Pagina 9 van 10 EersteEerste ... 5678910 LaatsteLaatste
Resultaten 161 tot 180 van de 194

Onderwerp: Winterbanden

  1. #161
    BenJoep's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Leeftijd
    43
    Posts
    216
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Winterbanden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Mijn winterbanden (225/40/18) zijn stiller dan de zomerbanden (235/35/19). Beide A-merken en niet gecupt.

    Vooral met deze temperaturen kan het zijn dat het rubber voelbaar zachter is; daardoor kan de velg in de band een beetje 'flexen': het loopvlak staat dan niet exact in dezelfde richting als de velg. Dat ervaar je als sponzig rijgedrag, en weinig feedback en directheid. Dat wordt beter naarmate het kouder wordt.
    Ik merk inderdaad ook altijd wel verschil in geluid en rijgedrag, meestal helpt het om de banden wat meer spanning te geven (zo'n 0,2 bar tov zomerbanden). Een lichte trilling heb ik nog nooit gehad na een wissel, ik zou even terug gaan.
    | Audi A3 Sportback 8V Ambition Pro-Line S 1.4TFSI (140pk) CoD |

  2. #162
    West99's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2015
    Leeftijd
    45
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Winterbanden

    Ik heb het hele topic doorgelezen, maar snap er weinig meer van. Ik zie mooie velgen voor de audi A3 voorbij komen,maar die zijn meer dan 7,5j. Audi geeft aan dat het niet meer dan 7j mag/kan bij een winterband, anders komt evt een sneeuwketting tegen de wielkas.

    ik had bv de euroline p578 gezien, maar die is 7,5. Origineel van de fabriek uit zat er op mijn A3 Sportback gtron 7,5j 17" zomer op.

    iemand een idee wat nu waar is?

  3. #163

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Posts
    27
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Winterbanden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door West99 Bekijk Berichten
    Ik heb het hele topic doorgelezen, maar snap er weinig meer van. Ik zie mooie velgen voor de audi A3 voorbij komen,maar die zijn meer dan 7,5j. Audi geeft aan dat het niet meer dan 7j mag/kan bij een winterband, anders komt evt een sneeuwketting tegen de wielkas.

    ik had bv de euroline p578 gezien, maar die is 7,5. Origineel van de fabriek uit zat er op mijn A3 Sportback gtron 7,5j 17" zomer op.

    iemand een idee wat nu waar is?
    ik rij 225/45/17 7.5 J en met sneeuwketting totaal geen problemen

  4. #164
    West99's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2015
    Leeftijd
    45
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Winterbanden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stefanA32014 Bekijk Berichten
    ik rij 225/45/17 7.5 J en met sneeuwketting totaal geen problemen
    Weet je of die ook tüv goedgekeurd zijn? In verband met wetgeving ?

  5. #165

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Posts
    27
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Winterbanden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door West99 Bekijk Berichten
    Weet je of die ook tüv goedgekeurd zijn? In verband met wetgeving ?
    Ik denk niet dat ze tüv goedgekeurd zijn. Voor als je er wat aan hebt het zijn de kettingen van de makro.
    ik rij wel een a3 limousine ik weet niet of dat nog veel uitmaakt.
    Laatst gewijzigd door stefanA32014; 14-01-16 om 20:07.


  6. #166
    svkaster's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Leeftijd
    51
    Posts
    525
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Winterbanden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stefanA32014 Bekijk Berichten
    ik rij 225/45/17 7.5 J en met sneeuwketting totaal geen problemen
    Ik rij 225/40/18 8J maar het is een A3 8v cabrio en die komt niet verder dan nederland in de winter Dus we nemen mijn vrouw dr A3 8V SB voor de wintersport en die heeft 205/55/16 6.5J dus geen probleem
    Laatst gewijzigd door svkaster; 16-01-16 om 11:57.

  7. #167
    meeuw's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    1.208
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: Winterbanden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stefanA32014 Bekijk Berichten
    ik rij 225/45/17 7.5 J en met sneeuwketting totaal geen problemen
    Voor de zekerheid kun je sneeuwkettingen nemen die weinig ruimte in beslag nemen. Bijv. Pewag servo 9 (9 mm.) of de duurdere Pewag servo sport (7 mm.). Let wel op dat bij sommige webshops de verkeerde maten staan bij de servo 9. Raadpleeg de site van Pewag zelf voor de juiste maten. Neem wel kettingen die je lichtmetalen velgen beschermen (indien van toepassing). De genoemde Pewags voldoen daaraan.

  8. Ad
  9. #168
    Brentnl's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Leeftijd
    35
    Posts
    193
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Winterbanden

    Zo met de sneeuw in de straat en de ijzige wegen vind ik de grip van m'n zomerbanden wat tegenvallen, en aangezien ik bij m'n vorige A3 ook altijd met winterbanden heb gereden wil ik deze winter alsnog overstappen.

    Ik heb nog een 18" originele audi velg liggen, waar 225/40/18 banden op passen. Heb nu een selectie van 3 banden; hebben jullie ervaring met 1 van die 3?

    Continental TS850P
    Dunlop Wintersport 5
    Pirelli Sottozero 3

  10. #169
    audiA3RS's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Leeftijd
    33
    Posts
    55
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Winterbanden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brentnl Bekijk Berichten
    Zo met de sneeuw in de straat en de ijzige wegen vind ik de grip van m'n zomerbanden wat tegenvallen, en aangezien ik bij m'n vorige A3 ook altijd met winterbanden heb gereden wil ik deze winter alsnog overstappen.

    Ik heb nog een 18" originele audi velg liggen, waar 225/40/18 banden op passen. Heb nu een selectie van 3 banden; hebben jullie ervaring met 1 van die 3?

    Continental TS850P
    Dunlop Wintersport 5
    Pirelli Sottozero 3
    Dunlop Wintersport 5, komen er in de ANWB test perfect uit... ik heb ze nu ook onder mijn A3, deze banden zijn zelfs stiller als mijn zomerbanden!

    Laatst gewijzigd door audiA3RS; 16-01-17 om 11:18.

  11. #170
    Brentnl's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Leeftijd
    35
    Posts
    193
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Winterbanden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audiA3RS Bekijk Berichten
    Dunlop Wintersport 5, komen er in de ANWB test perfect uit... ik heb ze nu ook onder mijn A3, deze banden zijn zelfs stiller als mijn zomerbanden!

    Heb daarover contact gehad met een bandenhandel, en die gaf aan ze af te raden vanwege de weinige velg-bescherming die erop zit. Nu heb ik momenteel 225 op een 19" velg, dus sowieso ontzettend snel last van stoeprandschade... En met m'n wintervelgen geef ik er iets minder om, maar is het nog steeds zonde natuurlijk; wat is jouw ervaring daarmee?

  12. #171
    audiA3RS's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Leeftijd
    33
    Posts
    55
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Winterbanden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brentnl Bekijk Berichten
    Heb daarover contact gehad met een bandenhandel, en die gaf aan ze af te raden vanwege de weinige velg-bescherming die erop zit. Nu heb ik momenteel 225 op een 19" velg, dus sowieso ontzettend snel last van stoeprandschade... En met m'n wintervelgen geef ik er iets minder om, maar is het nog steeds zonde natuurlijk; wat is jouw ervaring daarmee?
    een goeie band afraden omdat ze minder velg-bescherming hebben? vreemd van die banden-boer... die kan ze waarschijnlijk niet krijgen?? en probeert je nu een ander set aan te smeren! nou ik ben eens wezen kijken, maar hij heeft inderdaad minder bescherming als mijn 19'' band.. maar uiteindelijk gaat het om het doel.. en dat is veel grip bieden bij slechte omstandigheden..... en mijn winter-set mag best beschadigen... heerlijk 4 maanden nergens naar kijken !

  13. #172
    meeuw's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    1.208
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: Winterbanden

    Toch valt er wel wat voor te zeggen. Door de minimale velgbescherming van mijn zomer-Pirelli's (19") heb ik nu binnen een jaar diverse schades aan mijn velgen, terwijl ik in de voorgaande jaren (meer dan 30 jaar lichtmetaal) nooit schade had. Ben dus erg voorzichtig.
    Overigens ben ik wel zeer tevreden met mijn winter-Dunlops (3D) op 18". Zag dat de randbescherming inderdaad iets minder is dan bij winter-Conti's.

  14. #173
    audiA3RS's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Leeftijd
    33
    Posts
    55
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Winterbanden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door meeuw Bekijk Berichten
    Toch valt er wel wat voor te zeggen. Door de minimale velgbescherming van mijn zomer-Pirelli's (19") heb ik nu binnen een jaar diverse schades aan mijn velgen, terwijl ik in de voorgaande jaren (meer dan 30 jaar lichtmetaal) nooit schade had. Ben dus erg voorzichtig.
    Overigens ben ik wel zeer tevreden met mijn winter-Dunlops (3D) op 18". Zag dat de randbescherming inderdaad iets minder is dan bij winter-Conti's.
    Ik heb hier echt nog nooit over nagedacht, als een velg beschadigt is laat ik dat maken eens per jaar... maar normaal kijk ik enorm goed uit met inparkeren... altijd achteruit met het spiegels naar de velg toe

  15. #174
    tomaat85's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    62
    Posts
    547
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Winterbanden

    Ik heb met de Dunlop geen ervaring. Wel met de Pirelli's maar niet met No3 maar met 2 (zaten onder de auto bij aanschaf), ik ben nog nooit zo blij geweest dat ze er onder vandaan gingen. Wat een grrr band (minder grip, zoeken, gehorig etc) Nu heb ik de de Conti's, exact dit type in 235/40/18 en vorig jaar op wintersport echt een berg sneeuw gehad. Superband wat mij betreft. Ik ben erg tevreden over de Conti's. Op mijn Passat ook altijd conti's gereden (voorgangers) en ook altijd naar tevredenheid. Eerlijk is eerlijk, zowel de Audi als de Passat hadden Quattro (of 4-motion)
    Ik kan me niet voorstellen dat de V8 ooit gaat vervelen....elke rit is een feestje:)

  16. #175
    Brentnl's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Leeftijd
    35
    Posts
    193
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Winterbanden

    Bedankt voor de input, nu nog een keuze maken ;-) Nog meer ervaringen die me over kunnen halen?
    Laatst gewijzigd door Brentnl; 16-01-17 om 19:11.

  17. #176
    meeuw's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    1.208
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: Winterbanden

    Voor winterbanden heeft Continental mijn voorkeur, voor zomerbanden Dunlop.

  18. #177
    svkaster's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Leeftijd
    51
    Posts
    525
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Winterbanden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door meeuw Bekijk Berichten
    Voor winterbanden heeft Continental mijn voorkeur, voor zomerbanden Dunlop.
    Voor mij de Dunlop, en als jezoals in mijn geval een oprit met garage hebt nooit geen stoeprand schade. Mocht ik ooit parkeren langs stoeprand dan afstand houden en spiegel laten zaken. (En vrouw niet in laten rijden 😜 )
    Laatst gewijzigd door svkaster; 16-01-17 om 22:11.

  19. #178
    1binkie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Winterbanden

    Ik heb nog een set winterbanden (4 banden, 6,5mm, zonder velg) over. Continental wintercontact TS810 225/40R18, geef maar even een pm indien interesse.

  20. #179
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Winterbanden

    http://www.ad.nl/binnenland/ook-poli...nden~a6913c7f/


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  21. #180

    Standaard Re: Winterbanden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reggy Bekijk Berichten
    http://www.ad.nl/binnenland/ook-poli...nden~a6913c7f/


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
    Matig stukje tekst..

    "Een op de tien auto’s rijdt inmiddels op vierseizoenenbanden, maar die zijn ’s winters slechter dan echte winterbanden. En in de Alpenlanden waar winterbanden verplicht zijn, mogen ze niet gebruikt worden." en " In wintersportlanden zijn winterbanden verplicht."

    Er zijn genoeg vierseizoenenbanden met M+S markering. Voor de komende wetswijziging in D'land is vanaf 1 jan. 2018 (bij nieuwe banden!) het Alpine-symbool in winterse omstandigheden verplicht, maar er geldt voor banden van voor 1 jan. 2018 met slechts M+S nog een overgangsperiode t/m 2024. Bovendien hebben de nieuwere vierseizoenenbanden al M+S en het Alpine-symbool, bijvoorbeeld de Goodyear Vector 4Seasons of de Michelin CrossClimate (+). Die laatste (met + is een verbeterde versie) is overigens erg geschikt voor ons klimaat; een zomerband(!) met wintercertificeringen M+S en Alpine-symbool en goede prestaties (https://www.youtube.com/watch?v=YO0zyQh2l3M & https://www.youtube.com/watch?v=zNuqGUgbcIk). Al meerdere positieve reacties over die band gehoord. Lijkt voor mensen die niet heel veel winterse ritten maken, niet veel al te veel paarden hebben, geen behoefte aan 2e set velgen of het wisselen e.d. een goede veilige optie.
    Laatst gewijzigd door Nenna; 15-11-17 om 14:49.

Pagina 9 van 10 EersteEerste ... 5678910 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •