Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Kilometerteller defect, brandstofmeter wijkt af

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2015
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio

    Standaard Kilometerteller defect, brandstofmeter wijkt af

    Beste forumleden,

    Wie kan mij meer uitleg geven over de volgende probleem sinds vrijdag 3-02-2017. Ik rij weg van huis en zie na het naderen van een kruising dat mijn snelheidsmeter of kilometerteller op 0 blijft staan met wat lichte schokken en schommelend heen en weer gaat. Ik heb mij hierna maar op de toerenteller gehouden voor wat betreft de snelheid, ook zag ik dat mijn digitale afstand niet meer klopte voor wat er in de tank zit aan hoeveelheid benzine en afstand er mee kunnen rijden. Normaal met volle tank geeft ie 680 km aan maar is nu met 200 km gezakt. Raar allemaal.

    Vervolgens na 1 avond het forum doorgespit te hebben word ik er een beetje gek van. Op zaterdagmorgen rij ik naar mijn werk en zie dat de km-teller naald weer beweegt maar langzaam. Nog niet zoals het zou moeten op reactie gaspedaal en snelheid. Mijn eerste ingeving is uitlezen, ik heb zelf zo'n VAG II tooltje (met grote display) voor Vag-auto's maar zie geen foutmelding? Het gekke is wel dat ik de meeste meldingen kan wissen maar op 1 blijf steken: iets met AC ..... maar kom niet verder, net of de uitlees tool blijft hangen.

    Mijn vraag of jullie ervaringen:
    1. Kan het de speedsensor zijn, en waar zit dat ding. Graag afbeeldingen.
    2. Instrumentenpaneel heeft het begeven, zo ja kan ik hier een andere inzetten A4 cabrio B6 8H automaat 3.0 v6 '2002
    3. Wie kan mij hiermee helpen of hetzij beter uitlezen om de fout op te sporen wat het kan zijn.
    4. En is het nu zo dat mijn benzine inhoud als sneeuw voor de zon verdwijnt.
    5. Toerental doet het wel, is 2000 toeren blijven rijden ongeveer 120km per uur. Wil geen onnodige boetes krijgen naar mijn werk.

    Ik hoor graag met spoed jullie reacties.
    Groet, Ray
    Laatst gewijzigd door raykecab2002; 05-02-17 om 10:22.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2012
    Leeftijd
    37
    Posts
    30
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard re: Kilometerteller defect, brandstofmeter wijkt af

    het lijkt erop dat je instrumenten paneel de geest aan het geven is
    laat hem anders bij een garage uitlezen en vraag of ze de snelheid kunnen uitlezen.
    actronics kan deze repareren
    http://www.actronics.eu/shop/audi-a4...rumentenpaneel
    gaat wel via een garage werken niet voor particulieren.

  3. #3
    RickH's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    602
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Kilometerteller defect, brandstofmeter wijkt af

    Gewoon even met VCDS uitlezen en de resultaten hier posten, dan komen we een stuk verder! Overigens is het woord "help" in de topictitel redelijk nutteloos, feit dat je iets dergelijks post impliceert immers al dat je hulp nodig hebt.
    A4 B6 - 1.8T Sedan (2003) ​Ming Blauw--> https://tinyurl.com/tlp4vcs
    A4 B8 - 2.0TDI Avant (2014) Briljant Zwart --> https://tinyurl.com/szfqvt3

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Kilometerteller defect, brandstofmeter wijkt af

    Topictitels met 'help' erin doen we hier niet. Titel aangepast, lees ook eens de forumreglementen.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2015
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio

    Standaard Re: Kilometerteller defect, brandstofmeter wijkt af

    Beste forum leden,

    Inmiddels ben ik een aantal dagen verder en de km teller naald doet het weer uit zijn eigen maar voor hoelang. Als het goed is moet ik volgens Coen Donkers te Veghel op zoek naar de exacte type cockpit met artikel nummer 8H0920930A. Wie kan mij hieraan snel helpen. Ik laat de cabrio eerst uitlezen a.s. zaterdagmorgen en of de snelheid klopt. Ik hou jullie op de hoogte over het oplossen hiervan.

    Mvg, Raykecab2002
    Laatst gewijzigd door raykecab2002; 08-02-17 om 20:21.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2015
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio

    Standaard Re: Kilometerteller defect, brandstofmeter wijkt af

    Tijdens het uitlezen met een VAG II uitlees tool ben ik deze melding tegen gekomen (P0501 - vehicle speedsensor A - DTC open circuit). Wie weet wat het is, speedsensor op het blok ASN 3.0 liter automaat of speedsensor die op de as of wiel zit om de snelheid te bepalen als ik rij. Zie bijlage foto.

    Eerder al laten weten via dit forum of het mijn instrumentenpaneel is die defecten vertoont ivm km-teller naald blijft op nul staan maar doet het weer de laatste dagen. Alhoewel ik het gevoel heeft dat ik harder rijdt dan de km-naald nu aan geeft. Of is het dan toch een sensor ergens.

    Ik hoor graag met spoed jullie bevindingen en hoe deze snel op te lossen. iemand een how to pdf

    Mvg, Raykecab2002

    P0501-speedsensor-opencircuit.jpg
    Laatst gewijzigd door raykecab2002; 11-02-17 om 08:07.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •