Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 32

Onderwerp: Audi Connect + Duo Sim

  1. #1
    dtroxx's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2013
    Posts
    25
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Audi Connect + Duo Sim

    Volgende week Woensdag (4dec) mag ik om mijn Audi A3 sportback ultra e-edition.

    Ik wil graag gebruik maken van audi connect alleen wil dit met mijn huidige abbonement doen.

    Ik heb momenteel een sim only abbonement van Hi alleen vraag me af of dit mogelijk is met een duo sim.

    paar vragen:

    1. Stel ik stap in de auto zet mijn iphone op vliegtuigmodus kunnen mensen mij dan wel bellen via mijn 2e duo sim in de audi?
    2. Stel mijn vriendin gaat weg met de audi en ik blijf thuis, is mijn iphone dan het primaire toestel of zet audi connect de sim actief en ben ik niet meer bereikbaar?

    Zijn er al mensen die hier ervaring mee hebben?

    Alvast bedankt voor het meedenken .

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2013
    Leeftijd
    49
    Posts
    25
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi Connect + Duo Sim

    Hoi
    het advies is niet doen met een dual-sim dit geeft alleen problemen met omschakelen tussen de kaarten en bereikbaarheid.
    ik heb er nu een pre-paid kaartje in zitten om te testen en dat gaat prima

  3. #3
    dtroxx's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2013
    Posts
    25
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi Connect + Duo Sim

    Ik denk dat ik de oplossing gevonden heb naar wat zoeken (kan iemand dit bevestigen?):

    1. Steek de 2e simkaart in de audi en stel bij APN/Toegangspunt onder verbindingen: iphonekpn.nl in.
    2. Zet je (iPhone) op vliegtuigmodus als je de auto in ga
    3. Sluit mijn je iPhone aan op de AMI.
    4. Verbind je Iphone via de WiFi hotspot van de auto
    5. Gebruik dus vanaf dat moment de SIM kaart van de auto

    Op deze manier kan je:
    1. Online navigeren via de SIM in de auto
    2. Bellen via de SIM in de auto
    3. SMS ontvangen via de SIM in de auto
    4. Mail binnen halen op je iPhone
    5. Andere online apps op mijn iPhone gewoon gebruiken via de WiFi verbinding
    6. Adresboek uitlezen en/of kopieren van mijn iPhone (synct met Exchange), zodat ik altiijd alle contacts heb

    Om te voorkomen dat wanneer iemand anders in de auto rijd je iphone niet beschikbaar is:

    1. Code instellen op de simkaart in de audi
    2. Alleen de code intoetsen wanneer de iphone in vliegtuigmode staat
    Laatst gewijzigd door dtroxx; 27-11-13 om 12:48.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2013
    Leeftijd
    38
    Posts
    50
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi Connect + Duo Sim

    geen idee zelf, ik gebruik een apart data-abbo van 5gb per maand. Nu een week gebruikt en ongeveer 550mb verbruikt (dagelijks streaming + google maps navi).

    Is het bij Hi wel mogelijk om een extra sim te bestellen? Ik weet dat sommige providers dat niet meer doen, en wanneer de nieuwe sim is geactiveerd, de oude geblokkeerd wordt.

  5. #5
    Mausie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    45
    Posts
    1.134
    Kudos
    119
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi Connect + Duo Sim

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Alex1985 Bekijk Berichten
    geen idee zelf, ik gebruik een apart data-abbo van 5gb per maand. Nu een week gebruikt en ongeveer 550mb verbruikt (dagelijks streaming + google maps navi).

    Is het bij Hi wel mogelijk om een extra sim te bestellen? Ik weet dat sommige providers dat niet meer doen, en wanneer de nieuwe sim is geactiveerd, de oude geblokkeerd wordt.
    Naar mijn weten werkt het nieuwe Connect 4G (S3 standaard, overige modellen vanaf november) niet meer via een duosim.
    Laatst gewijzigd door Mausie; 27-11-13 om 16:20.
    Audi S3 Sportback - 8V - Pro Line Plus - S tronic - Panoramic roof - ACC - B&O - S-sportseats - 19" OEM - Monsoon Grey


  6. #6
    dtroxx's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2013
    Posts
    25
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi Connect + Duo Sim

    Woensdag krijg ik de a3 dus dan geef ik donderdag wel een update of het werkt ja/nee.

  7. #7

    Standaard Re: Audi Connect + Duo Sim

    Een andere mogelijkheid zou dan een multi-sim zijn. Een extra data sim op je bestaande abbo. Niet alle providers geven deze mogelijkheid. Ik weet dat Vodafone dat wel doet. Hiermee deel je eigenlijk het datalimiet van je eerste sim.
    A3 SB Ultra e-edition | Misano Red | Blanke dakrails en raamlijsten | Zwart leer achteraf | Inklapbare buitenspiegels | Comfortsleutel | Parkeerhulp + | Opberg- en bagageruimtepakket | Doorlaadopening/middenarmsteun | 17" MAK Stadt Gun Mirror

  8. Ad
  9. #8
    Mausie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    45
    Posts
    1.134
    Kudos
    119
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi Connect + Duo Sim

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door UltraMate Bekijk Berichten
    Een andere mogelijkheid zou dan een multi-sim zijn. Een extra data sim op je bestaande abbo. Niet alle providers geven deze mogelijkheid. Ik weet dat Vodafone dat wel doet. Hiermee deel je eigenlijk het datalimiet van je eerste sim.
    Ja, dat is inderdaad een mooie optie! De 2e SIM heeft dan een eigen GSM-nummer.
    Audi S3 Sportback - 8V - Pro Line Plus - S tronic - Panoramic roof - ACC - B&O - S-sportseats - 19" OEM - Monsoon Grey

  10. #9
    hansderk's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Leeftijd
    53
    Posts
    477
    Kudos
    6
    Auto
    Audi TT

    Standaard Re: Audi Connect + Duo Sim

    Hoi, ja dat heb ik in mijn A3 in gebruik icm een iPhone 5. Ik moet alleen elke keer mijn telefooninstellingen resetten om de datasim te laten werken. Erg onhandig. Weet iemand hoe dit op te lossen? Ik heb vodafone red super en weet al dat de apn op office moet staan. Heb ook de pincode al eraf gehaald maar helpt allemaal niet.
    Audi TT roadster 3.2 V6 DSG Quattro, 18", Gletscherblau, alcantara/leder, S-Line
    Audi A3 1.6 TDI Ultra Phantomschwarz, zwart leder, full options Led koplampen
    Mini F55 5 deurs, zwart metallic

  11. #10

    Standaard Re: Audi Connect + Duo Sim

    Heb je een 3g tablet waarmee je het principe kan testen? M.a.w. of het aan je A3, telefoon of je sim ligt.
    A3 SB Ultra e-edition | Misano Red | Blanke dakrails en raamlijsten | Zwart leer achteraf | Inklapbare buitenspiegels | Comfortsleutel | Parkeerhulp + | Opberg- en bagageruimtepakket | Doorlaadopening/middenarmsteun | 17" MAK Stadt Gun Mirror

  12. #11
    dtroxx's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2013
    Posts
    25
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi Connect + Duo Sim

    Gisteren dan eindelijk mijn audi mogen ophalen .

    Ik krijg alles werkend behalve het bellen met de simkaart die in de audi zit.

    Ik zet dus mijn iphone op vliegtuig modus en laat hem connectie maken via de wifi van de audi.
    Ik heb op dat moment gewoon een 3g/4g verbinding alleen snap niet hoe ik het bellen via de simkaart moet instellen in mmi +.

    Kan iemand mij hiermee helpen?
    Audi A3 Sportback Ultra E-edition + 17" Rotor velgen.

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2013
    Leeftijd
    38
    Posts
    50
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi Connect + Duo Sim

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dtroxx Bekijk Berichten
    Gisteren dan eindelijk mijn audi mogen ophalen .

    Ik krijg alles werkend behalve het bellen met de simkaart die in de audi zit.

    Ik zet dus mijn iphone op vliegtuig modus en laat hem connectie maken via de wifi van de audi.
    Ik heb op dat moment gewoon een 3g/4g verbinding alleen snap niet hoe ik het bellen via de simkaart moet instellen in mmi +.

    Kan iemand mij hiermee helpen?
    Gefeleiciteerd!

    Volgens mij kan je niet bellen met de simkaart die in de auto zit, en wordt deze alleen voor data gebruikt.
    Laatst gewijzigd door Alex1985; 05-12-13 om 10:35.

  14. #13
    Mausie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    45
    Posts
    1.134
    Kudos
    119
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi Connect + Duo Sim

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Alex1985 Bekijk Berichten
    Gefeleiciteerd!

    Volgens mij kan je niet bellen met de simkaart die in de auto zit, en wordt deze alleen voor data gebruikt.
    Precies.
    Audi S3 Sportback - 8V - Pro Line Plus - S tronic - Panoramic roof - ACC - B&O - S-sportseats - 19" OEM - Monsoon Grey

  15. #14

    Standaard Re: Audi Connect + Duo Sim

    Hoe kan je dan bellen als je telefoon in flight mode staat?

  16. #15
    dtroxx's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2013
    Posts
    25
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi Connect + Duo Sim

    @UltraMate: Dat gaat dus niet meer . Je moet dus echt een afzonderlijke data sim kaart hebben. Het bellen gaat dan via bluetooth en audi connect via de simkaart (data).
    Audi A3 Sportback Ultra E-edition + 17" Rotor velgen.

  17. #16

    Standaard Re: Audi Connect + Duo Sim

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dtroxx Bekijk Berichten
    @UltraMate: Dat gaat dus niet meer . Je moet dus echt een afzonderlijke data sim kaart hebben. Het bellen gaat dan via bluetooth en audi connect via de simkaart (data).
    Dual/Duo sim blijkt prima te gaan i.c.m. Audi Connect

    Sluit je telefoon aan via Bluetooth (dus niet in vliegtuigmodus)
    Wijzig onder dataverbindingen van je MMI de verbinding naar alleen "data"
    Koppel je telefoon met WiFi aan je MMi voor verbinding op je telefoon
    Dit laatste is ook nodig om je g3 verbinding op de je telefoon uit te zetten; anders werkt het niet goed.

    Ik maak nu gebruik van de app Locale waarmee ik bovenstaande acties op mijn telefoon automatiseer zodra ik de telefoon aan de usb lader leg.
    Zolang je pincodes weghaalt, of laat onthouden door de MMI, gaat alles automatisch.

    softwareversie: Mhig_eu_au_p0337
    Telefoondriver: 3.52.2
    Laatst gewijzigd door UltraMate; 17-01-14 om 15:08.
    A3 SB Ultra e-edition | Misano Red | Blanke dakrails en raamlijsten | Zwart leer achteraf | Inklapbare buitenspiegels | Comfortsleutel | Parkeerhulp + | Opberg- en bagageruimtepakket | Doorlaadopening/middenarmsteun | 17" MAK Stadt Gun Mirror

  18. #17

    Standaard Re: Audi Connect + Duo Sim

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mausie Bekijk Berichten
    Precies.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Alex1985 Bekijk Berichten
    Gefeleiciteerd!

    Volgens mij kan je niet bellen met de simkaart die in de auto zit, en wordt deze alleen voor data gebruikt.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dtroxx Bekijk Berichten


    2. Stel mijn vriendin gaat weg met de audi en ik blijf thuis, is mijn iphone dan het primaire toestel of zet audi connect de sim actief en ben ik niet meer bereikbaar?
    .
    Zie ook mijn vorige post. Als je het zo instelt. Heb kan je vriendin gewoon gebruik maken van de connect diensten, maar kan niet bellen via jouw sim. Ze kan dan haar eigen telefoon via Bluetooth aansluiten.

    Het enige nadeel is dat de 3g verbinding van Connect niet werkt wanneer actief op jouw telefoon. Maar goed, hoe vaak leen je de auto uit. En hoe groot is de kans dat je dan niet ergens via WiFi kan inloggen?!

    @Mausie en @Alex1985 zolang ik mijn telefoon in vliegtuigmodus zou zetten, kan ik ook bellen via de simkaart in de auto. In dat geval moet de verbinding optie van de MMI op data&telefoon (of data&GSM) staan. Nu heb ik dit, zoals aangegeven in mijn eerder post, zelf anders gedaan. Maar t kan dus wel.
    Laatst gewijzigd door UltraMate; 17-01-14 om 15:18.
    A3 SB Ultra e-edition | Misano Red | Blanke dakrails en raamlijsten | Zwart leer achteraf | Inklapbare buitenspiegels | Comfortsleutel | Parkeerhulp + | Opberg- en bagageruimtepakket | Doorlaadopening/middenarmsteun | 17" MAK Stadt Gun Mirror

  19. #18
    Mausie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    45
    Posts
    1.134
    Kudos
    119
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi Connect + Duo Sim

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door UltraMate Bekijk Berichten
    Zie ook mijn vorige post. Als je het zo instelt. Heb kan je vriendin gewoon gebruik maken van de connect diensten, maar kan niet bellen via jouw sim. Ze kan dan haar eigen telefoon via Bluetooth aansluiten.

    Het enige nadeel is dat de 3g verbinding van Connect niet werkt wanneer actief op jouw telefoon. Maar goed, hoe vaak leen je de auto uit. En hoe groot is de kans dat je dan niet ergens via WiFi kan inloggen?!

    @Mausie en @Alex1985 zolang ik mijn telefoon in vliegtuigmodus zou zetten, kan ik ook bellen via de simkaart in de auto. In dat geval moet de verbinding optie van de MMI op data&telefoon (of data&GSM) staan. Nu heb ik dit, zoals aangegeven in mijn eerder post, zelf anders gedaan. Maar t kan dus wel.
    Maar dit alles werkt ook op een iPhone?
    Audi S3 Sportback - 8V - Pro Line Plus - S tronic - Panoramic roof - ACC - B&O - S-sportseats - 19" OEM - Monsoon Grey

  20. #19

    Standaard Re: Audi Connect + Duo Sim

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mausie Bekijk Berichten
    Maar dit alles werkt ook op een iPhone?
    Hoe ik het nu heb opgezet heeft het meer te maken met de software van de MMI ivm eventuele beperkingen van de simkaart (provider), en niet zo zeer met de telefoon.
    Ik zou er zeker geen poging om laten.
    A3 SB Ultra e-edition | Misano Red | Blanke dakrails en raamlijsten | Zwart leer achteraf | Inklapbare buitenspiegels | Comfortsleutel | Parkeerhulp + | Opberg- en bagageruimtepakket | Doorlaadopening/middenarmsteun | 17" MAK Stadt Gun Mirror

  21. #20

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2013
    Leeftijd
    41
    Posts
    61
    Kudos
    6
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi Connect + Duo Sim

    Ik krijg mijn audi connect niet aan de praat. Ik maak gebruik van een multisim van vodafone (data). De sim wordt geaccepteerd en ik zie rechtsonder 2 van de 5 streepjes staan bij 3G. Echter geeft de auto na lang zoeken aan dat van de diensten geen gebruik kan worden gemaakt. Kan iemand me helpen om te aan de praat te krijgen?

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •