Bekijk Poll Resultaten: Welke model A3 heb jij gekocht?

Stemmers
810. Je mag niet op deze poll stemmen
  • A3

    45 5,56%
  • A3 Sportback

    444 54,81%
  • A3 Limousine

    261 32,22%
  • A3 Cabriolet

    16 1,98%
  • S3

    2 0,25%
  • S3 Sportback

    23 2,84%
  • S3 Limousine

    18 2,22%
  • S3 Cabriolet

    1 0,12%
Pagina 2 van 301 EersteEerste 1234561252102 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 6009

Onderwerp: Wie hebben er reeds een A3 8V besteld of al in bezit zelfs? Verzameltopic

  1. #21

    Standaard Re: Wie hebben er reeds een A3 8V besteld of al in bezit zelfs? Verzameltopic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lalleman Bekijk Berichten

    Wensenlijst VCDS Mod’s (op dit moment):

    • Vrij schakelen verborgen menu MMI
    • Herstarten MMI Systeem
    • Needle sweep/staging
    • Spiegel passagier kantelen bij achteruitrijden
    • Aanpassing van de knipperlicht cycles
    • Vergrendeling en alarm inschakelen/uitschakelen met piepsound
    • Gordel waarschuwing uitschakelen
    • Schakel moment aangeven/uitzetten in bis
    • Activering van Hill hold
    • Uitschakelen dimmen van LED TFL bij inschakelingknipperlicht
    • Achterlichten aan bij DRL
    • Emergency Flashing Active (Adaptive brake light)

    Klinkt goed! Kan dit allemaal of ga je er vanuit dat het mogelijk is of basis van andere modellen?

    Wat bedoel je btw met aanpassing knipperlicht cycles?
    Ik heb veel geld uitgegeven aan alcohol, vrouwen en snelle auto’s. De rest heb ik
    gewoon verbrast.

  2. #22
    lalleman's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    58
    Posts
    600
    Kudos
    113
    Auto
    Audi A5 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Wie hebben er reeds een A3 8V besteld of al in bezit zelfs? Verzameltopic

    Diverse bronnen geven aan dat bovenstaand lijstje uitvoerbaar zou moeten zijn. Knipperlicht cycles betreft, voor zover mij bekend, het aantal keer dat richtingaanwijzer knippert bij soft-touch.
    Audi A5 Cabrio FSI 2.0 Glacier White 2018
    Tesla Model 3 Performance - Audi A3 Cabriolet 1.4 TFSI S-tronic Ambition - Volkswagen Golf 7 GTE - Audi A3 8v Sportback Pro Line S

  3. #23

    Standaard Re: Wie hebben er reeds een A3 8V besteld of al in bezit zelfs? Verzameltopic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lalleman Bekijk Berichten
    Diverse bronnen geven aan dat bovenstaand lijstje uitvoerbaar zou moeten zijn. Knipperlicht cycles betreft, voor zover mij bekend, het aantal keer dat richtingaanwijzer knippert bij soft-touch.

    Ik houd het tzt wel even in de gaten. Geen idee of ik mijn wensen zo bij de dealer kan inschieten of dat ik met een lieve glimlach en een fles wijn op zoek moet naar iemand met VAGcom
    Ik heb veel geld uitgegeven aan alcohol, vrouwen en snelle auto’s. De rest heb ik
    gewoon verbrast.

  4. #24
    lalleman's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    58
    Posts
    600
    Kudos
    113
    Auto
    Audi A5 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Wie hebben er reeds een A3 8V besteld of al in bezit zelfs? Verzameltopic

    Ik veronderstel dat de dealer niet zit te wachten op dergelijke mod's, op het forum staan diverse leden met ervaring, kennis en kunde.....ik hou je wel ff actief op de hoogte.
    Laatst gewijzigd door lalleman; 30-01-13 om 17:34.
    Audi A5 Cabrio FSI 2.0 Glacier White 2018
    Tesla Model 3 Performance - Audi A3 Cabriolet 1.4 TFSI S-tronic Ambition - Volkswagen Golf 7 GTE - Audi A3 8v Sportback Pro Line S

  5. #25
    Carpediem's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2008
    Posts
    2.612
    Kudos
    45
    Auto
    Audi A8

    Standaard Wie hebben er reeds een A3 8V besteld of al in bezit zelfs? Verzameltopic

    Kan iemand met Vagcom zo zien, ff aan de kabel dealer zal het wsl niet doen. Maar je weet nooit.
    A8 4H Facelift | A6 Sedan 4G FL BiTDI | A5 8T facelift |Audi A1 8XVAGcoding.NL / .BE (VCP & VCDS Coderingen & projecten) Nederland & België --> info@VAGcoding.nl<--


  6. #26

    Standaard Re: Wie hebben er reeds een A3 8V besteld of al in bezit zelfs? Verzameltopic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lalleman Bekijk Berichten
    Ik veronderstel dat de dealer niet zit te wachten op dergelijke mod's, op het forum staan diverse leden met ervaring, kennis en kunde.....ik hou je wel ff actief op de hoogte.

    Thanks!

    Bij mijn huidige SB heb ik wel het minimaliseren van de gordelwaarschuwing tot 6x en het altijd laten branden van de achterlichten opgegeven, dat was geen probleem. Maar bij die hele lijst gaan ze misschien wel moeilijk kijken
    Ik heb veel geld uitgegeven aan alcohol, vrouwen en snelle auto’s. De rest heb ik
    gewoon verbrast.

  7. #27

    Standaard Re: Wie hebben er reeds een A3 8V besteld of al in bezit zelfs? Verzameltopic

    Activeren Hill Hold klinkt interessant! Dat scheelt weer een vinkje op het bestelformulier.

    Gaat mijn VAG-COM kabel werken op het 8V platform? Was destijds best prijzig dus dat zou wel tof zijn. En nu maar hopen dat de aanstormende ontslagronde bij m'n werkgever aan mij voorbijgaat zodat ik in de loop van dit jaar wat serieuzer over een bestelling kan gaan nadenken...

  8. Ad
  9. #28

    Standaard Re: Wie hebben er reeds een A3 8V besteld of al in bezit zelfs? Verzameltopic

    Ah, hier is de verzamelplaats

    Ook hier een bestelling. Het is mijn eerste Audi. Nu de laatste maanden in mijn Volvo C30. Omwille van gezin meer ruimte en deuren gezocht, maar wilde liever geen stationcar. 'Logische' opvolger V40 viel af wegens gebrek aan ruimte en de misser dat er geen open dak in kan. Verdere randvoorwaarden: ik rijd 50 - 60k per jaar. Eis werkgever was A-label, dus 2.0TDI was geen optie.

    Na (heel) lang wikken en wegen is 3 januari de volgende configuratie besteld. De prognose voor levering dealer staat op week 22. Half februari zouden ze daar wat meer over kunnen zeggen.

    Audi A3 Sportback 1.6TDI Ambition Proline Plus

    Scubablauw metallic
    Stof Rallye zwart/blauw

    Blanke sierlijsten
    Dakreling, aluminium
    Lichtpakket
    Opberg- en bagageruimtepakket
    Audi Soundsystem
    Glazen panoramadak
    Aluminium optiek in het interieur
    Wegrijassistent
    Comfortsleutel
    Doorlaadopening
    Verwarmbare voorstoelen
    Licht- en regensensor plus dimmende binnenspiegel
    Buitenspiegels inklapbaar met kantelfunctie rechts, links automatisch dimmend
    Parkeersensoren achter

    Nu dus maar wachten...
    Laatst gewijzigd door RWF; 31-01-13 om 09:53.

  10. #29
    S3FTW
    Guest

    Standaard Re: Wie hebben er reeds een A3 8V besteld of al in bezit zelfs? Verzameltopic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PeterSB Bekijk Berichten
    Thanks!

    Bij mijn huidige SB heb ik wel het minimaliseren van de gordelwaarschuwing tot 6x en het altijd laten branden van de achterlichten opgegeven, dat was geen probleem. Maar bij die hele lijst gaan ze misschien wel moeilijk kijken
    Snap niet dat een dealer dergelijke modificaties doet, want DRL icm met achterlichten is NIET toegestaan (lees; verboden)....

  11. #30
    Parvizio's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    42
    Posts
    471
    Kudos
    40
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Wie hebben er reeds een A3 8V besteld of al in bezit zelfs? Verzameltopic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door S3FTW Bekijk Berichten
    Snap niet dat een dealer dergelijke modificaties doet, want DRL icm met achterlichten is NIET toegestaan (lees; verboden)....
    Blijkbaar snap je zoveel dingen niet in deze wereld, want je komt hier alleen maar klagen over ander mans smaken / modificaties.
    Schrijf en taalfouten zijn voorbehouden.

  12. #31
    sdekoning's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    648
    Kudos
    40
    Auto
    Audi A5 Coupé

    Standaard Wie hebben er reeds een A3 8V besteld of al in bezit zelfs? Verzameltopic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Parvizio Bekijk Berichten
    Blijkbaar snap je zoveel dingen niet in deze wereld, want je komt hier alleen maar klagen over ander mans smaken / modificaties.
    Hij heeft hopelijk alleen z'n dag niet: ik kreeg het er eerder vandaag ook al van langs.. :-)
    3.0TDI QUATTRO 201kW/600Nm Hartog Tuned

  13. #32
    S3FTW
    Guest

    Standaard Re: Wie hebben er reeds een A3 8V besteld of al in bezit zelfs? Verzameltopic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Parvizio Bekijk Berichten
    Blijkbaar snap je zoveel dingen niet in deze wereld, want je komt hier alleen maar klagen over ander mans smaken / modificaties.

    LOL, ik zal ongetwijfeld niet alles snappen... maar jij snapt volgens mij niet dat er regels zijn, en je snapt volgens mij al helemaal niet, waarom deze regels er zijn!

    Dat ga ik jou nu in enkele zinnen uitleggen; deze regels zijn er voor onze veiligheid, als je je niet aan deze regels houdt dan ondermijn je dus de veiligheid. Helaas niet alleen je eigen veiligheid, maar ook die van andere (weggebruikers). DUIDELIJK?



    BTW, ik klaag niet hoor, ik ventileer hier mijn mening. En ik merk op dat mensen -kennelijk moedwillig- regels overtreden, en daarbij zichzelf en andere in gevaar brengen.

    Ik ben ook niet tegen modificaties, zolang deze aan de normen/eisen voldoen en niet de veiligheid van ons weggebruikers aantasten.

  14. #33
    Parvizio's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    42
    Posts
    471
    Kudos
    40
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Wie hebben er reeds een A3 8V besteld of al in bezit zelfs? Verzameltopic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sdekoning Bekijk Berichten
    Hij heeft hopelijk alleen z'n dag niet: ik kreeg het er eerder vandaag ook al van langs.. :-)
    Viel me ook al op ja. Dat moet nog blijken inderdaad.
    Schrijf en taalfouten zijn voorbehouden.

  15. #34

    Standaard Re: Wie hebben er reeds een A3 8V besteld of al in bezit zelfs? Verzameltopic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door S3FTW Bekijk Berichten
    Snap niet dat een dealer dergelijke modificaties doet, want DRL icm met achterlichten is NIET toegestaan (lees; verboden)....

    Ok...als jij dat zegt dan neem ik dat maar van je aan, want ik ben niet op de hoogte dat het verboden is. Mocht je gelijk hebben, dan denk ik niet dat je ooit aangehouden gaat worden voor brandende achterlichten overdag dus het lijkt me ook niet dat er een haan (of een dealer) naar kraait.

    Los daarvan; ik ben wel benieuwd naar je uitleg waarom ik de veiligheid van mezelf of anderen zou ondermijnen door mijn achterlichten altijd te laten branden?
    Ik heb veel geld uitgegeven aan alcohol, vrouwen en snelle auto’s. De rest heb ik
    gewoon verbrast.

  16. #35
    lalleman's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    58
    Posts
    600
    Kudos
    113
    Auto
    Audi A5 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Wie hebben er reeds een A3 8V besteld of al in bezit zelfs? Verzameltopic

    Nu ik van Saab naar Audi ben overgestapt, gaat er nu onderweg extra aandacht naar mede-Audi-rijders en het valt mij op dat het merendeel (van de wat nieuwere modellen) de DRL's in combinatie met brandende achterlichten heeft aanstaan. Het mag dan niet toegestaan zijn, de vraag is in hoeverre dat dit wordt gehandhaafd? Klaarblijkelijk niet dus. Uiteraard is dit geen vrijbrief om alles te doen wat niet mag, maar ach een beetje burgerlijke ongehoorzaamheid moet op z'n tijd kunnen....
    Audi A5 Cabrio FSI 2.0 Glacier White 2018
    Tesla Model 3 Performance - Audi A3 Cabriolet 1.4 TFSI S-tronic Ambition - Volkswagen Golf 7 GTE - Audi A3 8v Sportback Pro Line S

  17. #36
    S3FTW
    Guest

    Standaard Re: Wie hebben er reeds een A3 8V besteld of al in bezit zelfs? Verzameltopic

    Voor de meeste dingen is een reden, hoe onbegrijpelijk dat soms voor de consument op het eerste gezicht ook is.

    De reden dat DRL niet in combinatie met andere verlichting mag branden, is bewust gekozen. Zo zou het contrast tijdens daglicht met de remlichten te klein zijn wanneer ook de achterlichten tijdens daglicht gevoerd worden.

    Ga nu niet roepen dat overdag ook gereden wordt met parkeerlicht (stadslichten) en/of dimlicht waarbij WEL de achterlichten branden, dit is toegestaan en stamt uit de tijd ver voordat er DRL's waren. Tegenwoordig zijn alle nieuwe auto's uitgerust met DRL's, dus te zijner tijd zal het niet meer toegestaan zijn om met auto's uitgerust met DRL overdag met dimlicht te rijden. Het rijden met DRL's zal zeer waarschijnlijk overdag ook verplicht gesteld gaan worden. Dit noemen we voortschrijdend inzicht.... om de veiligheid voor ons weggebruikers te vergroten.

  18. #37

    Standaard Re: Wie hebben er reeds een A3 8V besteld of al in bezit zelfs? Verzameltopic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door S3FTW Bekijk Berichten
    Voor de meeste dingen is een reden, hoe onbegrijpelijk dat soms voor de consument op het eerste gezicht ook is.

    De reden dat DRL niet in combinatie met andere verlichting mag branden, is bewust gekozen. Zo zou het contrast tijdens daglicht met de remlichten te klein zijn wanneer ook de achterlichten tijdens daglicht gevoerd worden.

    Ga nu niet roepen dat overdag ook gereden wordt met parkeerlicht (stadslichten) en/of dimlicht waarbij WEL de achterlichten branden, dit is toegestaan en stamt uit de tijd ver voordat er DRL's waren. Tegenwoordig zijn alle nieuwe auto's uitgerust met DRL's, dus te zijner tijd zal het niet meer toegestaan zijn om met auto's uitgerust met DRL overdag met dimlicht te rijden. Het rijden met DRL's zal zeer waarschijnlijk overdag ook verplicht gesteld gaan worden. Dit noemen we voortschrijdend inzicht.... om de veiligheid voor ons weggebruikers te vergroten.

    Je klinkt als een erg grote moraalridder cq. regelneuker

    Anyway...ik houd zelf van een stukje eigen inzicht en hoe meer regels, hoe meer verwarring. Het mag dan wellicht niet, ik kan me iets bij je argumentatie voorstellen en regels moeten er zijn om een kader te scheppen. Maar ik durf best te stellen dat er in dit land nog nooit een boete is uitgedeeld voor deze 'overtreding' en ik ga mijn plan er niet voor aanpassen.
    Ik heb veel geld uitgegeven aan alcohol, vrouwen en snelle auto’s. De rest heb ik
    gewoon verbrast.

  19. #38

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    426
    Kudos
    17
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Wie hebben er reeds een A3 8V besteld of al in bezit zelfs? Verzameltopic

    Ik snap al die commotie niet van DRL, winterbanden en ga zo maar door.
    In bepaalde landen ben je bij wet verplicht in de donkere/winter dagen je licht overdag aan te hebben, bijv Polen.
    Ook winterbanden zijn in steeds meer landen verplicht.

    Als men hier in NL dit nu ook gaat verplichten (en daadwerkelijk controleert) dan is het gelijk een stukje veiliger op de weg, en ook niet weer de zoveelste discussie over DRL met of zonder achterlichten.
    Want wees nu eerlijk, DRL word tegenwoordig op zo goed als alle nieuw auto's geleverd. Dus die zijn ook uitgerust met 3de remlicht. Dus als dit een argument is bij wet dat het verboden is betreft de achterlichten DRL vind ik het argument dus niet logies.
    Wie ziet hierdoor nu niet of een auto met 3de remlicht remt of niet ?

  20. #39

    Standaard Re: Wie hebben er reeds een A3 8V besteld of al in bezit zelfs? Verzameltopic

    En beste S3FTW; ik vraag me, in het kader van jouw en andermans veiligheid, wel af of je weleens te hard rijdt met je S3?
    Ik heb veel geld uitgegeven aan alcohol, vrouwen en snelle auto’s. De rest heb ik
    gewoon verbrast.

  21. #40
    S3FTW
    Guest

    Standaard Re: Wie hebben er reeds een A3 8V besteld of al in bezit zelfs? Verzameltopic

    Tuurlijk doe ik dat regelmatig, anders had ik wel een 1.4 dieseltje....

    Alleen daar waar het verantwoord (subjectief begrip...) kan! Ik ben me bewust van de risico's en ook van de geldende verkeersregels. De risico's voor andere weggebruikers acht ik erg klein, omdat ik alleen te hard rijd in situaties dat het (volgens mij) kan. (weinig verkeer, droge weg, goed zicht, stinger op max etc. etc.).

    Het feit dat ik al meer dan 30 jaar auto rij, en nog nooit een ongeluk/aanrijding veroorzaakt hebt, of betrokken ben geweest bij een ongeval/aanrijding geeft mij voldoende vertrouwen om te kunnen beoordelen wanneer het gaspedaal ingetrapt kan worden.

Pagina 2 van 301 EersteEerste 1234561252102 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •