Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Wie heeft zijn CNG tanks al laten keuren

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2013
    Posts
    23
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Wie heeft zijn CNG tanks al laten keuren

    Goedemiddag allemaal,

    Is er al iemand die zijn CNG tanks heeft laten herkeuren. Dit moet volgens mij om de 4 jaar gebeuren.
    Vraag me af waar jullie dat gedaan hebben en wat dat kost. Hoor graag jullie ervaringen.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2015
    Posts
    47
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A2
    Land
    Land

    Standaard Re: Wie heeft zijn CNG tanks al laten keuren

    Bij LPG worden tanks van 10 jaren oud geweigerd met de keuring..... bij inbouw.
    Bij APK kijkt niemand of de tank te oud is, nauwelijks controle op.

    Ik vermoed dat voor CNG dit ook geld, je mag vermoedelijk tot 4 jaren oud inbouwen en daarna kijkt niemand tenzij er lekkage is.

  3. #3
    A3Gtron's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Posts
    99
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Wie heeft zijn CNG tanks al laten keuren

    Ik heb hier op het forum ook iets gelezen dat iemand een brief van zijn garage had gekregen over de CNGtanks controle. Ook heeft Kiwa het over een CNG tank controle. Recent vroeg ik erna bij een bezoek aan de Audi dealer, en daar was niks bekend.
    #1 Audi A3 Sportback G-tron

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2013
    Posts
    23
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard

    Dank u voor de reactie. Eigenlijk is er dus nog nils bekend..

    Dank u voor de reactie. Ben echt benieuwd hoe het gaat bij de Apk
    Laatst gewijzigd door tom; 29-05-17 om 20:08.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2015
    Posts
    47
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A2
    Land
    Land

    Standaard Re: Wie heeft zijn CNG tanks al laten keuren

    Gezien de zeer kleine aantallen zullen alleen die heel veel CNG verkopen en APK keuren het weten.

    De LPG en APK nooit problemen mee gehad en als ze moeilijk doen, elke 4 jaren nieuwe tank of extra keuringskosten?
    Ik heb hier over gelezen dat bij een keuring voor LPG deze minder dan 10 jaren oud moet zijn en vermoedelijk bedoelen ze voor GNC inbouw minder dan 4 jaren bij keuring/inbouw.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    58
    Posts
    32
    Kudos
    0

    Standaard Re: Wie heeft zijn CNG tanks al laten keuren

    Voor meer info zie de FAQ .....https://www.tankinspecties.nl/home
    Hier staat ook een overzicht van bedrijven die de herkwalificatie kunnen uitvoeren
    Zie ook de melding van de RDW

    De RDW maakt u erop attent dat u elke cilinder van het voertuig om de 48 maanden na de datum van ingebruikname moet laten inspecteren. U bent er zelf voor verantwoordelijk om deze datum in de gaten te houden. Voor meer informatie over de periode van herkwalificatie en de aard van de herkwalificatie kunt u contact opnemen met de fabrikant van de cilinders.
    Wanneer een tank bijvoorbeeld bij een botsing betrokken is geweest of aan brand is blootgesteld moet u ook een herkwalificatie laten doen. Beschadigde tanks worden uit het verkeer genomen en moeten terug naar fabrikant. U kunt bij de fabrikant informeren naar de eisen en regels

  7. #7
    Xecto's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2013
    Leeftijd
    37
    Posts
    560
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Wie heeft zijn CNG tanks al laten keuren

    Als het inderdaad na 48 maanden moet, dan is het niet zo gek dat niemand dat nog heeft laten de doen: de eerste NL G-Trons zijn van maart/april 2014. Ik heb de eerste APK gehad, daar is niets gemeld. De 4 jaar zijn volgend jaar maart voorbij, dus ik zal tzt eens bij de dealer informeren.

    Aanvulling: de dealer weet nog van niets en gaat ervan uit dat hij wel een melding of aanwijzing krijgt op het moment dat het zover is.
    Laatst gewijzigd door Xecto; 23-08-17 om 13:03.
    A3 Sportback G-Tron Pro Line S - Misano Red
    Q7 E-Tron Premium Edition - Atlantis Blue

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •