dus niet terug naar de hoofdrijbaan).

    Any insights? Iemand die zin heeft om dit ook eens te onderzoeken of het ook gemerkt heeft, al dan niet zonder er een conclusie aan te hangen?

  2. #2
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: ACC houdt rekening met rechts passeren!

    Het klopt. Dat zit in de software van de auto dat je rechts niet mag inhalen....en inderdaad jammer dat het nog geen onderscheid kan maken tussen een rijbaan en uitvoegstrook. Maar dat lijkt mij te complex voor een simpele acc radar. Vind het ook een mooie feature. Gewoon netjes links inhalen
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  3. #3
    Bkaelen's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Leeftijd
    39
    Posts
    56
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: ACC houdt rekening met rechts passeren!

    Altijd al gedacht! Mooi dat het nu 'bevestigd' is!

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2015
    Posts
    82
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: ACC houdt rekening met rechts passeren!

    ja, klopt. Bij mijn ACC heb ik dit ook gemerkt. Met even zelf gas geven gaat het wel
    A3 2015 SB 1.4 TFSI CoD s-line veel opties, 190pk met lpg
    A1 2014 SB 1.4 TFSI CoD Pro line S

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2015
    Posts
    174
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: ACC houdt rekening met rechts passeren!

    De oplossing is een paar dagen veel mensen rechts inhalen, dan denkt hij dat je in een land rijdt waar je rechts mag inhalen.
    Links inhalen wordt dan weer wat lastiger lol


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2016
    Posts
    112
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: ACC houdt rekening met rechts passeren!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ksi Bekijk Berichten
    De oplossing is een paar dagen veel mensen rechts inhalen, dan denkt hij dat je in een land rijdt waar je rechts mag inhalen.
    Links inhalen wordt dan weer wat lastiger lol
    Klopt niet echt wat je daar zegt, ben reeds een paar keren naar Engeland gegaan met mn A3, hij doet het op basis van GPS (althans op de FL)
    Eenmaal terug op het vaste land is het direct weer normaal, zonder "aan te leren"

    Leuke feature nontheless!

  7. #7
    svkaster's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Leeftijd
    51
    Posts
    525
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: ACC houdt rekening met rechts passeren!

    Misschien kun je inhetmenu aangeven of je rechts of links rijd....

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2008
    Leeftijd
    48
    Posts
    556
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: ACC houdt rekening met rechts passeren!

    Dat heb ik niet kunnen vinden. Zal misschien wel met een VCD mod te doen zijn. Anders wordt de auto af fabriek al ingesteld voor het land denk ik.
    Anyway, ik dacht eerst dat ik gek werd, heb maanden getest, toch maar geplaatst hier en dan krijg je te horen dat het inderdaad een (undocumented) feature is. :P

    Misschien toch nog leuk voor sommigen om dus te weten dat dit echt zo werkt. Case closed!

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2016
    Posts
    112
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: ACC houdt rekening met rechts passeren!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Soeski Bekijk Berichten
    Dat heb ik niet kunnen vinden. Zal misschien wel met een VCD mod te doen zijn. Anders wordt de auto af fabriek al ingesteld voor het land denk ik.
    Anyway, ik dacht eerst dat ik gek werd, heb maanden getest, toch maar geplaatst hier en dan krijg je te horen dat het inderdaad een (undocumented) feature is. :P

    Misschien toch nog leuk voor sommigen om dus te weten dat dit echt zo werkt. Case closed!
    Op de facelift werkt het op basis van GPS gegevens, zo kijkt hij of je in een rechts of linksrijdend land zit en past hij de instellingen daaraan aan. Ook met de LEDkoplampen op de facelift houdt hij hier rekening mee geloof ik, dat hij de koplampen net iets lager wet om verblinding te verkomen.

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2015
    Posts
    174
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: ACC houdt rekening met rechts passeren!

    En als je geen GPS hebt, dus op basis van gedrag. Echt hè die jongens van Audi denken toch overal goed overna

  12. #11
    svkaster's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Leeftijd
    51
    Posts
    525
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: ACC houdt rekening met rechts passeren!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ksi Bekijk Berichten
    En als je geen GPS hebt, dus op basis van gedrag. Echt hè die jongens van Audi denken toch overal goed overna
    Bij de ACC hebben ze nagedacht maar in het andere draadje over e-tron daar hebben ze geloof ik de software developers vervangen voor 5 jarige. Zoveel bugs pfffff 🤓
    Laatst gewijzigd door svkaster; 10-02-17 om 08:21.

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2008
    Leeftijd
    48
    Posts
    556
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: ACC houdt rekening met rechts passeren!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ksi Bekijk Berichten
    En als je geen GPS hebt, dus op basis van gedrag. Echt hè die jongens van Audi denken toch overal goed overna
    Ik moet (helaas) toegeven dat ik regelmatig rechts inhaal, maar de ACC leert daar echt niets van hoor. Hij blijft netjes elke dag weigeren. Ik zou het ook niet anders willen op zich... dus nee, geen zelflerende functie.

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2015
    Posts
    174
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: ACC houdt rekening met rechts passeren!

    Hahah maarja die etron rijders blijven toch vaak rechts achter een vrachtauto plakken toch? *grin*

  15. #14

    Standaard Re: ACC houdt rekening met rechts passeren!

    Rechts inhalen kan prima, maar dan moet er wel 1 rijstrook tussen zitten. Op de A2 met vijf rijstroken en die verstokte linksrijders kun je dus prima op de ACC rechts erlangs

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2008
    Leeftijd
    48
    Posts
    556
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: ACC houdt rekening met rechts passeren!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ksi Bekijk Berichten
    Hahah maarja die etron rijders blijven toch vaak rechts achter een vrachtauto plakken toch? *grin*
    Ehm, heel af en toe inderdaad... als ik het per se op accu wil halen tot thuis of gewoon geen zin heb om door te rijden. Ik kom inderdaad weinig e-tron rijders tegen die stevig doorkarren. Maargoed, anders haal je de 1:27,6 ook niet natuurlijk

  17. #16
    Q52009's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Leeftijd
    66
    Posts
    26
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: ACC houdt rekening met rechts passeren!

    MMI > Reismodus
    Audi Q5 2.0 TFSI Tiptronic 2016
    Audi TT Coupé 2.0 TFSI 2008 JD-tuned 250 PS, 360 Nm
    Audi A3 1.6 Ambition 2001

  18. #17
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: ACC houdt rekening met rechts passeren!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Q52009 Bekijk Berichten
    MMI > Reismodus
    Een beetje duidelijkheid kan geen kwaad.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  19. #18
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: ACC houdt rekening met rechts passeren!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Q52009 Bekijk Berichten
    MMI > Reismodus
    Als je dat doet, dan denkt je auto dat je in UK rijdt. Met vcds kun je rechts passeren weer inschakelen.
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •