Resultaten 1 tot 14 van de 14

Onderwerp: ABS-storing, uitlezen niet mogelijk

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2015
    Leeftijd
    52
    Posts
    43
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard ABS-storing, uitlezen niet mogelijk

    Hoi luitjes,
    Ik heb een A4 een avant van '98, nu heb ik een storing in mijn ABS.
    Het gele lampje en het rode reservoir lampje branden, nu hebben we
    hem proberen uitlezen, kennis van mij heeft zo'n speciaal kastje.
    Maar mooi nada niks, komen er niet in, andere laptop geprobeerd.
    Ik heb zelf zo'n blauwe kabel ook voor vagcom, ook niks,ander laptop weer niks.
    Andere kennis heeft zo'n ander oranje kastje ook niks.
    Hup dan maar naar de dealer, wat blijkt ook niks?!

    Iemand hier ervaring mee??

    Het advies bij de dealer, zal wel waarschijnlijk aan de ABS unit liggen.
    Kwam wel eens vaker voor en dat uitlezen kon wel eens zijn om dat er dan iets
    niet communiceert, en uitlezen dan wel eens niet kon??

    Beetje raar, iemand hier suggesties, ik ben al aan het zoeken hier en op google

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard re: ABS-storing, uitlezen niet mogelijk

    Defecte ABS-unit is in elk geval geen zeldzaam verschijnsel.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2015
    Leeftijd
    52
    Posts
    43
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: ABS-storing, uitlezen niet mogelijk

    Niet, hmm balen, maar er schijnt een bedrijf te ( ecu- repair centre) die doet reviseren.

    Ik ben bij gerrit speek tegen een stuk gekomen over het probleem met uitlezen, het schijnt iets met jaren '97 en '98 dat er iets
    Veranderd was met het uitlezen in combinatie met een standaard radio die je dan ook via vagcom kon aanpassen.
    Nu schijn je de zelfde aansluitstekker te kunnen gebruiken op andere radio's, alleen zit op een sluiting van de originele stekker de K1 lijn-
    draad voor uitlezen, terwijl bij de huidige moderne radio's daar een 12+ voedings kabel aan te zitten die weer de elektrische antenne
    aanstuurt, gevolg je kunt iets kortsluiten of zo.

    Je kunt het doormeten op het stekker blok, pin 4 is de massa en pin 7 de K- lijn, deze door gemeten geeft 11,97 volt aan bij contact en
    radio aan.
    Dus houdt waarschijnlijk in dat via mijn radio daar een stroom op de lijn wordt gezet, was deze onder de 9 volt geweest was he goed geweest.
    Vraag me niet waarom, nu is dus de opties om een 1k ohm weerstand over diezelfde pin sluitingen te zetten en dan zou die dus onder
    de 1 volt moeten aangeven, anders is het zeker het probleem me de radio.


    Nu rijst mij de vraag, allemaal leuk, maar dat fixt niet mijn probleem dat ik niet kan uitlezen.
    Of zou dit dan beteken dat ik bij het los halen van de radio hem wel kan uitlezen??

    Iemand??

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: ABS-storing, uitlezen niet mogelijk

    Lijkt me niet lastig te testen.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #5
    Blue Whale's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2011
    Leeftijd
    60
    Posts
    1.365
    Kudos
    46
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: ABS-storing, uitlezen niet mogelijk

    Eerst testen, op de manier die je zelf beschrijft. Mocht toch je ABS unit defect zijn, dan is dit een mogelijk adres dat je kan helpen:

    http://nl.remanufactor.com/
    Audi A6 Avant 3.0 TFSI Quattro S-tronic Hartog Tuned Mijn voorsteltopic
    Voorheen: 2011-2016 B7 Limo 2.0TFSI Quattro Tiptronic


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2015
    Leeftijd
    52
    Posts
    43
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: ABS-storing, uitlezen niet mogelijk

    Tnx, ik was deze ook al tegen gekomen.
    Van de week eens tijd zien te vinden om de radio er uit te halen en nog een keer vagcom proberen.

    Ik had nog wel de grote stekker van de ABS unit los gehaald en de voeding gemeten, die klopte, zitten vier grotere pinnen
    in, waarvan de binnenste rond de 11 á 12 volt aan gaven, de twee buitenste zijn de massa.

    Verder zitten er meerder klein pinnen, nu hadden we een beetje geëxperimenteerd en kwamen we twee op twee verbinden tegen
    (als je begrijpt wat ik bedoel)daar zouden dan de ABS sensoren tussen moeten zitten, waarde die we meten waren zo rond de 12k ohm.
    Drie van de vier zaten mooi langs elkaar en de vierde meer aan de buitenkant.

    Heeft iemand hier toevallig een schema van die aansluit stekker op de unit, zou het nog makkelijker kunnen maken om tot de conclusie
    te komen.

    @Blue Whale, heb jij misschien daar ook al een unit laten maken en zo ja wat waren de kosten?

  7. #7
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: ABS-storing, uitlezen niet mogelijk

    Even zelf bellen, dan heb je meteen de nieuwste prijs en je weet hoelang je 'm kwijt bent.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  8. Ad
  9. #8
    Blue Whale's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2011
    Leeftijd
    60
    Posts
    1.365
    Kudos
    46
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: ABS-storing, uitlezen niet mogelijk

    @MicGie In mijn geval ging het om een cruise control module, kosten €80. Service was prima, dankzij een ruilsysteem kreeg ik een gerepareerde module na enkele dagen retour.
    Audi A6 Avant 3.0 TFSI Quattro S-tronic Hartog Tuned Mijn voorsteltopic
    Voorheen: 2011-2016 B7 Limo 2.0TFSI Quattro Tiptronic

  10. #9
    al_bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2006
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.697
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: ABS-storing, uitlezen niet mogelijk

    een schema voor de pinning.
    Bijgevoegde Bestanden Bijgevoegde Bestanden

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2015
    Leeftijd
    52
    Posts
    43
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: ABS-storing, uitlezen niet mogelijk

    Tnx for the support mannen, top.

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2015
    Leeftijd
    52
    Posts
    43
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: ABS-storing, uitlezen niet mogelijk

    Vanavond weer even de tijd genomen, radio eruit getrokken.
    Maar heeft geen resultaat opgeleverd, ik heb nu vanavond drie laptops uit geprobeerd ,xp en Windows 7.
    Ik heb al in apparaat beheer zitten spelen met diverse compoorten, maar dat mocht allemaal niet baaten.
    De meldingen die ik als laatste kreeg waren poor latency, nu wil ik nog even van de week met een nieuwere laptop
    proberen, want ik heb gelezen dat de voeding van verschillende USB poorten lijken te verschillen.

    O, ik had trouwens wel 1keer kunnen uitlezen, dat was iets met hvac code 08 of zo en dat je daarvoor een legetime versie van
    rosstech moet hebben, ik gebruik de bij geleverde cd rom en de gratis vcdlite

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2015
    Leeftijd
    52
    Posts
    43
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: ABS-storing, uitlezen niet mogelijk

    Zo weer even wat tijd genomen, heb weer een poging gedaan met een vrij nieuwe laptop.
    Resultaat weer niks?!

    Ik heb verscheidene USB poorten geprobeerd en de gratis shareware versie van rosstech, ik kon de
    bij geleverde 409 niet installeren, stond Windows 10 op en kreeg steeds de melding dat voor de veiligheid de app(software)
    niet kon installeren pfff.
    Van alles lopen zoeken, maar ook dat werdt niks, vandaar dat ik maar 1 versie heb kunnen proberen.

    De problemen die ik nu tegen kwam, poor latency. Als je naar hardware beheer gaat kun je bij de geavanceerde instelling
    van de poort instelling deze veranderen, deze gewoon omlaag gezet en dat werkte.

    Het volgende probleem wat ik bij het apart uitlezen van de modules tegen kwam was, geen respons.
    Verder wel een scan gedaan dan vindt ie niks allen die vhac 08 melding, ik heb nog wel de lange scan gedaan.
    Alleen duurde zo lang dat ik hem heb moeten stoppen van wege tijdgebrek, wel had ik daar tweemeldingen.
    Als een melding voor centrale deur vergrendeling en nog 1, maar beide gaven een no sync baut aan of .
    Ik heb de laptop nu niet bij me, anders had de txt file wel even gepost.

    Verder vandaag nog een meet poging gedaan andehand van de pdf van al_ bundy, alleen komt het niet allemaal overeen met
    mijn stekker😒
    Ik heb de meting op een papiertje geschreven, ik zal de afbeelding er even bij doen, ik hoop dat jullie er iets van snappen😝
    IMG_0021.jpg
    En mij stekker
    IMG_0145.jpg
    IMG_0143.jpg
    Oja is het nu echt zo dat je voor de binnenplaten bij de voeten moest los halen om de sensor door te meten??
    Laatst gewijzigd door MicGie; 22-05-17 om 21:21.

  14. #13

    Standaard Re: ABS-storing, uitlezen niet mogelijk

    Had hij mijne hetzelfde probleem.

    Uitlezen lukt alleen als de motor loopt. Dus dat al geprobeerd?

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2015
    Leeftijd
    52
    Posts
    43
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: ABS-storing, uitlezen niet mogelijk

    Nou heb de abs unit er uit gehaald en verder uitlees pogingen maar gestaakt.
    De unit naar http://auto-ecu.nl/ gestuurd en dag later was die alweer gemaakt, ik heb hem er terug in gezet
    en alles werkt weer zoals het hoort te werken.
    Ik wil alleen nog een keer proberen uit te lezen, kijken of het aan de unit heeft gelegen.
    240 euri's lichter, is in ieder geval beter dan 1600 euro waar ze het bij de dealer over hadden

    En wagen is weer zonder probs goed gekeurd, ook altijd fijn.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •