Pagina 2 van 9 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 167

Onderwerp: Trekhaak monteren

  1. #21

    Standaard trekhaak monteren onder A3 sportback proline-s

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bateleon Bekijk Berichten
    de prijs in DE is € 560,-- als je auto trekhaakvoorbereiding heeft, bij mijn dealer kost hij € 680,-- als je trekhaakvoorbereiding hebt en anders € 200,-- meer ! in DE maar € 30,-- meer als ik het goed lees.
    En dan moet hij er nog op. Hij is mij aangeboden voor 950,- maar is mij uiteindelijk gratis gegeven als onderdeel van de deal. Staat dus ook voor 0,- op offerte.
    Audi A3 Sportback 8V S line 1.6 TDI S-tronic Beluga braun
    Audi A2 1.4 Ebonyschwarz Voorheen: A4 B6 Avant 3.0 V6 Q - A4 B6 Avant 1.9TDI Q - Audi A3 SB 1.4TSI 8P - Audi A3 2.0 TDI 8P

  2. #22

    Standaard re: Trekhaak monteren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peternorth Bekijk Berichten
    En dan moet hij er nog op. Hij is mij aangeboden voor 950,- maar is mij uiteindelijk gratis gegeven als onderdeel van de deal. Staat dus ook voor 0,- op offerte.
    Ja dat klopt kost voor mij ook € 980,- incl montage bij de dealer. Maar monteren doe ik echt zelf.

  3. #23
    Mausie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    45
    Posts
    1.134
    Kudos
    119
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard re: Trekhaak monteren

    Dus de dealer telt zich €300 voor montage. Die zijn toch niet normaal meer. Ronduit schandalig. Zogenaamd 2,5 uur werk??
    Audi S3 Sportback - 8V - Pro Line Plus - S tronic - Panoramic roof - ACC - B&O - S-sportseats - 19" OEM - Monsoon Grey

  4. #24

    Standaard re: Trekhaak monteren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mausie Bekijk Berichten
    Dus de dealer telt zich €300 voor montage. Die zijn toch niet normaal meer. Ronduit schandalig. Zogenaamd 2,5 uur werk??
    Ja dat is wat ze rekenen voor de montage. Het is maximaal 2,5 uur werk ...denk niet dat ze er zo lang overdoen. € 300,-- is toch geld ook voor een audi rijder haha.

  5. #25

    Standaard re: Trekhaak monteren

    Wist jij nou te vertellen dat er in de achter bumper een soort van uitneembaar kapje is om de trekhaak doorheen te plaatsen ?


  6. #26
    Mausie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    45
    Posts
    1.134
    Kudos
    119
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard re: Trekhaak monteren

    Ja heeft elke A3. Althans NL uitvoering. Kijk een hele fotoserie.

    http://www.motor-talk.de/bilder/anha...205973159.html
    Audi S3 Sportback - 8V - Pro Line Plus - S tronic - Panoramic roof - ACC - B&O - S-sportseats - 19" OEM - Monsoon Grey

  7. #27

    Standaard re: Trekhaak monteren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mausie Bekijk Berichten
    Ja heeft elke A3. Althans NL uitvoering. Kijk een hele fotoserie.

    http://www.motor-talk.de/bilder/anha...205973159.html
    Zo kijk daar heb ik wat aan. Dat is duidelijk zo ja, hoe kom je aan al die info joh.

    Bedankt !

  8. Ad
  9. #28
    Mausie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    45
    Posts
    1.134
    Kudos
    119
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard re: Trekhaak monteren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bateleon Bekijk Berichten
    Zo kijk daar heb ik wat aan. Dat is duidelijk zo ja, hoe kom je aan al die info joh.

    Bedankt !
    Viel Deutsch lesen. :-)
    Audi S3 Sportback - 8V - Pro Line Plus - S tronic - Panoramic roof - ACC - B&O - S-sportseats - 19" OEM - Monsoon Grey

  10. #29

    Standaard re: Trekhaak monteren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mausie Bekijk Berichten
    Viel Deutsch lesen. :-)
    haha oke..ja dat is mijn manco. Maar ik heb wel gezien dat het artikelnummer van de duitse audi site het zelfde is als bij westfalia nederland. Alleen kost de trekhaak hier dan € 269,-- exclusief kabelset. En dat is de zelfde trekhaak als op jou foto reportage van de duitse audi rijder.

    Ik denk dat ik er wel uit ben dan nu. Ik koop voor € 269,-- een trekhaak en een kabelsetje en dan ben ik voor € 360,- - wat korting klaar. 2 uurtjes sleutelen en dan kan de mtb mee op pad!

  11. #30
    Mausie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    45
    Posts
    1.134
    Kudos
    119
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard re: Trekhaak monteren

    Is dat zo. Zo zie je wat er overal opgezet wordt. Bij Motortalk lees ik dat een dealer voor montage op 45 min. berekend. Blijkbaar zijn de Duitse dealers er sneller in dan de Nederlandse.

    Welk kabelsetje? Hij is toch helemaal voorbereid. De bekabeling ligt er al. Zou fijn zijn al je ook wat foto's en typenummer post. En je bevindingen. Hier kunnen veel mensen flink geld besparen.

    Is dit de NL aanbieder van de Westfalia trekhaak?
    http://westfalia-trekhaak.nl/audi-a3...ikaal.-nl.html
    Laatst gewijzigd door Mausie; 11-08-13 om 11:38.
    Audi S3 Sportback - 8V - Pro Line Plus - S tronic - Panoramic roof - ACC - B&O - S-sportseats - 19" OEM - Monsoon Grey

  12. #31

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard re: Trekhaak monteren

    Zou inderdaad een aanzienlijk goedkopere oplossing zijn, zeker als de bekabeling er al zit.
    iemand al ervaring?

    misschien te testen door klepje te verwijderen en kabel van fietsendrager/kar aan te sluiten?

  13. #32
    carbike@zonnet.nl's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2008
    Posts
    46
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard re: Trekhaak monteren

    weet iemand ook hoe het gaat met een vaste trekhaak ?
    moet er dan een uitsparing gemaakt worden in dat uitneembare bumper klepje ?
    of komt dan de kogel gewoon onder de bumper uit .

  14. #33

    Standaard re: Trekhaak monteren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mausie Bekijk Berichten
    Is dat zo. Zo zie je wat er overal opgezet wordt. Bij Motortalk lees ik dat een dealer voor montage op 45 min. berekend. Blijkbaar zijn de Duitse dealers er sneller in dan de Nederlandse.

    Welk kabelsetje? Hij is toch helemaal voorbereid. De bekabeling ligt er al. Zou fijn zijn al je ook wat foto's en typenummer post. En je bevindingen. Hier kunnen veel mensen flink geld besparen.

    Is dit de NL aanbieder van de Westfalia trekhaak?
    http://westfalia-trekhaak.nl/audi-a3...ikaal.-nl.html
    Ja dat is de site van westfalia. Het artikel nummer komt overeen met het nummer op de duitse audi site die jij als linkje erbij had gedaan. Als de bekabeling erin zit dan ligt het tot bij je reserve wiel. Wat ik begrepen heb van dealer en ook van westfalia moet je het laatste stukje kabel inclusief stekkerdoos enzo nog bij kopen. Die kabel setjes staan ook vermeld bij westfalia onder het kopje met trekhaakvoorbereiding.

    Ik krijg mijn auto eind deze maand dan zal ik de trekhaak bestellen en monteren en wat foto,s maken en de juiste nummers vermelden. Dus misschien even geduld hebben nog voordat dat alle forum leden straks een verkeerde trekhaak hebben gekocht door mij hahaha.

  15. #34

    Standaard re: Trekhaak monteren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mausie Bekijk Berichten
    Is dat zo. Zo zie je wat er overal opgezet wordt. Bij Motortalk lees ik dat een dealer voor montage op 45 min. berekend. Blijkbaar zijn de Duitse dealers er sneller in dan de Nederlandse.

    Welk kabelsetje? Hij is toch helemaal voorbereid. De bekabeling ligt er al. Zou fijn zijn al je ook wat foto's en typenummer post. En je bevindingen. Hier kunnen veel mensen flink geld besparen.

    Is dit de NL aanbieder van de Westfalia trekhaak?
    http://westfalia-trekhaak.nl/audi-a3...ikaal.-nl.html
    Ik bedoel het nummer is het zelfde als op de duitse site van westfalia die deze trekhaak voorschrijft voor A3 sportback. Sorry voor misverstand want bij de audi hebben ze een eigen nummer er aan gehangen.

    Zodra ik de boel er op heb zitten plaats ik nummers en foto,s !

  16. #35
    cOOlrUnnIngs's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    81
    Kudos
    13
    Land
    Land

    Standaard re: Trekhaak monteren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door carbike@zonnet.nl Bekijk Berichten
    weet iemand ook hoe het gaat met een vaste trekhaak ?
    moet er dan een uitsparing gemaakt worden in dat uitneembare bumper klepje ?
    of komt dan de kogel gewoon onder de bumper uit .
    Hier ben ik ook wel benieuwd naar.
    Misanorode A3 SB 2013 met grijze rotor-velgen, MMI+, B&O en ACC.

  17. #36
    Mausie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    45
    Posts
    1.134
    Kudos
    119
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard re: Trekhaak monteren

    Het klepje kun je eraf halen en opbergen in de kofferbak. Als je de trekhaak niet gebruikt kun je het klepje weer erop zetten. Dus hij komt niet onder de bumper uit. Zie fotoserie op pagina 1.
    Audi S3 Sportback - 8V - Pro Line Plus - S tronic - Panoramic roof - ACC - B&O - S-sportseats - 19" OEM - Monsoon Grey

  18. #37
    carbike@zonnet.nl's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2008
    Posts
    46
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Angry re: Trekhaak monteren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mausie Bekijk Berichten
    Het klepje kun je eraf halen en opbergen in de kofferbak. Als je de trekhaak niet gebruikt kun je het klepje weer erop zetten. Dus hij komt niet onder de bumper uit. Zie fotoserie op pagina 1.
    dat is met een afneembare haak. als een vaste trekhaak op het zelfde punt uit de bumper komt ,past het klepje dus niet meer !!
    dan zal er denk ik, een uitsparing in gemaakt moeten worden .
    maar om ook nog bij de stekkerdoos te kunnen ,wordt dat dan wel een hele grote uitsparing !!!
    en het klepje helemaal weg laten (voor altijd ) ziet er natuurlijk ook niet uit .

    ik had m'n hoop er eigenlijk op gevestigd dat een vaste haak iets lager geconstrueerd zou zijn ,zodat ie net onder de bumper uit komt.
    iemand hier al ervaring mee ? of foto's van ?

  19. #38

    Standaard re: Trekhaak monteren

    Volgens mij moet er dan ook gezaagd worden. Maar ik snap ook gewoon niet waarom mensen een vaste zouden willen. Het staat erg lelijk, niemand heeft elke dag een trekhaak nodig, zo ja, zit je dan met een A3 SB wel goed? En wat is de meerprijs nu echt? Als dat een paar honderd euro is tov de afneembare dan is dat toch relatief weinig als je kijkt naar de looptijd van zo'n auto? Ik zeg gewoon niet willen, klaar
    Audi A3 Sportback 8V S line 1.6 TDI S-tronic Beluga braun
    Audi A2 1.4 Ebonyschwarz Voorheen: A4 B6 Avant 3.0 V6 Q - A4 B6 Avant 1.9TDI Q - Audi A3 SB 1.4TSI 8P - Audi A3 2.0 TDI 8P

  20. #39

    Standaard re: Trekhaak monteren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peternorth Bekijk Berichten
    Volgens mij moet er dan ook gezaagd worden. Maar ik snap ook gewoon niet waarom mensen een vaste zouden willen. Het staat erg lelijk, niemand heeft elke dag een trekhaak nodig, zo ja, zit je dan met een A3 SB wel goed? En wat is de meerprijs nu echt? Als dat een paar honderd euro is tov de afneembare dan is dat toch relatief weinig als je kijkt naar de looptijd van zo'n auto? Ik zeg gewoon niet willen, klaar
    Het prijs verschil op alleen de trekhaak is bij westfalia € 120,-- Daar zou ik niet mijn mooie bumper voor gaar slopen hoor! En ook al heb je hem elke dag nodig dan ist 3 minuten werk om hem er op te klikken.

    Ik zou niet snel voor een vast kiezen.

  21. #40
    cOOlrUnnIngs's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    81
    Kudos
    13
    Land
    Land

    Standaard re: Trekhaak monteren

    Toch wel fijn dat iemand zelf mag bepalen hoe hij zijn of haar auto wil samenstellen.
    De één vindt dit belangrijk, de ander vindt dat belangrijk.
    Zoals ikzelf al eerder op een soortgelijke reactie heb geantwoord, ik heb liever wat extra luxe aan de binnenkant van de auto waar ik de hele dag tegenaan zit te kijken of mee kan spelen, dan dat ik voor €200,- extra een afneembare trekhaak neem.

    Dus blijft de vraag van mijzelf en carbike@zonnet.nl: hoe ziet de bumper eruit met een vaste trekhaak?
    Misanorode A3 SB 2013 met grijze rotor-velgen, MMI+, B&O en ACC.

Pagina 2 van 9 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •