Het viel me vandaag op dat de raam aan de bestuurders kant niet helemaal omlaag gaat. Hij blijft ongeveer 1,5 to 2cm boven de rand/portier uitsteken. Het raam aan de bijrijders kant gaat vrijwel helemaal omlaag (hoewel er ook een klein randje over blijft / te zien is.
Is dat normaal? of even langs de garage voor herstel en 500 euri aftikken?
Mijn A3 heb ik bijna vier in bezit en nu voor het eerst heb ik een echt punt van kritiek: de snelheid waarmee de banden slijten en de versnellingsbak.
Begin 2016 nieuwe voorbanden erop en na anderhalve jaar en circa 15.000 km gereden te hebben, zijn ze alweer vervangen. Daarnaast, misschien sluit het een het andere niet uit, is er geconstateerd dat er in versnellingsbak (nadat een monster van de olie was afgenomen) slijpsel gevonden. Dat duidt erop, volgens de dealer, er iets niet helemaal goed is in de bak. Pas 75.000 gereden, maar wel heel veel in de stad. Dus ik moet veel schakelen. Moet zeggen dat ik de auto de laatste tijd niet geheel goed vindt schakelen en wat power mist.
Ik ben benieuwd wat de LM en dealer hierop te zeggen hebben en wat de oplossing wordt.
Van de versnellingsbak heb ik geen verstand of ervaring mee, maar die banden...
Set 1: Continental - 28.000 km
Set 2: Continental - 14.000 km < hélemaal versleten (binnenste naaf was gelijk met de band)
Set 3: Gekozen voor hardere band: Michelin ZR Sport 4: 26.000 en zo goed als op.
Ben dus na 70.000 km toe aan mijn 4e set voorwielen. Ik moet wel toegeven dat set 2 langer gebruikt had kunnen worden, maar toen er nog 4 mm op zat ben ik naar Zwitserland gereden en heb 'm door alle passen gejaagd. Ik ga er dus vanuit gemiddeld elke 25.000 banden te moeten wisselen.
60k km met de conti's (zat nog 1.6 mm op), hoofdzakelijk snelweg.
Nu pas 2e set zomerbanden michelin ps 4, en 2e seizoen eronder. Nog niet versleten.
Heb wel toen michelin er onder kwam , opnieuw laten uitlijnen.
Verstuurd vanaf mijn SM-T800 met Tapatalk
1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
3e Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel, regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com
1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
3e Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel, regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com
Ik heb een A3 facelift van juli 2016 en moet zeggen dat er toch wel wat punten van kritiek ontstaan:
- heb al 2 keer olie moeten bijvullen, 55k km nu en bij 30k eerste beurt gehad
- bij nat weer kraken en piepen de remmen bij achteruit rijden. Al 3 keer laten schoonmaken en invetten, 1-2 weken later is het probleem weer terug
- navigatie (MMI+ en virtual cockpit) 2 keer "vastgelopen" geen enkel menu of scherm op te roepen, alleen de kaart zichtbaar. Pas opgelost als de auto langere tijd uit staat. Heb ook al een keer gehad dat bij het vergrendelen van de auto het scherm ineens weer omhoog komt en de muziek begint te spelen.
- Audi Connect (verkeersdiensten) verbind smiddags in de spits zelden of niet. Servers te druk ofzo? Ik kan iig weer achteraansluiten omdat de navi geen files ophaalt
Meer mensen die dit herkennen?
Ik heb ook een facelift van juli 2016.
1) bij 15k ook een liter olie bij moeten vullen (1.4cod)
2) last van slepend geluid van de bak bij afremmen en voornamelijk wanneer de toeren wat lager beginnen te worden.
3) ook twee keer een vastloper gehad maar na reset weer netjes.
4) paar keer geen verbinding met Connect gehad maar na aanmelden weer actief. Inderdaad vaak tijdens spitsuur
Ik heb ook een facelift uit oktober 2016 en ervaar sinds enige tijd 2 vervelende/irritante puntjes;
1) Vibratie (metaalachtig geluid) in de bijrijdersdeur rond de 3000rpm, vooral merkbaar tijdens optrekken. Al paar keer tijdens de vibratie tegen de deur aangedrukt op diverse plekken om het geluid te herkennen, maar helaas...iemand die dit herkend?
2) Eigenlijk nog veel vervelender; trilling rechts achterin ter hoogte van de gordelspanner...met name hoorbaar bij ongelijke wegdelen, hobbels enz. Als ik de rechter achterbank naar beneden doe is het niet hoorbaar. Iemand die dit ook herkend?
3) Ook soms last dat Audi Connect geen verbinding maakt, maar idd tijdens spitssituaties.
4) Ook last van slepend geluid (handbak) rond de 100km/h....naast dat je het geluid hoort, voel je het ook in je gaspedaal. Ongeacht de versnelling (4, 5 en 6)
Is dit op de 1.6TDI? Ik hoor dit ook en het maakt me stapelgek... tussen 2500-3200 RPM, komende van de passagierskant. Klinkt zoals een sleutel die in een plastieken bakje ligt ofzo, heb al meermaals gechecked naar een object... Zou ik hiermee terug naar de garage gaan om de oorzaak te laten zoeken, of wat?