Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 32 van de 32

Onderwerp: Audi Connect + Duo Sim

  1. #21
    Mausie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    45
    Posts
    1.134
    Kudos
    119
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi Connect + Duo Sim

    Heb je al een account aangemaakt op my.audi.com?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stanley1983 Bekijk Berichten
    Ik krijg mijn audi connect niet aan de praat. Ik maak gebruik van een multisim van vodafone (data). De sim wordt geaccepteerd en ik zie rechtsonder 2 van de 5 streepjes staan bij 3G. Echter geeft de auto na lang zoeken aan dat van de diensten geen gebruik kan worden gemaakt. Kan iemand me helpen om te aan de praat te krijgen?
    Audi S3 Sportback - 8V - Pro Line Plus - S tronic - Panoramic roof - ACC - B&O - S-sportseats - 19" OEM - Monsoon Grey

  2. #22

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2013
    Leeftijd
    41
    Posts
    61
    Kudos
    6
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi Connect + Duo Sim

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mausie Bekijk Berichten
    Heb je al een account aangemaakt op my.audi.com?
    Dat heb ik al gedaan. Wat opvalt is dat de verbinding vaak zichtbaar is (3G danwel 4g), maar dat deze ook vaak weer wegvalt. Volgens Vodafone is de datasim geactiveerd. De dealer heeft er vandaag nog even naar gekeken, maar die snapt het ook niet. Binnenkort wordt er door iemand van de werkplaats naar gekeken.

  3. #23

    Standaard Re: Audi Connect + Duo Sim

    Zorg er voor dat je 3g op je telefoon uit staat. De verbinding kan je niet delen.
    A3 SB Ultra e-edition | Misano Red | Blanke dakrails en raamlijsten | Zwart leer achteraf | Inklapbare buitenspiegels | Comfortsleutel | Parkeerhulp + | Opberg- en bagageruimtepakket | Doorlaadopening/middenarmsteun | 17" MAK Stadt Gun Mirror

  4. #24

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2013
    Leeftijd
    41
    Posts
    61
    Kudos
    6
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi Connect + Duo Sim

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stanley1983 Bekijk Berichten
    Ik krijg mijn audi connect niet aan de praat. Ik maak gebruik van een multisim van vodafone (data). De sim wordt geaccepteerd en ik zie rechtsonder 2 van de 5 streepjes staan bij 3G. Echter geeft de auto na lang zoeken aan dat van de diensten geen gebruik kan worden gemaakt. Kan iemand me helpen om te aan de praat te krijgen?
    Het probleem is inmiddels verlopen. Het bleek dat het APN-adres (soort inbeladres) niet goed ingesteld stond op de standaardinstellingen. Na aanwijzingen van iemand van de provider, heb ik het adres aangepast en nu is het Connect-systeem werkzaam.

  5. #25

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Leeftijd
    34
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Audi Connect + Duo Sim

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door UltraMate Bekijk Berichten
    Dual/Duo sim blijkt prima te gaan i.c.m. Audi Connect

    Sluit je telefoon aan via Bluetooth (dus niet in vliegtuigmodus)
    Wijzig onder dataverbindingen van je MMI de verbinding naar alleen "data"
    Koppel je telefoon met WiFi aan je MMi voor verbinding op je telefoon
    Dit laatste is ook nodig om je g3 verbinding op de je telefoon uit te zetten; anders werkt het niet goed.

    Ik maak nu gebruik van de app Locale waarmee ik bovenstaande acties op mijn telefoon automatiseer zodra ik de telefoon aan de usb lader leg.
    Zolang je pincodes weghaalt, of laat onthouden door de MMI, gaat alles automatisch.

    softwareversie: Mhig_eu_au_p0337
    Telefoondriver: 3.52.2
    De optie die jij benoemd om de verbinding naar alleen "data" te zetten kan ik jammer genoeg niet vinden in mijn MMI. Ik maak gebruik van een duo sim van T-Mobile. Enig idee waar dit aan zou kunnen liggen? Of heeft Audi deze optie er uit gehaald met een software update?


  6. #26

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Leeftijd
    39
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro

    Standaard Re: Audi Connect + Duo Sim

    duo sim is een optie, ik begreep echter ook dat het mogelijk was om via RSAP protocol alles aan de praat te krijgen. ik krijg het echter niet voor elkaar. In de logging van mijn telefoon is te zien dat de telefoon het rsap protocol aanbiedt, maar dat verbinding niet via dit protocol tot stand komt.

    op dit moment heb ik een data abonnement in mijn auto zitten en werkt alles, zou graag dit simkaartje terug in mijn laptop stoppen en gebruik maken van het rsap protocol.
    Ik heb nu het vermoeden dat in de nieuwste MMI+ navigatie incl. audi connect van de a3 de rsap functie niet aanwezig is.
    audi is hier niet duidelijk over.

  7. #27

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Audi Connect + Duo Sim

    Er schijnt voor een MMI+ met audi connect een update te zijn. Deze update zorgt er voor de rSAP niet meer nodig is en dat je met een aparte data SIM kaart toch de iphone kunt koppelen en daarmee via de MMI kunt bellen.
    Weet iemand hier al meer van?

  8. Ad
  9. #28

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Leeftijd
    38
    Posts
    25
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Audi Connect + Duo Sim

    Rubske: Hoe bedoel je precies? Dat je dus wel met een DUAL-SIM uit de voeten zou moeten kunnen na deze update?

  10. #29

    Standaard Re: Audi Connect + Duo Sim

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rubske Bekijk Berichten
    Er schijnt voor een MMI+ met audi connect een update te zijn. Deze update zorgt er voor de rSAP niet meer nodig is en dat je met een aparte data SIM kaart toch de iphone kunt koppelen en daarmee via de MMI kunt bellen.
    Weet iemand hier al meer van?
    In principe rij ik zo rond. Apart nr voor data (06-1......) in de auto en de telefoon voor spraak via zijn eigen nr (06-2.......) via bluetooth aan de MMI gekoppeld
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  11. #30

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Audi Connect + Duo Sim

    @ royke1985: Nu is het zo dat als ik een losse simkaart in de MMI+ met audi connect stop dat deze geen verbinding maakt met de iphone 5. Er zou een update onderweg zijn met een ander protocol voor bluetooth zodat dit wel werkt. Dan zou het mogelijk zijn om een data sim te gebruiken voor de connect diensten en via bluetooth gewoon kunt bellen met de iphone
    Laatst gewijzigd door rubske; 12-04-14 om 14:55.

  12. #31
    Mausie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    45
    Posts
    1.134
    Kudos
    119
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi Connect + Duo Sim

    Op de recente Connect versie van Nov/Dec 2013, dus Connect met 4G is RSAP niet meer aanwezig. Dus bellen via bluetooth en data via een aparte SIM.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door prein Bekijk Berichten
    duo sim is een optie, ik begreep echter ook dat het mogelijk was om via RSAP protocol alles aan de praat te krijgen. ik krijg het echter niet voor elkaar. In de logging van mijn telefoon is te zien dat de telefoon het rsap protocol aanbiedt, maar dat verbinding niet via dit protocol tot stand komt.

    op dit moment heb ik een data abonnement in mijn auto zitten en werkt alles, zou graag dit simkaartje terug in mijn laptop stoppen en gebruik maken van het rsap protocol.
    Ik heb nu het vermoeden dat in de nieuwste MMI+ navigatie incl. audi connect van de a3 de rsap functie niet aanwezig is.
    audi is hier niet duidelijk over.
    Laatst gewijzigd door Mausie; 12-04-14 om 17:17.
    Audi S3 Sportback - 8V - Pro Line Plus - S tronic - Panoramic roof - ACC - B&O - S-sportseats - 19" OEM - Monsoon Grey

  13. #32

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2015
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: Audi Connect + Duo Sim

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door UltraMate Bekijk Berichten
    Dual/Duo sim blijkt prima te gaan i.c.m. Audi Connect

    Sluit je telefoon aan via Bluetooth (dus niet in vliegtuigmodus)
    Wijzig onder dataverbindingen van je MMI de verbinding naar alleen "data"
    Koppel je telefoon met WiFi aan je MMi voor verbinding op je telefoon
    Dit laatste is ook nodig om je g3 verbinding op de je telefoon uit te zetten; anders werkt het niet goed.

    Ik maak nu gebruik van de app Locale waarmee ik bovenstaande acties op mijn telefoon automatiseer zodra ik de telefoon aan de usb lader leg.
    Zolang je pincodes weghaalt, of laat onthouden door de MMI, gaat alles automatisch.

    softwareversie: Mhig_eu_au_p0337
    Telefoondriver: 3.52.2

    kun je aangeven wat exact de app is die je gebruikt, ik kan deze niet vinden op "Locale" (android).

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •