Resultaten 1 tot 12 van de 12

Onderwerp: Verschil tussen xenon en LED koplampen niet te zien?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2011
    Posts
    287
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Verschil tussen xenon en LED koplampen niet te zien?

    Ik let er al een tijdje op..
    en Google of Youtube bieden ook geen duidelijkheid.

    Bij een a6 of a8 met led zie je duidelijk dat het led is: verschillende lichtpunten.
    op een a3 zie ik dat nooit.. Het lijkt altijd gewoon op de xenonkoplamp.. Klopt dat?

  2. #2
    hansderk's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Leeftijd
    53
    Posts
    477
    Kudos
    6
    Auto
    Audi TT

    Standaard re: Verschil tussen xenon en LED koplampen niet te zien?

    Nee ziet er echt anders uit. Het is een heel compact fel pitje. Daarnaast zijn de knipperlichten ook anders en vervallen de mistlampen. Ik heb het helaas nog niet op mijn A5 maar in het donker met de A3 sturen is echt enorm verschil. Moet wel zeggen dat ik optisch het bij een A6 of zelfs een Seat Leon wat opvallender vind en meer onderscheidend. Maar als je er op let kun je het onderscheiden. Subtiel en voor het geoefende oog zeg maar...!
    Laatst gewijzigd door hansderk; 16-01-15 om 22:51. Reden: Typo
    Audi TT roadster 3.2 V6 DSG Quattro, 18", Gletscherblau, alcantara/leder, S-Line
    Audi A3 1.6 TDI Ultra Phantomschwarz, zwart leder, full options Led koplampen
    Mini F55 5 deurs, zwart metallic

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2011
    Posts
    287
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: Verschil tussen xenon en LED koplampen niet te zien?

    Ok!

    Beetje gemiste kans van Audi dus".. Want zelfs de leon ziet er dik uit met led.. EN is echt afwijkend..

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2013
    Posts
    152
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Verschil tussen xenon en LED koplampen niet te zien?

    Verschil is toch wel degelijk te zien alleen denk ik dat er nog niet zoveel rondrijden met Full led koplampen. Kosten ook wel iets meer als de Xenonlamp. Is ook een optie wat nog niet zolang te bestellen is.
    Audi A3 Sportback 8V 1.6 TDI Ambition Dakota Grey

  5. #5

    Standaard Re: Verschil tussen xenon en LED koplampen niet te zien?

    Hier zie je wat foto's van de verschillende LED lichtstanden en knipperlichten. Ik geloof dat deze nog hetzelfde zijn als in 2014 en 2015.
    http://auto-geil.de/2012/11/25/die-n...-a3-sportback/

    Op de A3 E-tron zitten ook nog aparte mistlampen in de koplamp.


  6. #6
    Lauda's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    49
    Posts
    108
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Verschil tussen xenon en LED koplampen niet te zien?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bram-S2Power.com Bekijk Berichten
    Op de A3 E-tron zitten ook nog aparte mistlampen in de koplamp.
    Dat geldt ook voor de niet e-tron modellen. Je hebt met LED-koplampen standaard allweatherlight en dat vervangt de mistlampen.
    Zelf heb ik ook full LED en het geeft een geweldige lichtbundel!
    A6 Avant 3.0 TDI Pro Line Plus (2012) met o.a. ACC, MMI+, panodak, side & lane assist
    A3 Limousine 1.4 CoD TFSI Pro Line S (2014) Belugabruin met o.a. full LED, ACC, MMI+, panodak, B&O, DAB+, standkachel, parkassist, comfort key

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2011
    Posts
    287
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: Verschil tussen xenon en LED koplampen niet te zien?

    Ok thanks.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Verschil tussen xenon en LED koplampen niet te zien?

    Rij nu vanaf 2 januari en heb ook Full LED maar het geeft echt een stuk meer licht.
    In mijn vorige A4 had ik Xenon en daar was de lichtbundel toch minder van.
    Audi Q3 S edition 35 TFSI S tronic 150 pk

  10. #9
    G4ce's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2008
    Leeftijd
    40
    Posts
    164
    Kudos
    37
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Verschil tussen xenon en LED koplampen niet te zien?

    Ik heb ook full LED lampen en moet inderdaad toegeven dat op afstand het verschil niet zo overduidelijk is als bijv. bij een A6 of Seat Leon. Bij die auto's zie je echt verschillende LED clusters over de volle breedte van de lichtunit. De A3 heeft een kleinere cluster LED's ongeveer op dezelfde plek waar ook de Xenon lamp normaal zit, waardoor het minder opvalt. Als je de auto van wat dichterbij ziet zijn de verschillen echter overduidelijk, wat natuurlijk met name door het design komt. De chromen designelementen in de unit reflecteren wat licht van de DRL-strip en dat geeft wel een fraai effect, ook dit valt op afstand wel meer op als dimlicht uit staat. Het design en geheel ontbreken van een Xenon-lamp, lens en oranje lampje/reflector voor de richtingaanwijzer geeft de unit echt een high-tech uitstraling. Leuk detail is dat de DRL-strip wordt gebruikt als richtingaanwijzer en dan oranje kleurt, zeer opvallend en sowieso iets waar je direct een full LED unit aan kunt herkennen.

    Het praktische voordeel van deze lampen is simpelweg dat het een enorme bak aan licht geeft, in mijn beleving meer dan bij Xenon. Met de "all weather lights" functie heb je zelfs meer dan 180 graden van de omgeving verlicht, zet groot licht erbij aan en het is net of je overdag rijdt. In tegenstelling tot mistlampen kun je "all weather lights" altijd aanzetten, geen tegenligger die er last van heeft. Ook hoef je je niet te storen aan je geel gekleurde mistlampen want die heb je niet.

    Full LED kost een flinke duit meer dan de Xenon lampen, een goede 1000 euro maar liefst. Ondanks dat heb ik er nog steeds geen enkele spijt van.

    Zie foto's hieronder voor wat indrukken en oordeel zelf:

    10.jpg 20140103-Nieuwe Audi A3-015.jpg 8V xenon vs LED config.jpg 8V xenon vs LED foto.jpg
    A3 8V Sportback PLS 1.4TFSI COD S tronic | Daytona grijs | Full-LED | 18" F38 titanium | Assist. pakket | Comfortsleutel | Stoelverwarming | Privacy-glass [2014-]
    A4 B8 Limo S Edition (2009) 1.8TFSI 155kW 340nm | Daytona grijs [2012-2013]

  11. #10
    hansderk's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Leeftijd
    53
    Posts
    477
    Kudos
    6
    Auto
    Audi TT

    Standaard Re: Verschil tussen xenon en LED koplampen niet te zien?

    In Nederland 1000 euro boven Xenon, alleen heb je dan wel meteen dynamische verlichting waardoor het prijsverschil kleiner wordt. In NL sinds sep 2013 leverbaar.

    En tja wat is gemiste kans. Ik vind het ook wel weer subtiel dat scherpe compacte lichtbronnetje, maar idd bij een Leon is het veel opvallender.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jhny Bekijk Berichten
    Verschil is toch wel degelijk te zien alleen denk ik dat er nog niet zoveel rondrijden met Full led koplampen. Kosten ook wel iets meer als de Xenonlamp. Is ook een optie wat nog niet zolang te bestellen is.
    Audi TT roadster 3.2 V6 DSG Quattro, 18", Gletscherblau, alcantara/leder, S-Line
    Audi A3 1.6 TDI Ultra Phantomschwarz, zwart leder, full options Led koplampen
    Mini F55 5 deurs, zwart metallic

  12. #11
    Spollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2013
    Posts
    118
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Verschil tussen xenon en LED koplampen niet te zien?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hansderk Bekijk Berichten
    In Nederland 1000 euro boven Xenon, alleen heb je dan wel meteen dynamische verlichting waardoor het prijsverschil kleiner wordt. In NL sinds sep 2013 leverbaar.

    En tja wat is gemiste kans. Ik vind het ook wel weer subtiel dat scherpe compacte lichtbronnetje, maar idd bij een Leon is het veel opvallender.
    Persoonlijk vind ik het bij de Leon wel erg goedkoop/aftermarket aandoen. Beetje alsof er xenonverlichting in een koplamp zonder lens is gemonteerd zoals je ook wel eens bij oude golfjes ziet.
    Audi A3 Limousine 8V Pro Line S 1.4 TFSI COD 150pk Misanorood

  13. #12
    Rick1855's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Posts
    276
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Verschil tussen xenon en LED koplampen niet te zien?

    Eens, vind het er ook niet echt mooi uit zien bij de Leon. Beetje goedkoop.
    Voorheen: Volkswagen Passat Bleumotion DSG 7 Highline sedan|exec. plus|dynamic|park-assist|black/black|debadged|full led inside
    A3 e-tron Ambition/S-line Daytona grijs

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •