Bekijk Poll Resultaten: Welke model A3 heb jij gekocht?

Stemmers
810. Je mag niet op deze poll stemmen
  • A3

    45 5,56%
  • A3 Sportback

    444 54,81%
  • A3 Limousine

    261 32,22%
  • A3 Cabriolet

    16 1,98%
  • S3

    2 0,25%
  • S3 Sportback

    23 2,84%
  • S3 Limousine

    18 2,22%
  • S3 Cabriolet

    1 0,12%
Pagina 1 van 301 123451151101 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 6009

Onderwerp: Wie hebben er reeds een A3 8V besteld of al in bezit zelfs? Verzameltopic

  1. #1

    Standaard Wie hebben er reeds een A3 8V besteld of al in bezit zelfs? Verzameltopic

    Ik dacht dat het wel leuk zou zijn om een verzameltopic aan te maken voor de mensen die reeds een 8V A3 besteld hebben of misschien al bezitten Lijkt me wel aardig om de verschillende configuraties in één topic te hebben, ook handig misschien voor de mensen die willen bestellen en nog aan het stoeien zijn met de configurator. Daarnaast kan je eventueel de reden van het wel of niet kiezen van bepaalde opties vermelden.

    Ik trap dus maar af Afgelopen vrijdag besteld,

    A3 Sportback 1.4tfsi S-tronic 7 Ambition Pro Line S.
    Kleur is Daytona geworden en heb tot dusver voor de volgende opties gekozen,
    -Beveiligde wielbouten
    -Sportstuur afgevlakt met paddels, de paddels wil ik gewoon als toevoeging op de S-tronic, extra speeltje.
    -Zonder type- en motoraanduiding
    -Comfortsleutel, prijzige keuze misschien maar die startknop was de voornaamste reden
    -Blanke sierlijsten
    -Elektrisch inklapbare buitenspiegels
    -Parkeerhulp achter
    -B&O sound
    -Aluminiumoptiek interieur
    -Wegrijassistent
    -Alarm

    Het is de 1.4 geworden daar deze motor verrassend vlot is en de 1.8 gewoon te duur zou worden, diesel zou ik graag willen maar gezien de kilometers vs wegenbelasting (privé auto) heb ik daar maar vanaf gezien. Verder had ik in eerste instantie leder/alcantara maar twijfel hier nog over aangezien dit best prijzig is MMI+ vond ik toch wat te duur en ik heb in een A3 met MMI naar het scherm gekeken en kan hier eigenlijk wel mee leven daarnaast zou ik Audi connect toch niet genomen hebben. Al met al kom je zo toch al net boven de 40k uit en ik wilde daar niet ver overheen gaan

    Levering zou eerste week juni zijn, lange wacht dus

    Alcantara nog toegevoegd een week of 3, 4 geleden
    Laatst gewijzigd door JVA; 02-03-13 om 11:02.

  2. #2
    Ronald Alexander Uhl's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2009
    Leeftijd
    40
    Posts
    582
    Kudos
    10
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Wie hebben er reeds een A3 8V besteld of al in bezit zelfs? Verzameltopic

    Heel gave configuratie, zeker icm de S-tronic en paddels.
    Over een klein half jaartje ga ik ook een nieuwe bestellen. Over de kleur en wel/geen dakrailing ben ik nog niet helemaal uit. De overige opties en uitvoering staat voor mij wel al vast

    Onderstaande is een van de mogelijkheden.
    image.jpg
    A3 Limousine 2.0 TDI S Line edition [2018-heden]
    A3 Sportback 2.0 TDI Pro Line S [2014-2018] | A3 Sportback 1.6 TDI Attraction Pro Line Business [2011-2014] |
    A3 Sportback 2.0 TDI Ambition Pro-Line [2008-2011]

  3. #3
    A4FSI
    Guest

    Standaard Re: Wie hebben er reeds een A3 8V besteld of al in bezit zelfs? Verzameltopic

    Ik zou hem zonder dakrailing doen. Dit doet me denken aan Polo Cross, tenzij je vaak op vakantie gaat met de auto

  4. #4

    Standaard Re: Wie hebben er reeds een A3 8V besteld of al in bezit zelfs? Verzameltopic

    Ik zat in het begin ook te twijfelen over de dakrailing, maar aangezien ze voor mij geen praktisch nut hebben, de auto zonder iets sportiever oogt naar mijn mening en de optie ook nog eens 370 Euro is heb ik besloten ze weg te laten. Heb wel de blanke raamlijsten toegevoegd om toch de donkere kleuren wat te breken. Overigens lijkt mij het makkelijker poetsen en waxen zonder de dakrailing haha.

  5. #5
    S3FTW
    Guest

    Standaard Re: Wie hebben er reeds een A3 8V besteld of al in bezit zelfs? Verzameltopic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A4FSI Bekijk Berichten
    Ik zou hem zonder dakrailing doen. Dit doet me denken aan Polo Cross, tenzij je vaak op vakantie gaat met de auto

    Zou ik niet doen! Op een sportback (station) horen nou eenmaal dakrails! En het staat veel mooier, nog afgezien dat het ook praktisch is....(surfplank/ladder/bouwmarkt/skibox etc.)


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    18
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Wie hebben er reeds een A3 8V besteld of al in bezit zelfs? Verzameltopic

    Heel mooie configuratie JVA.

    Ik heb de volgende audi A3 besteld in November.

    Audi A3 Sportback Attraction 2.0 TDI (Manueel)(Voorwielaandrijving)

    Kleur : Moessongrijs

    Pack Intuition plus:


    Metaalkleur*

    Elektronische klimaatregeling

    16" Aluvelgen 10 spaken (op Attraction)

    Accoustic Parking System achteraan (op Attraction en Ambition)

    Monochroom boordcomputer (op Attraction)

    Volumetrisch en perimetrisch alarm (op Ambition en Ambiente)

    Radio MMI met 8 luidsprekers

    GPS met SD-kaart

    GSM bluetooth voorbereiding

    Audi Music Interface

    Lederen multifunctiestuur

    + Mistlichten

    + Licht - en regensensor

  7. #7

    Standaard Re: Wie hebben er reeds een A3 8V besteld of al in bezit zelfs? Verzameltopic

    vandaag definitief besteld:

    1.4 s-tronic Proline S (belugabruin)

    Blanke lijsten
    B&O
    Parkeersensoren achter
    ACC
    Schakelpaddels
    doorlaadopening
    elektrische lendesteunen
    wegrijassistent
    adaptive light
    verval s-line onderstel

    Vaste trekhaak (tja, ik gebruik hem minimaal 3x per week..)

  8. Ad
  9. #8
    A4FSI
    Guest

    Standaard Re: Wie hebben er reeds een A3 8V besteld of al in bezit zelfs? Verzameltopic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door S3FTW Bekijk Berichten
    Zou ik niet doen! Op een sportback (station) horen nou eenmaal dakrails! En het staat veel mooier, nog afgezien dat het ook praktisch is....(surfplank/ladder/bouwmarkt/skibox etc.)
    Over de dakrailing zijn de meningen verdeeld. Zo blijkt weer. Ik vind hem zonder die railing erg strak. Dakrailing maakt hem minder stoer, ongeacht of het nut heeft of niet.


    Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

  10. #9
    PaulK's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Leeftijd
    41
    Posts
    3.255
    Kudos
    147
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Wie hebben er reeds een A3 8V besteld of al in bezit zelfs? Verzameltopic

    ik begin de 8V in de wat lichtere kleuren steeds mooier te vinden. De lijnen zijn veel beter zichtbaar en in een donkere kleur wordt hij wat saai lijkt wel.

    Ik vind het echt een flinke verbetering de 8V terwijl ik de 8P al erg mooi vind.
    Vorige auto's: Audi S3 8L - 265pk by Hartog Tuning / Audi S3 Sportback 315pk by hartog, Audi RS5 - 2011 - Panodak, B&O, Sportuitlaat, ALUpack
    huidige auto: Audi S6 Avant 2012 - JD engineering 540PK/741Nm - 21" Vossen VFS1

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2012
    Posts
    25
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Wie hebben er reeds een A3 8V besteld of al in bezit zelfs? Verzameltopic

    r54photo.jpgphoto.jpg

    Levering 2e week juni

    1.6 tdi Proline S
    Daytona grey
    Geen type/model aanduiding
    PDC achter
    Dimmende binnenspiegel
    Doorlaadopening/middenarmsteun
    Blanke sierlijsten
    Dakreling, blank alu
    Alu optiek int.

    S-line onderstel behouden.

    Kleur komt in dit filmpje mooi naar voren http://www.youtube.com/watch?v=tybMt...tailpage#t=88s
    Laatst gewijzigd door Joost H; 29-01-13 om 18:08.

  12. #11

    Standaard Re: Wie hebben er reeds een A3 8V besteld of al in bezit zelfs? Verzameltopic

    Half december besteld, aflevering eind april/begin mei;

    A3 Sportback 1.4 TFSI S-tronic Pro Line S

    Gletsjerwit
    Glazen panoramadak
    Bekleding leder/alcantara voor S line
    B&O soundsystem
    Verwarmbare voorstoelen
    Privacy glass
    Parkeerhulp achter
    Aluminium optiek intérieur
    Bandenspanningscontrolesysteem
    Zonder type- en motoraanduiding
    Ik heb veel geld uitgegeven aan alcohol, vrouwen en snelle auto’s. De rest heb ik
    gewoon verbrast.

  13. #12
    Audi_R1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Leeftijd
    33
    Posts
    635
    Kudos
    12
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Wie hebben er reeds een A3 8V besteld of al in bezit zelfs? Verzameltopic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A4FSI Bekijk Berichten
    Over de dakrailing zijn de meningen verdeeld. Zo blijkt weer. Ik vind hem zonder die railing erg strak. Dakrailing maakt hem minder stoer, ongeacht of het nut heeft of niet.


    Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

    Al heb ik nog lààààng geen 8V in bezit, ben ik het ook wel met je eens A4FSI! De A3 is evengoed af met als zonder dakrails en ik zou ook zeker weten de rails weglaten als ik moest kiezen. Veel sportiever/mooier in mijn ogen.

    Ps. worden de wielkasten van de 8V standaard eindelijk eens wat breder?! Op de foto's van Joost H is het goed te zien of is dat een bepaalde uitvoering?


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PaulK Bekijk Berichten
    Ik vind het echt een flinke verbetering de 8V terwijl ik de 8P al erg mooi vind.
    Jij hebt al een van de mooiste A3's wat rondrijd dus dan zal het toch wel echt een hele verbetering zijn?
    Car: Audi A3 8L 1.8 92kW/125PK || Audi A4 B7 1.8T stage1 195PK/300Nm
    Bike: Yamaha R1 RN01 (1998) 110kW/150PK
    (audiforum.audi_R1@hotmail.nl)

  14. #13

    Standaard Re: Wie hebben er reeds een A3 8V besteld of al in bezit zelfs? Verzameltopic

    Zie net op de Audi Facebook pagina dat er nu ook een A4 Business Edition is. Het enige is dat de bijtelling 25% is, maar je kunt toch een leuk aangeklede Avant 170pk TFSI bestellen voor 40k... Audi is lekker bezig met de voordeelpakketten.
    Ik heb veel geld uitgegeven aan alcohol, vrouwen en snelle auto’s. De rest heb ik
    gewoon verbrast.

  15. #14

    Standaard Re: Wie hebben er reeds een A3 8V besteld of al in bezit zelfs? Verzameltopic

    Ze maken volop reclame voor die A4 Business Edition. Doe mij toch maar een Pro Line S A3 Sportback Moet trouwens nog eens informeren over dat bandenspanningscontrolesysteem hoe het nou zit met de verplichting op nieuwe auto's.

  16. #15

    Standaard Re: Wie hebben er reeds een A3 8V besteld of al in bezit zelfs? Verzameltopic

    Vorige week besteld:

    Audi A3 3-deurs 1.4tfsi S-tronic 7 Ambition Pro Line S.
    Kleur is Gletsjerwit geworden en heb voor de volgende opties gekozen,
    -Beveiligde wielbouten
    -Zonder motoraanduiding
    -Glas getint vanaf b-stijl
    -Niet rokersuitvoering
    -Verval s-line sportonderstel (ik vind enig comfort veel belangrijker dan een snoeihard onderstel)
    -Blanke sierlijsten
    -Elektrisch inklapbare buitenspiegels
    -Parkeerhulp achter
    -Aluminiumoptiek interieur.

    Levering wordt medio-eind maart, dat vind ik snel!

  17. #16

    Standaard Wie hebben er reeds een A3 8V besteld of al in bezit zelfs? Verzameltopic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roel Segers Bekijk Berichten
    Vorige week besteld:

    Audi A3 3-deurs 1.4tfsi S-tronic 7 Ambition Pro Line S.
    Kleur is Gletsjerwit geworden en heb voor de volgende opties gekozen,
    -Beveiligde wielbouten
    -Zonder motoraanduiding
    -Glas getint vanaf b-stijl
    -Niet rokersuitvoering
    -Verval s-line sportonderstel (ik vind enig comfort veel belangrijker dan een snoeihard onderstel)
    -Blanke sierlijsten
    -Elektrisch inklapbare buitenspiegels
    -Parkeerhulp achter
    -Aluminiumoptiek interieur.

    Levering wordt medio-eind maart, dat vind ik snel!
    Dat zal wel een paar weken later worden schat ik.
    Mooie config, gefeliciteerd.
    Indian Fire 1969 Ford Mustang Mach1 351w 4-spd
    Nogaro Blauw 2003 Audi S4 4.2V8 6-spd

  18. #17

    Standaard Re: Wie hebben er reeds een A3 8V besteld of al in bezit zelfs? Verzameltopic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roel Segers Bekijk Berichten
    Vorige week besteld:

    Audi A3 3-deurs 1.4tfsi S-tronic 7 Ambition Pro Line S.
    Kleur is Gletsjerwit geworden en heb voor de volgende opties gekozen,
    -Beveiligde wielbouten
    -Zonder motoraanduiding
    -Glas getint vanaf b-stijl
    -Niet rokersuitvoering
    -Verval s-line sportonderstel (ik vind enig comfort veel belangrijker dan een snoeihard onderstel)
    -Blanke sierlijsten
    -Elektrisch inklapbare buitenspiegels
    -Parkeerhulp achter
    -Aluminiumoptiek interieur.

    Levering wordt medio-eind maart, dat vind ik snel!
    Nice! Weer een witte, het moeten er niet teveel worden hoor

    Het S-line onderstel en panoramadak schijnen vertraging op de leveren, dus dat komt in jouw geval gunstig uit. S-line onderstel is overigens niet snoeihard op het 8V model. Succes met wachten!

    Edit: ik lees nu pas dat het om de 3-drs gaat. Denk dat die sowieso sneller geleverd wordt, die vraag is een stuk kleiner.
    Laatst gewijzigd door PeterSB; 30-01-13 om 15:35.
    Ik heb veel geld uitgegeven aan alcohol, vrouwen en snelle auto’s. De rest heb ik
    gewoon verbrast.

  19. #18

    Standaard Re: Wie hebben er reeds een A3 8V besteld of al in bezit zelfs? Verzameltopic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JVA Bekijk Berichten
    Ze maken volop reclame voor die A4 Business Edition. Doe mij toch maar een Pro Line S A3 Sportback Moet trouwens nog eens informeren over dat bandenspanningscontrolesysteem hoe het nou zit met de verplichting op nieuwe auto's.

    Geldt voor mij ook hoor. De A4 is me iets te groot. Maar toch, mooie aanbieding
    Ik heb veel geld uitgegeven aan alcohol, vrouwen en snelle auto’s. De rest heb ik
    gewoon verbrast.

  20. #19

    Standaard Re: Wie hebben er reeds een A3 8V besteld of al in bezit zelfs? Verzameltopic

    Volgens mij wordt Gletsjerwit net zo populair als Daytona haha Weer een aantal mooie A3's zo te zien

  21. #20
    lalleman's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    58
    Posts
    600
    Kudos
    113
    Auto
    Audi A5 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Wie hebben er reeds een A3 8V besteld of al in bezit zelfs? Verzameltopic

    Ik heb half december een A3 Sportback 1.4 TFSI S-tronic Pro Line S besteld en voorlopig staat de levering gepland (lees: Neuwagenabholung in Ingolstadt) voor week 14 (begin april). A.s. vrijdag verwacht ik hierover meer duidelijkheid te krijgen.

    Kleur: 6Y6Y Daytonagrijs pareleffect

    Spec's boven op de standaard uitvoering:

    4ZB Blanke sierlijsten
    2Z0 Zonder type- en motoraanduiding
    3S1 Dakreling, blank aluminium
    7X2 Parkeerhulp plus met selectieve weergave
    QJ1 Aluminium optiek in het interieur
    3FB Glazen panoramadak
    9VS Bang & Olufsen Sound System
    4I3 Comfortsleutel

    Wensenlijst VCDS Mod’s (op dit moment):

    • Vrij schakelen verborgen menu MMI
    • Herstarten MMI Systeem
    • Needle sweep/staging
    • Spiegel passagier kantelen bij achteruitrijden
    • Aanpassing van de knipperlicht cycles
    • Vergrendeling en alarm inschakelen/uitschakelen met piepsound
    • Gordel waarschuwing uitschakelen
    • Schakel moment aangeven/uitzetten in bis
    • Activering van Hill hold
    • Uitschakelen dimmen van LED TFL bij inschakelingknipperlicht
    • Achterlichten aan bij DRL
    • Emergency Flashing Active (Adaptive brake light)
    Audi A5 Cabrio FSI 2.0 Glacier White 2018
    Tesla Model 3 Performance - Audi A3 Cabriolet 1.4 TFSI S-tronic Ambition - Volkswagen Golf 7 GTE - Audi A3 8v Sportback Pro Line S

Pagina 1 van 301 123451151101 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •