Pagina 7 van 9 EersteEerste ... 3456789 LaatsteLaatste
Resultaten 121 tot 140 van de 167

Onderwerp: Trekhaak monteren

  1. #121

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2017
    Leeftijd
    32
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard re: Trekhaak monteren

    Heren mooi forum.

    Ik heb ook een vraag
    Sinds een maand heb ik een 8v sline 1.8 tfsi handbak. Nu wil ik ook graag een afneembare trekhaak nemen. Hoe kan je zien of de auto is voor beried en wat is Het part nummer van de bumper met het uitneembare bakje.

    Hoor graag van jullie

  2. #122
    svkaster's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Leeftijd
    51
    Posts
    525
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard re: Trekhaak monteren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pol Bekijk Berichten
    Heren mooi forum.

    Ik heb ook een vraag
    Sinds een maand heb ik een 8v sline 1.8 tfsi handbak. Nu wil ik ook graag een afneembare trekhaak nemen. Hoe kan je zien of de auto is voor beried en wat is Het part nummer van de bumper met het uitneembare bakje.

    Hoor graag van jullie
    Volgens mij is de voorbereidi g niks anders dan indedaad het luikje in de onder difuser. Als je onder de bumper kijkt moet je dit gewoon kunnen zien.
    VCDS Regio Eindhoven - Originele Ross Tech kabel - 17.1.3

  3. #123

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2017
    Leeftijd
    32
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard re: Trekhaak monteren

    Oké bedankt ga ik als weer terug ben kijken. Heb een complete diffusie. Daar was ik benieuwd.

  4. #124
    merelmaassluis's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    77
    Posts
    244
    Kudos
    4
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard re: Trekhaak monteren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door svkaster Bekijk Berichten
    Volgens mij is de voorbereiding niks anders dan inderdaad het luikje in de onder diffuser. Als je onder de bumper kijkt moet je dit gewoon kunnen zien.
    Volgens mij betekent "voorbereid af fabriek " ook een zwaardere koelventilator, extra, al dan niet reeds doorverbonden, extra klaarliggende bekabeling etc.
    De meeste recentere door officiële Nederlandse dealers geïmporteerde auto's vermelden dit in hun verkoop- specificatiefolders van betreffende auto's.

    Andersom kan je je afvragen waarom een fabrikant reeds de bumper uitsparingen heeft voorbereid door b.v. een uitneembaar luikje, extra boutgaten en verstevigingen, bekabeling en extra aansluitpunten, software aanpassingsmogelijkheden etc. als de auto NIET reeds zou zijn voorbereid. (dit kost toch allemaal extra geld in de productie en minder "omzet" bij een eventuele na-montage en ook bij AUDI telt elk dubbeltje mee hoor !!).

    Bij mijn recent (2017) aangeschafte Q3 Proline-Sport zit er ook een uitneembaar luikje aan de (onzichtbare) onderkant der achterbumper: volgens de garage kan de originele wegklapbare trekhaak-optie af fabriek naderhand zo (kost wel "wat", doch ongeveer hetzelfde als "af fabriek") worden ingebouwd. Staat zelfs standaard in de accessoires prijslijst.

    Het zelf monteren lijkt mij zeker voor een beetje technicus niet zo moeilijk: het als "onervarene" LOSMAKEN van bumpers van een eigen splinternieuwe auto staat mij echter niet zo aan.

    Succes !!
    Laatst gewijzigd door merelmaassluis; 28-03-17 om 11:20.
    Q3 SportBack 45TFSI-e PHEV, 245PK/400Nm. S-tronic, ProLine S , Daytona Grijs, sportstoelen, Sunroof, 360 Camera, Parkeerhulp, Inklap.spiegels, zwart glanspakket, Privacy Glas, trekhaak, Velgen 19" AudiSport, S-line leer, B&O geluid etc...

  5. #125
    svkaster's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Leeftijd
    51
    Posts
    525
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard re: Trekhaak monteren

    Ik heb er bij mijn A3 cabrio door de dealer een afneembaare trekhaak laten onderzetten. ( mijn A3 was voorbereid, maar dealer is nog steeds 4,uur bezig geweest:

    -Bumper verwijderen
    -Binnen bumper weghalen
    -Nieuwe trekhaak monteren ipv binnenbumper.
    -Kabel van voor naar achter leggen door de auto.
    -Zekering + extra kabeltje trekken
    -Vagcom setting aanpassen

    Ik vermoed dat voorbereiding in dit geval betekend dat PON het toestaat dat een dealer achteraf een trekhaak mag monteren.
    Alle andere retrofit opties zijn door Audi verboden. Dit is ook de reden dat na een software update alle vagcom weizigingen weg zijn. Behalve de trekhaak.
    VCDS Regio Eindhoven - Originele Ross Tech kabel - 17.1.3


  6. #126
    Tje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    271
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard re: Trekhaak monteren

    Ik ga ook een trekhaak monteren onder mijn 3 deurs A3 van 2014. Mijn wagen heeft geen trekhaak voorbereiding dus moet complete kabelset hebben en de onderspoiler vd bumper moet vervangen worden door het deel waar een afneembare klep in zit.
    Goedkoopste optie lijkt Rameder voor Westfalia trekhaak + Jaeger kabelset en dealer vraagt voor dat bumperdeel 120,- > iemand nog tips waar dit bumperdeel goedkoper te krijgen is ? bij sloperijen verkopen ze het vrijwel niet los.
    Audi A1 1.4 TFSI Sport

  7. #127
    svkaster's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Leeftijd
    51
    Posts
    525
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard re: Trekhaak monteren

    Ik heb hem gewoon bij de dealer besteld en laten monteren en coderen. Koste 925€
    Is denk ik niet echt goedkoop maar wel geen gezeur en 2 jaar garantie en bij Pon updates blijft de codering zitten.

    Zover ik me er een beetje in verdiept heb ben je toch altijd 400€ kwijt en een dag werk voor iemand die dit niet dagelijks doet.
    Succes met zoeken en beslissen
    VCDS Regio Eindhoven - Originele Ross Tech kabel - 17.1.3

  8. Ad
  9. #128
    Tje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    271
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard re: Trekhaak monteren

    Ik hou wel van een uitdaging en heb bij al mijn vorige A3's het trekhaakje ook zelf gemonteerd. Trekhaak zelf stelt niets voor maar wel goed opletten bij de kabelaansluitingen aan de voorkant. Op dit moment zit ik inclusief dat oem bumperdeel op 480,- dus zoek nog even op ebay of het goedkoper kan .. das ook een sport
    Audi A1 1.4 TFSI Sport

  10. #129
    svkaster's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Leeftijd
    51
    Posts
    525
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard re: Trekhaak monteren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tje Bekijk Berichten
    Ik hou wel van een uitdaging en heb bij al mijn vorige A3's het trekhaakje ook zelf gemonteerd. Trekhaak zelf stelt niets voor maar wel goed opletten bij de kabelaansluitingen aan de voorkant. Op dit moment zit ik inclusief dat oem bumperdeel op 480,- dus zoek nog even op ebay of het goedkoper kan .. das ook een sport
    Ik heb het ook bij onze vorige A3 8P zelf gedaan, maar tijdens het verwijderen van de bumper liet ik de moeren die aan de binnenkant zitten bv van het draadeid vallen in het achterwerk (hoek profiel) resultaat dat elke keer als je een scherpe bocht naar links of rechts maakte dat je gerammel hoorde ( auto was net 1 week oud) uiteindelijk wat doeken in gestopt om het geluit te verdoezelen. Dat was voor mij de reden om bij de huidige twee A3's het te laten doen
    VCDS Regio Eindhoven - Originele Ross Tech kabel - 17.1.3

  11. #130
    Tje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    271
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard re: Trekhaak monteren

    Via ebay zojuist voor 120,- een originele (alko) trekhaak gekocht dus morgen nog even prijsje van dealer afwachten voor originele kabelset of toch ecs of jaeger. 👍🏻
    Audi A1 1.4 TFSI Sport

  12. #131
    Tje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    271
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard re: Trekhaak monteren

    Trekhaakje is nog onderweg uit Duitsland maar de bumperspoiler met kap wel al binnen dus die maar alvast erop gezet hetgeen me straks weer wat tijd bespaart

    099 bumperspoilers.jpg100 kap bumperspoiler.jpg101 achterdeel bumper.jpg102 bumperspoiler gemonteerd.jpg103 bumperspoiler kap.jpg
    Audi A1 1.4 TFSI Sport

  13. #132
    theXman's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Posts
    28
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Smile re: Trekhaak monteren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door svkaster Bekijk Berichten
    Ik heb het ook bij onze vorige A3 8P zelf gedaan, maar tijdens het verwijderen van de bumper liet ik de moeren die aan de binnenkant zitten bv van het draadeid vallen in het achterwerk (hoek profiel) resultaat dat elke keer als je een scherpe bocht naar links of rechts maakte dat je gerammel hoorde ( auto was net 1 week oud) uiteindelijk wat doeken in gestopt om het geluit te verdoezelen. Dat was voor mij de reden om bij de huidige twee A3's het te laten doen
    Dit is inderdaad (in mijn beleving) het meest tricky van de trekhaakmontage.
    Dit kan je voorkomen: Als je de moer van het schroefdraaddeel loshebt; in het verlengde van de schroefdraad een lange spijker of een dunne schroevendraaier tegen het uiteinde drukken zodat je de schroefdraad " verlengd ". Je schuift dan de moer van de schroefdraad op de spijker of schroevendraaier, en voorkomt dat de moer in het dubbele plaatdeel valt. Monteren in omgekeerde volgorde.
    Ook kan je dit voorkomen door wat polishing clay (waar je de auto mee reinigt) in je pijpsleutel te doen, dan " kleeft de moer vast.

    Ik hoop dat dit helpt voor degene welke de montage nog moet doen!
    Laatst gewijzigd door theXman; 18-04-17 om 15:49.
    Audi A3 8V 1.6 TDI Sportback Ambition 2 x S-Line [2013-2016]
    Audi Q5 8R 2.0 TDI Pro line [2010-2013]

  14. #133
    svkaster's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Leeftijd
    51
    Posts
    525
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard re: Trekhaak monteren

    Of net als wat @Leon doet, een stuk stopverf op de dopsleutel plakken dan blijft de moer plaken aan de sleutel
    VCDS Regio Eindhoven - Originele Ross Tech kabel - 17.1.3

  15. #134
    Tje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    271
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard re: Trekhaak monteren

    Vandaag de Westfalia haak geplaatst hetgeen prima gelukt is. Het meest tricky vond ik het loskrijgen vd bumper aan de wielkasten zonder de lak te beschadigen.
    Heb wat pics gemaakt als aanvulling op de reeds geplaatste pics in dit topic om de DHZ-ers een idee te geven.



    104 li bumperpal.jpg128 pal links.jpg

    107 li bump uiteinde.jpg108 back links.jpg

    119 vergrendeling lamp rechts.jpg120 montage lamp rechts.jpg

    125 bekabeling zekeringkast.jpg

    126 trekhaak gemonteerd.jpg127 trekhaak gedemonteerd.jpg
    Laatst gewijzigd door Tje; 26-04-17 om 17:57.
    Audi A1 1.4 TFSI Sport

  16. #135

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2014
    Leeftijd
    50
    Posts
    114
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Trekhaak monteren

    Audi A3 SB ... levering ... 12 september '14 ....

  17. #136

    Standaard re: Trekhaak monteren

    Heb after market haak, is drama geweest. Niet zozeer montage maar het inleren van de haak op de wagen.Audi accepteert geen andere haak dan origineel dus ondersteunt deze dan ook niet. Je kan de wagen laten inleren alleen zal een imitatie haak niet werken op de stekker. Ze ( audi dealer) doen hier niets aan en laten je hetzelf uitzoeken. Uiteindeliik moest er een soort van koppelingetje gemaakt worden tussen 2 stekkers in het zekeringgedeelte en toen werkt het lampengebeuren wel. Belachelijk verhaal.

  18. #137
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.821
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard re: Trekhaak monteren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Meeuw64 Bekijk Berichten
    Heb after market haak, is drama geweest. Niet zozeer montage maar het inleren van de haak op de wagen.Audi accepteert geen andere haak dan origineel dus ondersteunt deze dan ook niet. Je kan de wagen laten inleren alleen zal een imitatie haak niet werken op de stekker. Ze ( audi dealer) doen hier niets aan en laten je hetzelf uitzoeken. Uiteindeliik moest er een soort van koppelingetje gemaakt worden tussen 2 stekkers in het zekeringgedeelte en toen werkt het lampengebeuren wel. Belachelijk verhaal.
    Apart, heb al paar keer een niet originele trekhaak ingeleerd. Was laatst van een forumlid maar ben naam ff vergeten.
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  19. #138
    Tje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    271
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard re: Trekhaak monteren

    Aftermarket hier ook geen probleem en dat doorverbinden van die kabeltjes in zekeringkast staat ook uitgebreid in de montagehandleiding beschreven.
    Audi A1 1.4 TFSI Sport

  20. #139

    Smile re: Trekhaak monteren

    Hoe krijg je nou de kap van links onder je dashboard los, ik bedoel de kap waar je motorkap ontgrendeling op zit.
    Ik hoop dat je een goede tip hebt. Verder goed werk voor dit forum met jouw uitgebreide informatie.

    VCDS regio Noord-holland (Hoorn)


    Gevonden, het is een klip die op de handel zit deze kun je los halen. Dan kun je de handel demonteren, je moet het maar net weten
    Laatst gewijzigd door motion2006; 05-09-17 om 18:17.

  21. #140
    slk-A3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2005
    Posts
    63
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard re: Trekhaak monteren

    gewijzigd
    Laatst gewijzigd door slk-A3; 05-09-17 om 07:20. Reden: klopt niet
    Tesla Model S 85 Titanium 12-2015 vanaf oktober 2018
    A3 8V Sportback e-tron Sepangblauw Proline Plus S-line 09-2016 tot 10-2018

Pagina 7 van 9 EersteEerste ... 3456789 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •