Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 27

Onderwerp: 1.9 TDI gaat regelmatig in noodloop

  1. #1

    Standaard 1.9 TDI gaat regelmatig in noodloop

    hallo mijn a4 tdi gaat regelmatig in noodloop . luchtmassa meter . n 75 .druk sencor .magneetklep .is al vervangen . wat zou het nog kunne zijn gaat nog steeds in noodloop . grt

  2. #2
    al_bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2006
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.697
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 80

    Standaard re: 1.9 TDI gaat regelmatig in noodloop

    vast zittende turbo verstelling? Even met een vagcom rijdend uitlezen.

  3. #3
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.9 TDI gaat regelmatig in noodloop

    Topictitel aangepast, type en motor alleen zegt niets over de vraag.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  4. #4

    Standaard Re: 1.9 TDI gaat regelmatig in noodloop

    even zuiver maaken of goed in spuiten met een product .

  5. #5

    Standaard Re: 1.9 TDI gaat regelmatig in noodloop

    is ee 19 tdi .85 kw .115 pk .pompverstuiver .toptronic. automaat .


  6. #6

    Standaard Re: 1.9 TDI gaat regelmatig in noodloop

    tiptronic automaat .
    Laatst gewijzigd door schoenmarc; 15-01-17 om 11:20.

  7. #7

    Standaard Re: 1.9 TDI gaat regelmatig in noodloop

    Heb ik ook na veel korte stukken, goed doorijden is het weer een tijdje weg, item komt zo'n beetje oven de 3,5 ton ongeveer bij mij. Half uurtje Duitsland doet wonderen, mits hetzlefde natuurlijk :-) Even van kontakt en weer aan, en hij gaat weer als vanouds. Voorla koud doortrekken op oprit snelweg gaat hij dan in noodloop. Ik ben er almweer ruim 50 k km verder mee, af en toe eens goed gassen ..

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: 1.9 TDI gaat regelmatig in noodloop

    ja met koude motor verterkken gaat hij ook in de noodloop .heb je al iets vervangen .

  10. #9

    Standaard Re: 1.9 TDI gaat regelmatig in noodloop

    heb juist het zelfde probleem dan . contact aan uit en is weer weg . sportief rijden doet ook al wonderen .

  11. #10

    Standaard Re: 1.9 TDI gaat regelmatig in noodloop

    Zo is dat, verstelbare schoepen gaan niet meer zo soepel. Volgas halfuurtje houdt hij het wat langer, maar het komt steeds terug, derde versnelling bij 3000 toeren en goed gas erop, dan gaat hij in noodloop als je wat langer rustig rijdt. Ik heb er weinig last van, want ik rij hem meestal wel schoon. Ik kan er goed mee leven, dwz doe hem weg als ik echt meerkosten krijg..> 433 kkm nl

  12. #11
    al_bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2006
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.697
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: 1.9 TDI gaat regelmatig in noodloop

    Had hetzelfde gehad. Zelf een nieuwe turbo binnenwerk samen met de verstelbare schoepen erin gezet. Sindsdien geen problemen meer (al veel Km's gereden incl ~1500 op de autobahn met een zware rechter voet).
    Was voor ~350euro klaar, turbo cassette, schoepen en olieleiding.

  13. #12

    Standaard Re: 1.9 TDI gaat regelmatig in noodloop

    zou het dan toch die verstelbare schoepen zijn .en heb je ook last van stroomend geluid van water . ook niet altijd . en als ik in 4 de versnelling laat door gaan tot 4000toeren gaat hij ook in noodloop .

  14. #13

    Standaard Re: 1.9 TDI gaat regelmatig in noodloop

    Stromend geluid van water heb ik niet, wat ik wel heb gehad is een scheur in lengte richting van de rubber buis van koeler naar inlaat trajekt, die gaat stuk bij 350.000 ongeveer door veroudering, maar dat is meer sissen door overdruk , stromend water hoor ik alleen als het regent :-)

  15. #14

    Standaard Re: 1.9 TDI gaat regelmatig in noodloop

    ja best wel grappig zat wel in een overstromings gebied.het is meer zo een gebrubel achter het dachbord .en was dat veel werk om de turbo er af te halen .

  16. #15

    Standaard Re: 1.9 TDI gaat regelmatig in noodloop

    ik rij er al twee jaar zo mee rond . bij na 500000 km .

  17. #16
    al_bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2006
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.697
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: 1.9 TDI gaat regelmatig in noodloop

    Turbo eraf halen was wel wat gedoe, je hebt zeker een goede/kleine sleutel 12 nodig om de uitlaat moertjes los te maken.
    Ook de olie toevoer leiding zat vast gerot bij de moer die in de turbo gaat. Je kunt deze dan beter gewoon doorbreken en meteen een nieuwe leiding erin zetten.
    Bij mij was er niet veel werk ruimte (AJM blok), en afhankelijk van het blok kun je er gemakkelijker of moeilijker erbij.
    Turbo onderdelen via turbochargers gekocht, zijn delen van Mellet.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door al_bundy; 23-01-17 om 21:30.

  18. #17

    Standaard Re: 1.9 TDI gaat regelmatig in noodloop

    Ha, mooi he zo'n hoge km stand, beetje verslavend... Ik dan dus nog ruim 70 k vooruit, merci, pas ingelopen dus. Hitte schild boven uitlaat zat helemaal los recent, maar even weer vastgeschroefd. Top auto verder!

  19. #18

    Standaard Re: 1.9 TDI gaat regelmatig in noodloop

    hallo heb ook AJM .heb je dan 350 euro betaald voor de onderdelen dan .en al het werk zelf gedaan dan . die 3 vijzen van de uitlaat gaan slecht los zeker er is al aan gesleuteld geweest zo te zien de kanten van de vijzen zijn niet al te best meer . en bij mij zit er nog een koeling bij op van de EGR . zo te zien bij u niet . bedankt al voor het uit te leggen .

  20. #19

    Standaard Re: 1.9 TDI gaat regelmatig in noodloop

    ja best wel verslavend ga proberen van de 700000 te halen met de a4.

  21. #20
    al_bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2006
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.697
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: 1.9 TDI gaat regelmatig in noodloop

    die koeling (pijp met een staal wol achtig iets eromheen) zit bij die foto er niet meer op. Je moet best veel los maken wil je er goed bij kunnen komen.
    Ervaring is dat je beter te veel los kan maken dan moeilijk erbij kunnen om iets los te maken.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •