Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 41

Onderwerp: S4 B5 'bonkt' bij sneller schakelen

  1. #21
    j03p's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Posts
    1.030
    Kudos
    11
    Auto
    Audi 90

    Standaard Re: S4 B5 'bonkt' bij sneller schakelen

    Lijkt op de originele S4 brace zoals ik hem ook erop heb.
    Daily: Citroen C6 2.7 HDiF 2007 modded | Winter: Audi A4 Avant TDI Quattro 1997 stock | Zomer: Audi 90 TD 1986 AFN mTDI 12mm/pp764/T3
    Extra: Audi 80 1.6 Weber DCOE | RIP: Audi A4 Avant TDI 1996 + 15 others since 2003

  2. #22
    Kaj86's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2013
    Leeftijd
    37
    Posts
    18
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: S4 B5 'bonkt' bij sneller schakelen

    Bedankt alleen voor het meedenken. Wegens drukte heb ik mijn auto niet nogmaals kunnen laten inspecteren door de garage. Ik hou jullie op de hoogte.

  3. #23

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2014
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: S4 B5 'bonkt' bij sneller schakelen

    Bonken of beuken? Ik had alle vier de bak en motor steunen kapot deze via internet voor 89 euro besteld (alle 4 uit duitsland) 2xhydro lager L/R 1x baksteun en de voorste rubber bij de radiator. Heb me ook laten vertellen dat teveel speling op het dubbel dempend vliegwiel dit beuken/bonken kan veroorzaken. Maar dat is duur.

  4. #24
    Kaj86's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2013
    Leeftijd
    37
    Posts
    18
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: S4 B5 'bonkt' bij sneller schakelen

    @c7rl, wat bedoel je precies met 'beuken'?

    Afgelopen week de snub mount (steun bij de radiator) bekeken, deze was nog helemaal heel. Hier lijkt het probleem dan ook niet te zitten.

  5. #25
    RobinDiekmann's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Leeftijd
    33
    Posts
    1.204
    Kudos
    9
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: S4 B5 'bonkt' bij sneller schakelen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kaj86 Bekijk Berichten

    Afgelopen week de snub mount (steun bij de radiator) bekeken, deze was nog helemaal heel. Hier lijkt het probleem dan ook niet te zitten.


    Mijne ziet er ook nog als nieuw uit, alleen ik kan mn vinger er zo onder steken.. Die ruimte hoort er niet te zijn geloof ik.. :P

    Ik heb er voor de grap eens een blokje hout tussen geslagen, en het gebonk was over!


  6. #26

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Posts
    516
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: S4 B5 'bonkt' bij sneller schakelen

    Dat gebonk vind inderdaad plaats, als je opschakelt van bijv 2 naar 3, en dat dan direct doet, zonder dat je de drukgroep de tijd geeft te 'herstellen' zeg maar.

    Naarmate je dit vaker doet, wordt dit gebonk ook idioot hard. Soms is het gewoon gebeuk onder de auto...

    Ik rij met mijn RS4 niet zo aggresief, ik trap de koppeling in, schakel, geef het 1 moment, en laat de koppeling opkomen. Zo is het gebonk gewoon niet aanwezig. Doe ik hetzelfde, maar dan zonder en moment wachten, dan komt er gewoon een onwijze beuk onder de auto vandaan.

    Vrijdag gaat ie op de brug voor distributieriem / ketting en kleine reparaties zoals een sensor. Mooi moment om even te spieken waar het ligt. @robin, kan je een foto sturen van wat je exact hebt gedaan?

  7. #27
    RobinDiekmann's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Leeftijd
    33
    Posts
    1.204
    Kudos
    9
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: S4 B5 'bonkt' bij sneller schakelen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Linde074 Bekijk Berichten
    kan je een foto sturen van wat je exact hebt gedaan?
    Het blokje zit er niet meer tussen, maar misschien heb ik ergens wel een foto.. Zal later ff zoeken


    Gevonden! Het blokje kon je er met je handen tussen duwen, zoveel ruimte zit er tussen..
    20140623_103346.jpg
    Laatst gewijzigd door RobinDiekmann; 07-12-14 om 17:54.

  8. Ad
  9. #28

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Posts
    516
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: S4 B5 'bonkt' bij sneller schakelen

    Thanks!

    Ik zal vrijdag eens kijken, aangezien die dan op de brug staat. Een stuk hout is niet de oplossing, maar als daarmee het bonken verdwijnt, ben ik wel benieuwd naar de echte oplossing.

  10. #29
    j03p's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Posts
    1.030
    Kudos
    11
    Auto
    Audi 90

    Standaard Re: S4 B5 'bonkt' bij sneller schakelen

    Heb zelf een soortgelijk probleem. Nieuwe motorsteunen, nieuwe baksteun, nieuwe subframerubbers, nieuwe draagarmen voor en achter, maar bonken blijft. Ook nieuwe RS4 "snub" mount, die voorste.
    Maarrr.. Ik heb het idee dat het van het DMF komt.. Is ook wel 3 tonnetjes oud hier. Dus.. volgende stappen worden ophangrubber van differentieel, middelste rubber aan kardanas en dualmass vliegwiel!
    Daily: Citroen C6 2.7 HDiF 2007 modded | Winter: Audi A4 Avant TDI Quattro 1997 stock | Zomer: Audi 90 TD 1986 AFN mTDI 12mm/pp764/T3
    Extra: Audi 80 1.6 Weber DCOE | RIP: Audi A4 Avant TDI 1996 + 15 others since 2003

  11. #30
    RobinDiekmann's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Leeftijd
    33
    Posts
    1.204
    Kudos
    9
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: S4 B5 'bonkt' bij sneller schakelen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Linde074 Bekijk Berichten
    Thanks!

    Ik zal vrijdag eens kijken, aangezien die dan op de brug staat. Een stuk hout is niet de oplossing, maar als daarmee het bonken verdwijnt, ben ik wel benieuwd naar de echte oplossing.
    Inderdaad, voor mij was het ook meer een diagnose dan een oplossing

  12. #31

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Posts
    516
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: S4 B5 'bonkt' bij sneller schakelen

    Ik wil het topic graag even een kick geven... We hebben mijn Rs4 b5 op de brug gehad voor distributieriemwissel.. daar zijn veel meer reparaties bij komen kijken, echter viel ons op dat de bakolie nogal droog was... er ging ruim 2 liter aan olie in voordat deze weer op peil was. Dat gebonk en geklap onder het schakelen is echt bijna zo goed als verdwenen. Dit kan niet anders zijn dan dat de vorige garage, nooit naar de bak gekeken heeft, en zonder het peil te controleren de bak er weer onder hangt.

    Check dus eerst je oliepijl van je bak... flush 'm desnoods. het zorgde er bij mij voor met dat mijn bak heel erg soepel weer schakelt en opkomt.

  13. #32
    FalleN's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    33
    Posts
    3.124
    Kudos
    197
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: S4 B5 'bonkt' bij sneller schakelen

    Mijne heeft een paar 100 km geleden nieuwe bak olie gehad en dat probleem van het bonken blijft aanwezig, wel toevallig dat het bij jou opgelost is door bij te vullen.

    Het geklap en gebonk wat iedereen wel herkend ligt aan heel veel factoren, elk bewegend onderdeel met speling draagt bij aan dit gebonk.

    Differentielen, homokineten, vliegwiel, bak en diff steunen.

    Als al deze onderdelen een beetje speling hebben, wat niet raar is na 15 jaar, dan is dat bij elkaar opgeteld aardig wat speling.
    Dit kan het gebonk, of speling op de aandrijflijn veroorzaken.

  14. #33

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    62
    Posts
    54
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: S4 B5 'bonkt' bij sneller schakelen

    Hallo dat bonken bij krachtwissel heb ik niet , maar wel enige kanteling van de motor. Denk slechte motorsteunen.
    Merk ook bij uitschakelen cruise control bij remmen even klein snokje in aandrijving.

    Heb zelf sinds paar dagen zelf ook probleem in de aandrijving van mijn S4.
    Voel in de aandrijving kleine snokjes als ik volledig op het gas ga (volle belasting)
    Voelt net of er een splain vertanding van een as doordraaid.
    Heb alle assen afgetekend op de rubbers hoezen en ook op de velg in dezelfde stand.
    Ook de tussenas tussen bak en cardan.
    Zie geen enkele verdraaiing op alle assen.
    Zit ook nagenoeg geen speling op de assen en flenzen
    Gaat ook geen ESP lampje branden.
    Bij normaal gebruik merk ik helemaal niets.
    Iemand een idee?

  15. #34
    j03p's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Posts
    1.030
    Kudos
    11
    Auto
    Audi 90

    Standaard Re: S4 B5 'bonkt' bij sneller schakelen

    Precies dit heb ik ook, kantelen bij gas erop, gas eraf. Maar niet de motor kantelt, de tussenas van diff naar bak heb ik het idee.
    Missschien het middelste rubber, of die van de ophanging achterdiff. Want alle motor- en baksteunen zijn nieuw.
    Daily: Citroen C6 2.7 HDiF 2007 modded | Winter: Audi A4 Avant TDI Quattro 1997 stock | Zomer: Audi 90 TD 1986 AFN mTDI 12mm/pp764/T3
    Extra: Audi 80 1.6 Weber DCOE | RIP: Audi A4 Avant TDI 1996 + 15 others since 2003

  16. #35

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Posts
    516
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: S4 B5 'bonkt' bij sneller schakelen

    2.5 week geleden ANWB gebeld, nadat ik onder het rijden mezelf niet eens meer kon verstaan. Het geluid klonk alsof een wiellager helemaal naar de klote gedraaid was, dat bleek dus niet zo te zijn. De oorzaak (En later dus ook het wiellager links achter) lag in het differentieel. We hadden daarvoor de olie vervangen, geluisterd met een hoorapparaat, en hoorde gewoon getik komen vanuit differentieel. We dachten dat met het vervangen van olie de bak weer vrolijk mee zou doen, maar het had nog geen weken geduurd.

    Ik heb een nieuwe diff in huis gehaald, en deze eronder gezet. Terwijl die eraf lag kwamen we erachter dat juist het diff voor veel ellende zorgde. Niemand had zoveel aaneenschakeling van zoveel speling op aandrijfas gezien achter.

    De diff is vervangen, vers vet rondom kineten, nieuwe olie in de diff, en het rijdt als een zonnetje. Het klapt, bonkt of stoot niet meer zo heftig als voorheen. Wat is de KM-stand van je auto? Die dingen gaan geen leven namelijk meer mee.

    Je kunt 2 dingen doen als je je differentieel verdenkt,

    1: laten reviseren, hou rekening met een euro of 800
    2: sloop RS4 of S4 vinden, dat diff eraf halen (Ze zijn hetzelfde, geen verschil in overbrengingen)
    3: nieuwe, peperdure diff vinden.

    Ik heb voor optie 2 gekozen, en met heel veel mazzel en een goede prijs een Diff gevonden inclusief garantie, en nog geen 90k op de klok van een S4. Afkomstig van een duits demontagebedrijf in duurdere auto's (BMW, Audi, Mercedes etc).

    Het viel ons ook op dat op het koppelstukje dat sluit op je differentieel, speling had toen het los lag. Het was niet noodzakelijk die te vervangen, want als het eenmaal vast zit zit het vast. Ik kan me wel voorstellen dat de diff gewoon klappen krijgt.

    Hou wel rekening ermee dat alles eronder eraf moet, uitlaat, kineten van beide wielen achter, ophangingen, ding weegt behoorlijk wat KG's. Doe je niet in een kleine ochtend.
    Laatst gewijzigd door Linde074; 01-05-15 om 16:27.

  17. #36

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    62
    Posts
    54
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: S4 B5 'bonkt' bij sneller schakelen

    Hallo ga het differentieel eens los koppelen om te zien dat er te veel speling op komt.
    Mijn S4 heeft 270dkm op de teller.
    Probleem is begonnen deze winter met optrekken bij nat wegdek.
    kreeg tijdens doorspinnen va alle 4 de wielen ineens grip en hoorde voor het eerst soort gevoel van snokje in de aandrijflijn.
    Daarna voelde ik bij maximaal optrekken regelmatig snokje in de aandrijflijn.
    Soms wil ik dat forceren om fout te kunnen traceren , maar heb dan ook soms dat probleem even weg is.
    Heb wel grotere K04 turbo's met de nodige aanpassingen en 375 pk en hoger koppel van 540nm
    Maar dat zou voor de bak normaal geen probleem moeten zijn.

  18. #37

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2015
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: S4 B5 'bonkt' bij sneller schakelen

    Hoi Kaj
    Ik had hetzelfde probleem met een gewone A4 quattro.
    Heb het een en ander laten vervangen, maar ik heb ook {preventief} de twee achterste stabilisator stangetjes laten vervangen, resultaat: helemaal WEG !!!
    Ik had deze topics allemaal door gelezen en had het probleem eigenlijk laten varen.
    Had ook al me differentieel vervangen en dat soort dingen {geen baat}.
    Maar zag laatst op de brug dat er een klein beetje speling zat op 1 stab. Stangetje, wat niet veel voorstelden dacht men.
    Als de auto op zijn wielen staat kun je het niet voelen.
    Ik zal niet zeggen dat dit voor iedereen geld maar ben dr nu vanaf, voor een redelijk klein prijsje.
    Dus voor alle quattro bonkers, 2 kleine stangetjes naar de stabilisator (achter) vervangen.

  19. #38

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2014
    Leeftijd
    40
    Posts
    35
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS4

    Standaard Re: S4 B5 'bonkt' bij sneller schakelen

    DMV vervangen heeft geen enkel nut, spreek uit ervaring.

  20. #39

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    62
    Posts
    54
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: S4 B5 'bonkt' bij sneller schakelen

    Hallo mijn probleem met snokje in de aandrijflijn is opgelost.
    Heb geheel de aandrijflijn gecontroleerd.
    Alle homokineten opnieuw in het vet gezet en bak en cardan ververst.
    Aandrijfas tussen bak en cardan gedemonteerd gecontroleerd en opnieuw in het vet.
    Torsen differentieel gedemonteerd en gecontroleerd.
    Conclusie !! Alles perfect in orde.
    Maar soms ga je vanaf het begin op het verkeerde been verder zoeken vanwege "mechanische klok in aandrijflijn"
    Bleek stekker bij luchtmassa meter te zijn.
    bij geringe kanteling motor veranderde stand van de kabel.
    Alleen werd deze niet opgeslagen als foutmelding.
    Als ik de kabel met de hand iets omboog viel motor stationair stil.
    Dan werd de Mass air flow sensor signal to low aangegeven P0102 )
    Waarschijnlijk komt dat mechanisch gevoel in de aandrijflijn door onderbreking-opname in dubbelmassa vliegwiel.
    Zo zie je maar dat je soms totaal in de verkeerde richting kan zoeken , maar geduld loont.
    Zolang ik het zelf kan repareren zijn de kosten ook nog te overzien.
    En onderstel is nu ook eens grondig onder handen genomen

  21. #40

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    62
    Posts
    54
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: S4 B5 'bonkt' bij sneller schakelen

    Hallo heb deze week RS4 intercoolers gekocht , maar moet hiervoor andere slangen hebben.
    Zijn de standaard RS4 slangen passend of hebben deze andere diameter bij de tussenpijpjes.
    Dus de pijpjes tussen turbo en intercooler.
    Heb al K04 turbo's er op zitten en daar pasten de tussenpijpjes van de S4 netjes op.

    Of heeft er hier toevallig iemand nog slangen van de RS4 liggen die eventueel te koop zijn?

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •