Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: 3.0 V6, cilinderrij 1 & cilinderrij 2: welke is 1 en welke is 2?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Leeftijd
    33
    Posts
    66
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Storing P0421 Katalysator Cilinderrij 1 werking te gering.

    Beste Audi liefhebbers,

    Dit onderwerp staat al in het forum maar is van 2012 en er heeft niemand op beantwoord.

    Audi A4 3.0 V6 uit 2002.
    ik heb een storing in het motormangement systeem met code p0421 werking voor katalysator cilinderrij 1 te gering.
    Lambdasonde voor de kat is vervangen door de monteur maar storing komt terug na 200km-400km.
    Gasmeting is gedaan en was aan beide kanten goed
    Wat mij opviel is dat de linker katalysator al eens vervangen is en verschilt met de rechter kat. die nog origineel fabriek erop zit.
    (Linker kat is wat ronder en kleiner, rechter kat groter en rechthoekig en zit vanaf het begin erop.
    Ligt het nu aan de katalysator of aan de lambdasonde.
    Ik merk zelf niks tijdens het rijden, dus geen vermogenverlies en geen noodloopstand.
    Iemand een idee wat het probleem kan zijn?

    Alvast Bedankt,
    Alessandro Kremers

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Leeftijd
    33
    Posts
    66
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard 3.0 V6, cilinderrij 1 & cilinderrij 2: welke is 1 en welke is 2?

    Beste mensen,

    Ik heb een defecte lambdasonde storing 17548 bank 2 sensor 2.
    Nu heb ik een simpele vraag die toch schijnbaar niet zo simpel lijkt te zijn.
    Als ik voor de auto sta en ik maak de motorkap open, aan welke kant is Cillinderrij 1 en 2?
    Het betreft overigens een Audi A4 B6 3.0 V6 Quattro uit 2002.

    Alvast bedankt,
    Gr Alessandro

  3. #3

    Standaard Re: 3.0 V6, cilinderrij 1 & cilinderrij 2: welke is 1 en welke is 2?

    Voorstaand is links nr1 en rechts nr2

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2012
    Posts
    275
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: 3.0 V6, cilinderrij 1 & cilinderrij 2: welke is 1 en welke is 2?

    1-2-3 is bank 1 en 4-5-6 is bank 2

    bank 1 is aan de kant van cilinder 1

    http://www.motor-talk.de/bilder/umfr...203192305.html

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2016
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: 3.0 V6, cilinderrij 1 & cilinderrij 2: welke is 1 en welke is 2?

    Hallo mannen. Bedankt voor jullie reactie. Ik heb nog een vraag. Ik heb wat olie lekkage. Nu dacht ik dat de carterpan zweette. Ik heb deze eraf gehad. Eerst geflusht, nieuwe olie en end treatment. Olie Castrol LL platina 5w30 ververst enz. Nu lekt hij nog steeds iets. Iemand een idee waar dit vandaan kan komen? Alvast bedankt voor de reactie. Groeten. Jan.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2016
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: 3.0 V6, cilinderrij 1 & cilinderrij 2: welke is 1 en welke is 2?

    Sorry ik zit in de verkeerde topic voor de laatste vraag. Heb dit reeds aangepast. Groeten Jan.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Leeftijd
    33
    Posts
    66
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: 3.0 V6, cilinderrij 1 & cilinderrij 2: welke is 1 en welke is 2?

    Beste heren,

    Bedankt nog voor de informatie.
    Hebben jullie ook een idee hoe ik de gevoeligheid van het motormanagement systeem kan aanpassen.
    Ik krijg steeds een melding dat mijn voorkatalysator werking te gering is terwijl de 4 gas meting gewoon goed is.
    Alle 4 de lambdasondes zijn het afgelopen jaar vervangen.
    Ik heb gelezen dat er een update mogelijk zou zijn om het Motormanagementsysteem te kunnen aanpassen op "gevoeligheid"

    Groeten,
    Alessandro.

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2014
    Posts
    49
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Re: 3.0 V6, cilinderrij 1 & cilinderrij 2: welke is 1 en welke is 2?

    Ik heb precies het zelfde probleem, wel de melding en zelfs even een lampje. Deze is na het resetten niet meer terug gekomen. Als het goed is kan ik volgende week weer even knutselen en kijk ik of er een update voor het motorregelapperaat is. Elsa gaf geen update's aan dus ik verwacht het niet maar ga het in elk geval proberen.

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Leeftijd
    33
    Posts
    66
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: 3.0 V6, cilinderrij 1 & cilinderrij 2: welke is 1 en welke is 2?

    Beste Robert,

    Dat zou fijn zijn als er een update voor is.
    Er is in mijn ogen niet veel mis met de katalysator want de gasmeting is goed en APK goedgekeurd.
    Het is alleen erg vervelend om tegen het emissielampje aan te kijken.

    Groetjes.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •