Pagina 3 van 10 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 194

Onderwerp: Winterbanden

  1. #41
    rolf's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2004
    Leeftijd
    59
    Posts
    5.672
    Kudos
    110
    Auto
    Audi A2

    Standaard Re: Winterbanden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blurk Bekijk Berichten
    Domme vraag misschien, maar goed daar gaat ie:

    Ik rijd al 30 jaar zonder winterbanden en heb ze eigenlijk nooit gemist. Ook niet met een pak sneeuw in de straat waar ik woon. De zomerbanden van nu zijn sowieso totaal niet te vergelijken met die van 30 jaar terug en hebben veel meer grip.

    Nou krijg ik binnenkort mijn eerste S-tronic en ga ik van een diesel naar een benzine wagen. Als het serieus glad is rijd ik met mijn huidige auto vrijwel probleemloos weg in z'n twee. Ga ik het verschil merken met een automaat en een benzine motor? Of is dat onzin?

    Bij mijn LM mag ik bijbetalen voor winterbanden, terwijl de zomerbanden opgeslagen liggen en dus niet slijten. Dubbel prijs voor de LM en daar heb ik echt geen zin in. Tenzij ik anders grote kans loop dat ik mijn gloednieuwe SB aan gort rijd tegen een lantaarnpaal ofzo
    Zomerbanden van nu zijn nog beroerder in sneeuw dan 30 jaar geleden omdat ze veel meer op de zomer ontworpen zijn.
    En met een pak sneeuw en zomerbanden kom je mischien nog weg, maar de eeste bocht die je tegenkomt ga je rechtdoor en remmen is helemaal een drama.
    En je mist winterbanden pas als je ze gehad hebt, zeker in de sneeuw een openbaring.
    Vroeger kwam de post ook met de trekschuit.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Max82 Bekijk Berichten
    Je kan met de Stronic ook altijd nog handmatig schakelen, dus dat hoeft niet direct een probleem te zijn. Ik heb zelf nog niet eerder problemen met een automaat in de sneeuw in Nederland gehad. Nu denk ik wel dat winterbanden veel helpen als je de sneeuw of vrieskou opzoekt maar daar is in Nederland niet vaak spraken van.

    Zelf heb ik niet voor winterbanden gekozen. De leasemaatschappij geeft bij ons maar een prijs af tm 17 inch en om nu 4 maanden op stale velgen te rijden zie ik niet zitten.
    Dus jij prefereert veiligheid boven de looks? De ellende van die NL winters is dat je nooit weet waar je aan toe bent qua weer, just be prepared.
    Maar goed, als je ergens op krult maakt het verder niet uit zolang het maar blikschade betreft..............
    A2 1.4 ColourStorm Open Sky, Toyota RAV4 Hybride, Nissan Leaf Acenta 2014.

    https://www.visitnorway.nl/

  2. #42
    thavipah's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2013
    Posts
    50
    Kudos
    15
    Auto
    Audi Q7

    Standaard Winterbanden

    Daarbij koop ik mijn winterbanden niet om door de sneeuw te rijden. Dan hadden ze nl. sneeuwbanden geheten.

    Ik schaf ze aan om bij een temperatuur onder de 7 graden meer grip en een kortere remweg te hebben. Dit heeft niets te maken met gebruik maken van de extra grip om harder te gaan rijden. Maar alles met het veranderde weggedrag van medeweggebruikers die elkaar het licht in de ogen niet gunnen.

    Daarmee zijn dit soort banden voor mij een extra veiligheidssysteem. Net zoals airbags en esp.

  3. #43
    rolf's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2004
    Leeftijd
    59
    Posts
    5.672
    Kudos
    110
    Auto
    Audi A2

    Standaard Re: Winterbanden

    Tot het vriespunt hebben zomerbanden een kortere remweg dan winterbanden, dat 7 gr. verhaal is een verkooppraatje.
    Winterbanden hebben niet alleen in sneeuw voordelen maar ook op prut, ijs en andere glibberijen.
    Dit komt door de eigenschap dat de band alle opgenomen sneeuw en bagger uit het profiel "gelost" wordt en zo niet vol loopt als zomerbanden.
    Ook de wrijving is door de toegepaste samenstelling is hoger op gladde oppervlakken zoals ijs.
    Dus dat ze dan sneeuwbanden moeten heten is mij een raadsel.
    A2 1.4 ColourStorm Open Sky, Toyota RAV4 Hybride, Nissan Leaf Acenta 2014.

    https://www.visitnorway.nl/

  4. #44
    Mausie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    45
    Posts
    1.134
    Kudos
    119
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Winterbanden

    Continental heeft momenteel een actie bij aanschaf van 4 winterbanden 25% korting. Althans bij Kwikfit. Ik weet niet of dit dealer gebonden is.

    Conti TS830P XL=Extra load FR= Felgen Rand beschermer. FR is een ander type. Niet elke TS830P is blijkbaar voorzijn van FR.
    Laatst gewijzigd door Mausie; 08-10-13 om 19:25.
    Audi S3 Sportback - 8V - Pro Line Plus - S tronic - Panoramic roof - ACC - B&O - S-sportseats - 19" OEM - Monsoon Grey

  5. #45
    Blurk's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    61
    Posts
    280
    Kudos
    46
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Winterbanden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rolf Bekijk Berichten
    Zomerbanden van nu zijn nog beroerder in sneeuw dan 30 jaar geleden omdat ze veel meer op de zomer ontworpen zijn.
    En met een pak sneeuw en zomerbanden kom je mischien nog weg, maar de eeste bocht die je tegenkomt ga je rechtdoor en remmen is helemaal een drama.
    En je mist winterbanden pas als je ze gehad hebt, zeker in de sneeuw een openbaring.
    ...
    De ellende van die NL winters is dat je nooit weet waar je aan toe bent qua weer, just be prepared.
    Ik zit de 63 pagina's van dit topic http://www.audiforum.nl/forum/onders...e-niet-63.html een beetje door te lezen. LOL!

    Dat zomerbanden 'beroerder' zijn in sneeuw dan vroeger wil ik best geloven, maar ze presteren op een nat wegdek nog steeds beter dan winterbanden.
    Ik geloof ook best dat winterbanden op sneeuw en ijs veel beter presteren dan zomerbanden, maar sneeuw ligt er hier hooguit een paar dagen per jaar en op de snelweg alleen op de meest linkerbaan. Als je stapvoets door een woonwijk rijdt voordat er door de gemeente gestrooid is, vraag ik me af of je verschil merkt. Nog nooit een probleem mee gehad, ook niet met de bochten.
    Afgelopen winter kwam een BMW op winterbanden bij mij de straat niet uit en reed ik op mijn zomerbanden fluitend weg. Zijn achterwielaandrijving was een groter probleem in de sneeuw dan mijn zomerbanden.

    Testen van winterbanden worden altijd gedaan met gloednieuwe exemplaren. Als het profiel minder wordt, gaat het voordeel ervan denk ik gauw verloren.

    De ellende van die NL winters is dat veel mensen zich niet aanpassen aan de omstandigheden en denken met (of zonder) winterbanden door te kunnen raggen op de linkerbaan.

    Winterbanden zouden trouwens ook best eens gevaarlijk kunnen zijn. Wat als je hard moet remmen en de auto achter je rijdt niet op winterbanden?

    Met andere woorden, ik ben niet overtuigd van het nut, voor mij persoonlijk dan.
    A3 SB Ambition PL plus - 1.4 TFSI CoD - S tronic - Belugabruin - o.a. Assistentiepakket, ASS, Comfortsleutel - Dakreling - Zwarte hemel


  6. #46
    thavipah's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2013
    Posts
    50
    Kudos
    15
    Auto
    Audi Q7

    Standaard Re: Winterbanden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blurk Bekijk Berichten
    Winterbanden zouden trouwens ook best eens gevaarlijk kunnen zijn. Wat als je hard moet remmen en de auto achter je rijdt niet op winterbanden?
    De zin of onzin van winterbanden zal altijd een oeverloze discussie blijven. Overigens, ASS lijkt mij dan ook gevaarlijk Ik kan nooit zo snel reageren als jouw afstandsradar.

    Maar goed, back on topic. Mijn 18 inch winterwielen zijn binnengekomen en ik ben er blij mee. In de winter heeft de auto een andere look dan in de zomer en de winterwielen zijn met de ronde gaten ook nog eens veel gemakkelijker schoon te maken. Laat de temperaturen maar dalen!

  7. #47
    DonQ's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Posts
    115
    Kudos
    14
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Winterbanden

    Testen van winterbanden worden altijd gedaan met gloednieuwe exemplaren. Als het profiel minder wordt, gaat het voordeel ervan denk ik gauw verloren.
    Minder profieldiepte = altijd minder voordeel, ongeacht soort banden.
    Hier gaat het om samenstelling van de winterband die is zodanig gemaakt dat het een betere grip en stabiliteit geeft bij het kouder weer dan 7C. Of het wel of geen sneeuw op de weg ligt...
    Winter of zomer banden,... de keuze kan nog wel eens een levensverschil maken.
    Carpe Diem = Iedere dag rijden in je Audi. ;)

  8. Ad
  9. #48

    Standaard Winterbanden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hetbeest Bekijk Berichten
    Dank je. Heb je ook nog een idee hoe?
    Goeie vraag
    Audi A4 Avant (B6) 3.0 V6 Quattro S-Line '03 - Ebonyschwarz
    BMW 316i (F31) M-Sport '14 - Glacierzilver

  10. #49
    Martijn75
    Guest

    Post Re: Winterbanden

    Hierbij een brochure van originele Audi wintersets voor de mensen die nog wat inspiratie kunnen gebruiken ;-)

    (ook te vinden via http://www.audi.nl/nl/brand/nl/service/wintersets.html)
    Laatst gewijzigd door Martijn75; 07-10-13 om 22:36.

  11. #50

    Standaard Re: Winterbanden

    Ik heb zojuist deze velgen met banden gekocht:


    Design 5-arm rotor design (hoogglans)*
    Maat velg 8J x 18 ET 50
    Band Dunlop SP Winter Sport 3D AO
    Maat band 225/40 R18 92V XL
    Art. nr. 8P0073638 8AU /
    8P0073538 8AU

    Lekker praktisch in de winter qua schoonhouden en daarnaast zullen ze vast mooi staan icm Beluga en de alu raamlijsten.
    Indian Fire 1969 Ford Mustang Mach1 351w 4-spd
    Nogaro Blauw 2003 Audi S4 4.2V8 6-spd

  12. #51

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2013
    Leeftijd
    58
    Posts
    72
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Winterbanden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 1969mach1 Bekijk Berichten
    Ik heb zojuist deze velgen met banden gekocht:


    Design 5-arm rotor design (hoogglans)*
    Maat velg 8J x 18 ET 50
    Band Dunlop SP Winter Sport 3D AO
    Maat band 225/40 R18 92V XL
    Art. nr. 8P0073638 8AU /
    8P0073538 8AU

    Lekker praktisch in de winter qua schoonhouden en daarnaast zullen ze vast mooi staan icm Beluga en de alu raamlijsten.
    Mooi hoor. Ze zien er heel strak uit.
    Audi A4 Limousine 1.8TFSI Business Edition 2013

  13. #52
    Mausie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    45
    Posts
    1.134
    Kudos
    119
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Winterbanden

    Zijn goede banden. Heb ik onder mijn huidige auto.
    Audi S3 Sportback - 8V - Pro Line Plus - S tronic - Panoramic roof - ACC - B&O - S-sportseats - 19" OEM - Monsoon Grey

  14. #53

    Standaard Winterbanden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mausie Bekijk Berichten
    Zijn goede banden. Heb ik onder mijn huidige auto.
    Cool ben benieuwd!
    Indian Fire 1969 Ford Mustang Mach1 351w 4-spd
    Nogaro Blauw 2003 Audi S4 4.2V8 6-spd

  15. #54

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    35
    Posts
    17
    Kudos
    1
    Land
    Land

    Standaard Re: Winterbanden

    Ikzelf heb ze via MP hier gekocht: http://www.marktplaats.nl/a/auto-ond...reviousPage=lr

    Verkoper had 2 sets met 4 seasons en 1 set met Dunlop winterbanden.. Ben voor deze laatste gegaan, hadden nog profiel van 7 a 8mm, dus redelijke prijs vond ikzelf!

  16. #55
    Martijn75
    Guest

    Cool Re: Winterbanden

    Zojuist deze set aangeschaft uit de Audi (originele) winteraccessoires brochure, 1 november gaan ze eronder. Deze set heb ik nu goedkoper dan de niet originele Continental winterset i.v.m. vroegboek aanbieding via dealer.


    Bijlage 170741

    Design 5-arm helica design
    Maat velg 6J x 17 ET 48
    Band Continental TS830P FR XL
    Maat band 205/50 R17 93H
    Art. nr. 8V0C5N497 8Z8

  17. #56

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2013
    Leeftijd
    58
    Posts
    72
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Winterbanden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Martijn75 Bekijk Berichten
    Hierbij een brochure van originele Audi wintersets voor de mensen die nog wat inspiratie kunnen gebruiken ;-)

    (ook te vinden via http://www.audi.nl/nl/brand/nl/service/wintersets.html)
    Ik was hier wel door verrast. De prijs via Audi ligt lager dan wat ik betaald heb. De dealer, Avenu (Naarden), was ook verrast door deze actie van Audi en ze hebben heel correct mij het verschil teruggegeven.
    Audi A4 Limousine 1.8TFSI Business Edition 2013

  18. #57
    Mausie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    45
    Posts
    1.134
    Kudos
    119
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Winterbanden

    Ik heb nu de Conti TS830P XL FR erop liggen en geen verschil in bandengeluid merkbaar.
    Audi S3 Sportback - 8V - Pro Line Plus - S tronic - Panoramic roof - ACC - B&O - S-sportseats - 19" OEM - Monsoon Grey

  19. #58
    Akita's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    2.625
    Kudos
    281
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Winterbanden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blurk Bekijk Berichten
    Afgelopen winter kwam een BMW op winterbanden bij mij de straat niet uit en reed ik op mijn zomerbanden fluitend weg.
    Eigenaar vd BMW had waarschijnlijk een snipperdag.....
    A4 Allroad Pro Line Business 2.0 TFSI 2011.
    A4 Allroad Quattro Edition 2.0 TFSI 2018.

  20. #59
    Blurk's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    61
    Posts
    280
    Kudos
    46
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Winterbanden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Akita Bekijk Berichten
    Eigenaar vd BMW had waarschijnlijk een snipperdag.....
    Noodgedwongen door foute keuzes.....
    A3 SB Ambition PL plus - 1.4 TFSI CoD - S tronic - Belugabruin - o.a. Assistentiepakket, ASS, Comfortsleutel - Dakreling - Zwarte hemel

  21. #60
    Jabba's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2013
    Leeftijd
    49
    Posts
    134
    Kudos
    9
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Winterbanden

    @Blurk, nog 1 nachtje slapen....
    A3 8V SB Ultra E-edition

Pagina 3 van 10 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •