Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: 1.8T aan gort

  1. #1
    Audi Marco's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2016
    Posts
    17
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard 1.8T aan gort

    Afgelopen mei een a4 avant 1,8 turbo (B6) gekocht met 210.000 km en redelijk wat geld in gestoken. Gisteren begon hij als een diesel te klinken en ermee naar de garage toe. Blijkt dat het oliepeil (2 weken geleden nog gecontroleerd en het peil was goed) 2 liter olie te kort kwam en dat de motor in de soep is gedraaid. In de buurt van de turbo lekt hij nu zowel koelvloeistof en ook olie. De motor maakt een ratelend geluid als hij stationair loopt en als je de toeren iets opvoert stopt dat. Het lijkt wel erger te worden.
    Wie kan mij vertellen wat de kosten zijn voor het laten monteren van een nieuw blok? Ik wil dit toch als optie open houden aangezien de a4 verder in goede staat verkeerd.

    Ik hoor graag jullie mening over een logische volgende stap.

  2. #2

    Standaard re: 1.8T aan gort

    Op Marktplaats staan wel motoren te koop, alleen dan moet hij er nog ingezet worden.

    Of je laat het doen bij coen donkers, die zal vast nog wel motoren hebben liggen.

    1500 tot 200o euro ben je wel kwijt als je het laat doen incl motor, alleen een motor op mp vind je wel voor 750 euro.
    Laatst gewijzigd door coupe20v; 15-02-17 om 14:43.

  3. #3
    Dutchlimits's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Posts
    824
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S7

    Standaard re: 1.8T aan gort

    Dit kan je op veel manieren doen. Even goed om je heenkijken en een nette blok vinden. Kan uit een schadeauto maar ook los van de plank van een bedrijf. Kan goedkoop zijn maar ook duur.

    Voorbeeld
    https://www.onderdelenlijn.nl/auto-o...derdeel/motor/

  4. #4
    Audi Marco's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2016
    Posts
    17
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: 1.8T aan gort

    Net naar Coen Donkers gebeld. Een heel interessant gesprek was dat. Ze gaven aan dat het helemaal niet hoeft te betekenen dat de motor naar de filistijnen is met de punten die ik aan gaf. Voor een zacht prijsje halen ze je auto op om te kijken wat er mankeert en geven dan aan wat er echt loos is. Wellicht een goede optie. Fijn om even met een speciallist te hebben gesproken i.p.v. een all-round garage.

    Update:
    Inmiddels een afspraak gemaakt voor ophalen Audi. Nu hopen dat het meevalt.
    Laatst gewijzigd door Audi Marco; 15-02-17 om 16:18.

  5. #5

    Standaard re: 1.8T aan gort

    Succes met je Audi. Hopen dat het meevalt.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Posts
    141
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.8T aan gort

    Mooie gasten daar, ik ben sinds afgelopen weekend ook fan

    Succes met het vervolg

  7. #7
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.8T aan gort

    Sterkte, wie weet is het blok nog te fixen, iig in goede handen lees ik al.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Benzine
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  8. Ad
  9. #8
    Audi Marco's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2016
    Posts
    17
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: 1.8T aan gort

    Vorige week vrijdag de A4 weer opgehaald en mee naar huis gereden. Waterpomp vervangen. veel pakkingen vervangen. nieuwe distributieriem en multiriem en een nieuwe turbo en intercooler gereinigd (was 2 liter olie door verdwenen) en nog een aantal kleine dingen. Mijn A4 is nu dus 1900 euro meer waard maar rijdt weer als een zonnetje. Echt super blij met Coen Donkers, Leuk en goed contact en super service. Bedankt voor de tip om de A4 hier heen te brengen. woonde ik maar dichter in de buurt.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •