Pagina 38 van 44 EersteEerste ... 28343536373839404142 ... LaatsteLaatste
Resultaten 741 tot 760 van de 861

Onderwerp: A3 8V Problemen / kritiekpunten

  1. #741
    svkaster's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Leeftijd
    51
    Posts
    525
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BenJoep Bekijk Berichten
    3 a 4u duurt het, je kunt de gehele tijd meekijken.

    Misschien brutale vraag wat kost dit ongeveer?
    VCDS Regio Eindhoven - Originele Ross Tech kabel - 17.1.3

  2. #742
    BenJoep's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Leeftijd
    43
    Posts
    216
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door svkaster Bekijk Berichten
    Misschien brutale vraag wat kost dit ongeveer?
    Dacht ongeveer EUR300, maar weet het niet zeker meer. Bel of mail Hem even.
    | Audi A3 Sportback 8V Ambition Pro-Line S 1.4TFSI (140pk) CoD |

  3. #743

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2016
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Het viel me vandaag op dat de raam aan de bestuurders kant niet helemaal omlaag gaat. Hij blijft ongeveer 1,5 to 2cm boven de rand/portier uitsteken. Het raam aan de bijrijders kant gaat vrijwel helemaal omlaag (hoewel er ook een klein randje over blijft / te zien is.

    Is dat normaal? of even langs de garage voor herstel en 500 euri aftikken?

  4. #744
    svkaster's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Leeftijd
    51
    Posts
    525
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Even opnieuw inregelen. Geloof dat het al ergens staat.
    VCDS Regio Eindhoven - Originele Ross Tech kabel - 17.1.3

  5. #745
    HobbeS4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2015
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Als ik over een drempel rij hoor ik gekraak van de achterbank. Ik denk rechtsachterin.
    Op het begin was dit een wat zacht geluid maar nu is het behoorlijk irritant en hard. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn en wat ik eraan kan doen?


  6. #746
    TyCorZ's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2013
    Leeftijd
    41
    Posts
    3.909
    Kudos
    106
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Mijn A3 heb ik bijna vier in bezit en nu voor het eerst heb ik een echt punt van kritiek: de snelheid waarmee de banden slijten en de versnellingsbak.

    Begin 2016 nieuwe voorbanden erop en na anderhalve jaar en circa 15.000 km gereden te hebben, zijn ze alweer vervangen. Daarnaast, misschien sluit het een het andere niet uit, is er geconstateerd dat er in versnellingsbak (nadat een monster van de olie was afgenomen) slijpsel gevonden. Dat duidt erop, volgens de dealer, er iets niet helemaal goed is in de bak. Pas 75.000 gereden, maar wel heel veel in de stad. Dus ik moet veel schakelen. Moet zeggen dat ik de auto de laatste tijd niet geheel goed vindt schakelen en wat power mist.

    Ik ben benieuwd wat de LM en dealer hierop te zeggen hebben en wat de oplossing wordt.
    Vanaf september 2017 – heden: - Seat Ateca Xcellence 1.4 TSI 150 pk (geen Audi maar prima auto!)
    Van juli 2013 t/m september 2017: - Audi A3 SB 1.4 TFSI 8V Ambition Pro Line –

  7. #747

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2014
    Leeftijd
    38
    Posts
    604
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TyCorZ Bekijk Berichten
    Mijn A3 heb ik bijna vier in bezit en nu voor het eerst heb ik een echt punt van kritiek: de snelheid waarmee de banden slijten en de versnellingsbak.

    Begin 2016 nieuwe voorbanden erop en na anderhalve jaar en circa 15.000 km gereden te hebben, zijn ze alweer vervangen. Daarnaast, misschien sluit het een het andere niet uit, is er geconstateerd dat er in versnellingsbak (nadat een monster van de olie was afgenomen) slijpsel gevonden. Dat duidt erop, volgens de dealer, er iets niet helemaal goed is in de bak. Pas 75.000 gereden, maar wel heel veel in de stad. Dus ik moet veel schakelen. Moet zeggen dat ik de auto de laatste tijd niet geheel goed vindt schakelen en wat power mist.

    Ik ben benieuwd wat de LM en dealer hierop te zeggen hebben en wat de oplossing wordt.
    Van de versnellingsbak heb ik geen verstand of ervaring mee, maar die banden...

    Set 1: Continental - 28.000 km
    Set 2: Continental - 14.000 km < hélemaal versleten (binnenste naaf was gelijk met de band)
    Set 3: Gekozen voor hardere band: Michelin ZR Sport 4: 26.000 en zo goed als op.

    Ben dus na 70.000 km toe aan mijn 4e set voorwielen. Ik moet wel toegeven dat set 2 langer gebruikt had kunnen worden, maar toen er nog 4 mm op zat ben ik naar Zwitserland gereden en heb 'm door alle passen gejaagd. Ik ga er dus vanuit gemiddeld elke 25.000 banden te moeten wisselen.

  8. Ad
  9. #748
    nsu's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2006
    Leeftijd
    76
    Posts
    132
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Dunlop 25000 en nog goed


    Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk
    A3 Sportback Ambiente 1,4 TFSI S tronic 7 Phantomzwart tot 7-4-2015
    A3 Limousine Ambition Misano rood Stronic 1,4 COD
    A3 Sportback 40 TfsiE Mythoszwart

  10. #749
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.313
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    60k km met de conti's (zat nog 1.6 mm op), hoofdzakelijk snelweg.
    Nu pas 2e set zomerbanden michelin ps 4, en 2e seizoen eronder. Nog niet versleten.
    Heb wel toen michelin er onder kwam , opnieuw laten uitlijnen.

    Verstuurd vanaf mijn SM-T800 met Tapatalk
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  11. #750
    meeuw's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    1.208
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Hebben jullie het over banden die altijd vóór hebben gezeten of ook wel eens naar achteren zijn gewisseld? Maakt volgens mij behoorlijk veel verschil.

  12. #751
    MT07's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Posts
    121
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Beste profiel moet achter zitten ivm aquaplanning.
    1.4 CoD S-Line Editie, panoramadak, Progressieve besturing, B&O, Elect spiegels.

  13. #752
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.313
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door meeuw Bekijk Berichten
    Hebben jullie het over banden die altijd vóór hebben gezeten of ook wel eens naar achteren zijn gewisseld? Maakt volgens mij behoorlijk veel verschil.
    Wissel ze steeds van van voor naaar achter en omgekeerd bij het opnieuwmonteren van het seizoen.

    Verstuurd vanaf mijn SM-T800 met Tapatalk
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  14. #753
    svkaster's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Leeftijd
    51
    Posts
    525
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MT07 Bekijk Berichten
    Beste profiel moet achter zitten ivm aquaplanning.
    dat gaat toch va nzelf )

    Voor slijt veel meer.
    VCDS Regio Eindhoven - Originele Ross Tech kabel - 17.1.3

  15. #754
    meeuw's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    1.208
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Heb net bij mij gekeken. Ondanks quattro vóór minder (5,5-6 mm.) dan achter (6-7 mm..). Betreft Pirelli's na 20-25.000 km. Is wel een keer gewisseld voor/achter, maar zit de langste tijd zoals nu (afgelopen winter geen winterwielen gemonteerd).

  16. #755

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2016
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Ik heb een A3 facelift van juli 2016 en moet zeggen dat er toch wel wat punten van kritiek ontstaan:
    - heb al 2 keer olie moeten bijvullen, 55k km nu en bij 30k eerste beurt gehad
    - bij nat weer kraken en piepen de remmen bij achteruit rijden. Al 3 keer laten schoonmaken en invetten, 1-2 weken later is het probleem weer terug
    - navigatie (MMI+ en virtual cockpit) 2 keer "vastgelopen" geen enkel menu of scherm op te roepen, alleen de kaart zichtbaar. Pas opgelost als de auto langere tijd uit staat. Heb ook al een keer gehad dat bij het vergrendelen van de auto het scherm ineens weer omhoog komt en de muziek begint te spelen.
    - Audi Connect (verkeersdiensten) verbind smiddags in de spits zelden of niet. Servers te druk ofzo? Ik kan iig weer achteraansluiten omdat de navi geen files ophaalt

    Meer mensen die dit herkennen?
    Laatst gewijzigd door Dexs; 11-06-17 om 13:15.

  17. #756
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dexs Bekijk Berichten
    Ik heb een A3 facelift van juli 2016 en moet zeggen dat er toch wel wat punten van kritiek ontstaan:
    - heb al 2 keer olie moeten bijvullen, 55k km nu en bij 30k eerste beurt gehad
    - bij nat weer kraken en piepen de remmen bij achteruit rijden. Al 3 keer laten schoonmaken en invetten, 1-2 weken later is het probleem weer terug
    - navigatie (MMI+ en virtual cockpit) 2 keer "vastgelopen" geen enkel menu of scherm op te roepen, alleen de kaart zichtbaar. Pas opgelost als de auto langere tijd uit staat. Heb ook al een keer gehad dat bij het vergrendelen van de auto het scherm ineens weer omhoog komt en de muziek begint te spelen.
    - Audi Connect (verkeersdiensten) verbind smiddags in de spits zelden of niet. Servers te druk ofzo? Ik kan iig weer achteraansluiten omdat de navi geen files ophaalt

    Meer mensen die dit herkennen?
    Ik heb ook een facelift van juli 2016.

    1) bij 15k ook een liter olie bij moeten vullen (1.4cod)
    2) last van slepend geluid van de bak bij afremmen en voornamelijk wanneer de toeren wat lager beginnen te worden.
    3) ook twee keer een vastloper gehad maar na reset weer netjes.
    4) paar keer geen verbinding met Connect gehad maar na aanmelden weer actief. Inderdaad vaak tijdens spitsuur
    Laatst gewijzigd door Rainesh; 11-06-17 om 15:11.
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  18. #757

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2016
    Leeftijd
    34
    Posts
    51
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Ik heb de facelift van oktober 2016.

    Hier alleen een keer (in oktober) last gehad dat er totaal geen verbinding meer gemaakt kon worden met de connect diensten. Door de dealer opgelost en tot nu toe nergens geen last van.

    '' Even afkloppen gelijk dan ''

  19. #758

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2016
    Leeftijd
    38
    Posts
    78
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Ik heb ook een facelift uit oktober 2016 en ervaar sinds enige tijd 2 vervelende/irritante puntjes;

    1) Vibratie (metaalachtig geluid) in de bijrijdersdeur rond de 3000rpm, vooral merkbaar tijdens optrekken. Al paar keer tijdens de vibratie tegen de deur aangedrukt op diverse plekken om het geluid te herkennen, maar helaas...iemand die dit herkend?

    2) Eigenlijk nog veel vervelender; trilling rechts achterin ter hoogte van de gordelspanner...met name hoorbaar bij ongelijke wegdelen, hobbels enz. Als ik de rechter achterbank naar beneden doe is het niet hoorbaar. Iemand die dit ook herkend?

    3) Ook soms last dat Audi Connect geen verbinding maakt, maar idd tijdens spitssituaties.

    4) Ook last van slepend geluid (handbak) rond de 100km/h....naast dat je het geluid hoort, voel je het ook in je gaspedaal. Ongeacht de versnelling (4, 5 en 6)

  20. #759

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2016
    Posts
    112
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rickstah Bekijk Berichten
    1) Vibratie (metaalachtig geluid) in de bijrijdersdeur rond de 3000rpm, vooral merkbaar tijdens optrekken. Al paar keer tijdens de vibratie tegen de deur aangedrukt op diverse plekken om het geluid te herkennen, maar helaas...iemand die dit herkend?
    Is dit op de 1.6TDI? Ik hoor dit ook en het maakt me stapelgek... tussen 2500-3200 RPM, komende van de passagierskant. Klinkt zoals een sleutel die in een plastieken bakje ligt ofzo, heb al meermaals gechecked naar een object... Zou ik hiermee terug naar de garage gaan om de oorzaak te laten zoeken, of wat?

  21. #760

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2016
    Leeftijd
    38
    Posts
    78
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Renzo Bekijk Berichten
    Is dit op de 1.6TDI? Ik hoor dit ook en het maakt me stapelgek... tussen 2500-3200 RPM, komende van de passagierskant. Klinkt zoals een sleutel die in een plastieken bakje ligt ofzo, heb al meermaals gechecked naar een object... Zou ik hiermee terug naar de garage gaan om de oorzaak te laten zoeken, of wat?
    Op een 1.6 TDI inderdaad geen idee of de dealer dit (kosteloos) voor je onderzoekt?
    Ik was zelf van plan om te wachten tot de 1e beurt om het dan aan te geven, staat nu op 17.000km.

Pagina 38 van 44 EersteEerste ... 28343536373839404142 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •