Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Vervanging distributie 1.9TDI, interval en tips

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2017
    Leeftijd
    52
    Posts
    39
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Vervanging distributie 1.9TDI, interval en tips

    Ik was al een tijdje op zoek naar een audi A4 en heb er u eentje gevonden van iemand die ik ken. Het is een 1.9 TDI met 375.000 km op de teller, maar van de kilometers heb ik geen schrik daar ik weet dat de auto steeds goed is onderhouden en de 1.9 een beresterke motor is. De wagen ziet er nog heel keurig uit met zwart lederen interieur enz. Vandaag even mee gereden en buiten even wennen aan een automaat reed die echt heel vlot en soepel. 1 probleempje, we vinden nergens terug hoe lang de distributieriem er al op zit en die zou ik dan ook graag vervangen als ik hem binnen twee weekjes heb, maar volgens de vele filmpjes die ik er over bekijk moet je zowat de hele neus er af halen om de distri + waterpomp te vervangen, klopt dit? En heb ik special tools nodig bij een audi? (bij mijn alfa wel, maar ik weet niet hoe dit bij audi zit?

    Ps Om de hoeveel km of tijd dient de riem vervangen te worden? ( Bij mijn alfa was dat om de max 60.000 km of 3 jaar)
    Laatst gewijzigd door Peejes; 01-05-17 om 19:57.

  2. #2
    rogek's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2005
    Leeftijd
    43
    Posts
    5.604
    Kudos
    49
    Auto
    Audi S4

    Standaard re: Vervanging distributie 1.9TDI, interval en tips

    je hebt blokkeergereedschap nodig voor pomp, kruk- en nokkenas.

    driem moet iedere 90k / 5 jaar

    Dit even als ik uitga van een 90/110pk verdelerpomp motor

    De b5 is op het laatste ook als 115pk PD motor geleverd.
    front hoeft niet volledig eraf trouwens maar moet wel minimaal in service stand.

    mbt kmstand.
    Ik heb een 110pk b5 tdi van net 4 ton naar 550000km gereden waarna ik hem verkocht heb, en de wagen nog 3 jaar in Nederland is geweest.
    ( wagen ook pas laten chippen bij 475000km )
    Laatst gewijzigd door rogek; 01-05-17 om 21:44.
    Es gibt etwas, das noch mehr Spaß macht als ein Turbo. Zwei
    - '15 Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid Lease Pro
    - '99 Audi S4 Sedan LY7M MRC Mapped 362.8PK/561NM

  3. #3
    al_bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2006
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.697
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Vervanging distributie 1.9TDI, interval en tips

    Verder heb je ook nog een 'haak'/tang nodig om de visco koppeling van de ventilator te blokkeren om deze eraf te kunnen halen.
    Als je alles open hebt liggen dan meteen ook de riemspanners vervangen.
    Vervang dan ook meteen de voorste motorsteun / aanslagrubber.
    Verder werkt het wel erg gemakkelijk als je het gehele front eraf haalt. Alles moet dan los behalve het airco systeem. De airco radiator (condensor) draai je dan als het ware naast het rechter voorwiel.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2017
    Leeftijd
    52
    Posts
    39
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Vervanging distributie 1.9TDI, interval en tips

    Bedankt voor dit duidelijk antwoord heren! Ik denk dat ik maar even op zoek ga naar iemand met kennis van zaken om mij te helpen....
    Zo'n chiptuning kost ook wat geld zeker?

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2017
    Leeftijd
    52
    Posts
    39
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Vervanging distributie 1.9TDI, interval en tips

    Ben vandaag iets wijzer geworden, heb geinformeerd bij Midas en daar wist men mij te zeggen dat het vervangen van de distri niet echt heel duur is daar de waterpomp er niet mee door aangedreven wordt, het zou me rond de 500 eurtjes kosten en dat heb ik er wel voor over om met een wat geruster gevoel mee rond te rijden.
    Bedankt voor het meedenken allen ;-)
    Laatst gewijzigd door Peejes; 05-05-17 om 00:04.


  6. #6

    Standaard Re: Vervanging distributie 1.9TDI, interval en tips

    hey ik zag dat deze wat over onderhoud ging ik heb bij mijn audi a4 b5 mijn distrubutieriem enzo veranderd zoals je vernoemd maar probeer zijn service weg te doen maar dat gaat niet hoe dat ze vernoemen met op dat knopje naast u km/u te duwen en aan dat van je klokje te trekken heb deze geprobeert met contact aan en uit

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •