Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: S-line vering plaatsen op een Ambiente

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2016
    Leeftijd
    36
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard S-line vering plaatsen op een Ambiente

    Beste forum leden.

    Ik heb mij een audi a3 Berline aangekocht 1.6 tdi ultra 110 pk van 2015.
    Het is een ambiente uitvoering met standaart onderstel. Ik zou nu de veren willen laten veranderen door s-line veren en hier voor heb ik Audi gebeld. Het probleem is dat zij een chassisnummer nodig hebben van een s-line om deze te bestellen omdat ze 50 verschillende veren hebben.
    Zou iemand mij hier mee kunnen helpen en ook kunnen bevestigen dat het geen probleem geeft als ik deze in de originele veerpoot laat plaatsen.

    Bedankt

    Ruben
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2016
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard re: S-line vering plaatsen op een Ambiente

    Het lijkt mij niet dat iemand hier via het internet een chassisnummer zal verstrekken aan een onbekende. Dat is ook nogal gevoelig voor misbruik. Het is ook niet voor niets, dat bijvoorbeeld bij de kentekencheck van de RDW, het chassisnummer ongeveer het enige gegeven is, dat niet openbaar beschikbaar is.

    Persoonlijk zou ik het eens bij een andere dealer proberen. Uit 50 verschillende producten de juiste kiezen is niet heel erg moeilijk. Als ik kaas ga kopen bij de supermarkt, denk ik dat ik nog wel een grotere keuze heb. Ik kom er echter iedere keer weer tot een goede keuze. (Ja het is wellicht een aparte vergelijking, maar het gaat om het idee). Als een dealer niet de moeite neemt om uit 50 items, uit te zoeken welke de juiste is en of dit zonder meer onder jouw auto past, zou ik hem die verkoop niet eens meer gunnen. Komt hij er zelf niet uit, dan is er met een telefoontje naar de importeur of naar de vrienden in Duitsland ook vast en zeker een oplossing.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2016
    Leeftijd
    36
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: S-line vering plaatsen op een Ambiente

    oke bedankt

  4. #4

    Standaard Re: S-line vering plaatsen op een Ambiente

    Meestal zijn de dempers van een S-line anders dan van de standaard versie, met alleen veren kom je er dus niet. Tevens zijn de stabilisator stangen vaak anders (dikker) omdat deze stugger zijn.

    Ik denk dat hoeveel beter af bent met een set Eibach pro-kit veren, let wel dat he de juiste koopt per as zijn er verschillende types mogelijk afhankelijk van je motor (onder de 120pk heb je een starre torsie achteras bijvoorbeeld) en uitvoering (Quattro, diesel, benzine, handbak of automaat) maar ook de sedan, hatchback of sportback is van invloed.

    Lees dit forum deel maar eens daar staat voldoende over Eibach:

    http://www.audiforum.nl/forum/model-...anging-34.html
    Laatst gewijzigd door JINXED; 15-02-17 om 07:07.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2016
    Leeftijd
    36
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: S-line vering plaatsen op een Ambiente

    Dank u wel voor je reactie. Ik heb ondertussen originele veren met demper gevonden van een s-line. Ik ga deze volgende week plaatsen.


  6. #6

    Standaard Re: S-line vering plaatsen op een Ambiente

    Vergeet niet dat hij wel voor de juiste uitvoering moet zijn (motor versnellingsbak / gewichtsklasse per as), bij een S-line zijn tevens de stabilisatorstangen dikker om de rol van de carrosserie / contact met de weg te verbeteren, zul niet heel direct merken overigens, maar daar heb je vast allemaal al onderzoek naar gedaan als je de juiste dempers met veren inmiddels hebt kunnen vinden in het ETKA systeem.

    Vergeet niet dat je auto opnieuw uitgelijnd moet worden na de werkzaamheden, plaats nadat alles er onder zit nog eens wat foto's altijd leuk zo'n mini projectje.
    Laatst gewijzigd door JINXED; 16-02-17 om 08:55.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2016
    Leeftijd
    36
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: S-line vering plaatsen op een Ambiente

    Ik heb deze gekocht van iemand die ook een manueel 1.6 110 pk heeft. Dus normaal moet het goed gaan. Ik ga deze laaten plaatsen door mijn mechanicien. Zij gaan die dan ook uitlijnen. Bedankt voor de info.

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •