Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Slechte FM radio-ontvangst

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Leeftijd
    35
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Slechte FM radio-ontvangst

    Beste leden,

    ik ben de afgelopen 2 uur bezig geweest met de zoek functie en met het doorlezen van verschillende topic's.
    maar mijn vraag word niet duidelijk.

    Dus door het starten van een nieuw topic, hoop dat ik op weg geholpen kan worden.

    Ik ben in het bezig van een Audi A4 1.8 Turbo Avant uit 2003.
    Deze had bij aankoop een Audi Concert II radio erin zitten met gigantisch veel kuren.
    Aangezien ik graag een radio systeem wilde hebben, maar niet de poespas op me nek wilde halen om een dubble din systeem in te bouwen.
    En daarvoor het complete console moest aanpassen, heb ik gekozen voor een JVC auto radio waarmee ik kan bellen via bluetooth en muziek kan luisteren via USB.

    Nu heb ik de achterkant bekeken van de originele Audi Concert Radio en daar zag ik 1 extra stekker zitten welke ik niet op mijn JVC radio kan vinden:

    het gaat om de stekker/aansluiting welke omcirkeld is.

    Ik ben er inmiddels achter dat dat een FAKRA stekker is, maar waar ik deze moet plaatsen is mij nog niet duidelijk.
    Ook zit er een subwoofer en een versterker achter in mijn audio achter een luik rechts achterin.

    Deze heb ik werkend gekregen door middel van een tulp aansluiting en een 12 volt aansluiting.
    Echter als ik het volume boven de 25 zet, en er komt een zware bas, is het net alsof mijn complete audi systeem ermee ophoud en direct weer terug komt. ( stroom probleem? )

    op het forum lees ik verschillende berichten hier over met het inbouwen van een aftermarket radio, maar ik had graag wat vragen beantwoord gekregen.


    1. Welke adapter heb ik nodig zodat ik mijn aftermarket radio kan gebruiken met het behoud van subwoofer en achter speakers.
    2. Waarom is het FM signaal van de radio zo slecht dat het net is of ik in een tunnel 30 meter onder de grond zit.
    3. Is er een handleiding hoe alle kabels lopen in een audi zodat ik eventueel kabel kan nameten of het daar ergens verkeerd zit?


    Ik hoor dat iemand mij hier mee kan/wil helpen, want dit is niet om aan te horen in die auto.
    ik hou namelijk wel eens van een nummers lekker hard zetten, alleen dit is nu niet mogelijk omdat het geluid dan gewoon ophoud.

  2. #2
    Dvr's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Leeftijd
    47
    Posts
    19
    Kudos
    0

    Standaard re: Slechte FM radio-ontvangst

    Ook hier een half actief verloopkabel tussen radio en de iso stekkers vd auto zetten.
    Antenne versterkertje ertussen voor het fm ontvangst .
    Laatst gewijzigd door tom; 24-01-17 om 17:45. Reden: Waarom een volledige quote van het bericht erboven?

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Leeftijd
    35
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Slechte FM radio-ontvangst

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dvr Bekijk Berichten
    Ook hier een half actief verloopkabel tussen radio en de iso stekkers vd auto zetten.
    Antenne versterkertje ertussen voor het fm ontvangst .
    Ok dan heb ik dus onderstaande iso stekker nodig:
    http://www.pimtensen.nl/car-hifi/101...steem-adapter/

    Alleen ik vraag me dan af welke kabel ik nodig heb voor mijn fm antenne, want ik had 2 kabels over:
    De standaard fm antenne zoals we jaren kennen, en nog een fakra aansluiting.
    ik heb een afbeelding hier van het forum gepakt, het gaat om die gele stekker, de fakra aansluiting. Kan iemand mij uitleggen waar deze voor bedoel is?
    Naamloos.png

    en welke kabel ik dan nodig heb voor het FM ontvangst?
    Laatst gewijzigd door marcel19; 24-01-17 om 20:17.

  4. #4
    Dvr's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Leeftijd
    47
    Posts
    19
    Kudos
    0

    Standaard Re: Slechte FM radio-ontvangst

    Die gele heeft iets met canbus te maken volgens mij en nietnodig bij after marked radio.
    Antenne versterkertje is een connector waar je de antennekabel vd auto in kan steken en de andere kant in je radio .ook Zit er een draad aan die je op de blauw witte draad van je radio aan sluit.zo komt er weer spanning via de antennekabel op je antenneversterker Achter die orgineel in je auto zit.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    867
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Slechte FM radio-ontvangst

    Dat is de Diversity antenne aansluiting volgens mij!
    Audi e-tron Sportback 55 quattro S edition


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Leeftijd
    35
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Slechte FM radio-ontvangst

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dvr Bekijk Berichten
    Die gele heeft iets met canbus te maken volgens mij en nietnodig bij after marked radio.
    Antenne versterkertje is een connector waar je de antennekabel vd auto in kan steken en de andere kant in je radio .ook Zit er een draad aan die je op de blauw witte draad van je radio aan sluit.zo komt er weer spanning via de antennekabel op je antenneversterker Achter die orgineel in je auto zit.
    Dus met onderstaande kabel zou dit voldoende moeten zijn?

    view_img.jpg
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door marcel19; 26-01-17 om 21:09.

  7. #7
    Dvr's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Leeftijd
    47
    Posts
    19
    Kudos
    0

    Standaard Re: Slechte FM radio-ontvangst

    Jep en volgensmij de bovenste foto dan.

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •