achter het dachbord hoor ik soms gebrubbel van water denk ik is er nog iemand met dit probleem .
Turbo gereinigd door losdraaien uitlaatzijde (imall spuiten) en in de turbo spuiten met Mr. Muscle ovenreiniger (t.m. 1 uur) totdat het eruit broest. Schoepen daarbij gangbaar gemaakt tot de aanslag door haak achter stangetje onder vacuumpot te haken . Nieuwe O-ring na schoonmaken bij de EGR klep gezet en enkele dubieuze stukken vacuumslang vervangen en alle stekkerverbindingen gereinigd en in zuurvrije vaseline gezet. Sindsdien geen problemen meer.
Gebrubbel van water betekent lucht in de verwarming. Ontluchten dus.
Succes.
Krijg je daar een melding van op je dash als hij in noodloop gaat? Ik heb namelijk de indruk dat als ik een paar kilometer rij mijn A4 1.9 tdi ineens een pak minder vermogen lijkt te hebben, de automaat schakelt dan ook niet meer zo vlot... De turbo reinigen met Mr Muscle oven reiniger hoe gaat dat dan in zijn werk, uitlaat zijde losmaken, ovenreiniger er in spuiten en dan de motor doen draaien?
De ovenreiniger inspuiten en een uur wachten om het goed te laten inwerken. Gedurende dat uur de schoepen bewegen om het proces te helpen. Daarna uitlaat weer monteren en overtollige ovenreiniger wegspoelen. Motor starten en de turbo wordt schoon geblazen door de uitlaatgassen. Bij nieuwere types komt bij noodloop in het dashboard een melding. Bij de B5 is dat nog niet het geval en merk je doordat je minder vermogen hebt dat de motor in de noodloop is gezet.
Succes
Net onderstaande kabel besteld om hem ineens eens uit te lezen, hopelijk krijg ik het wat sneller aan de praat als bij mijn alfa romeo destijds, want dat was niet echt simpel
https://obdwarenhuis.nl/vag-obd-2-kk...6UPGgJbvfD_BwE