Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: Klapperend geluid

  1. #1

    Standaard Klapperend geluid

    Beste allemaal,

    Sinds enige tijd maakt de auto rechtsvoor een klapperend geluid op klinkerwegen.
    Het leek dat het uit het dashboardkastje kwam maar dat is het niet daar ik deze gedemonteerd heb.
    Het is ongeveer 3 weken na de winterbanden wissel begonnen, dus de auto is uit de veren geweest.
    Ook heb ik voor zover mogelijk alle leidingen nagekeken of die misschien los zaten, ook in de accu ruimte.
    De auto is bij de garage geweest en gecontroleerd op de stabilisatorstang en eigenlijk op alles wat met het onderstel te maken heeft, ook is hij op een testbank geweest om de schokbrekers uit te sluiten.
    Het gaat om een A4 Cabrio 1.8T S-line uit 2004, dus met sportonderstel.
    Ik zelf twijfel nog steeds aan de stabilisatorstang en/of rubbers daar ik gelezen heb dat dit bij dit type auto moeilijk te constateren is.
    Uitdroging van de rubbers lijkt mij dus heel logisch, de auto heeft nog geen 70.000 km gelopen.

    Is er iemand met een idee?
    Graag hoor ik van jullie.

    Met vriendelijke groet, Ron

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2015
    Leeftijd
    38
    Posts
    19
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Klapperend geluid

    Ik had hetzelfde probleem met mijn auto. Bleken de bovenste draagarmen te zijn waar speling op zat.

    Preventief maar de hele set vervangen. Set kost ongeveer 200euro, nog uit laten lijnen, maar stuur weer top en zonder rare geluiden.

  3. #3

    Standaard Re: Klapperend geluid

    Hallo Horza,
    Dank voor je reactie, over 2 weken komen de de zomerbanden en velgen er weer onder, dan wil ik eens kijken of er veranderingen zijn, is dat niet het geval dan dan is het idd een optie het hele spul te vervangen.

  4. #4
    RobinDiekmann's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Leeftijd
    33
    Posts
    1.204
    Kudos
    9
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Klapperend geluid

    Een hele stomme, maar ik had dit: De beschermplaat onder de motorruimte zat bij mij op 2 plekken los. Deze klapperde..!

  5. #5

    Standaard Re: Klapperend geluid

    Hoi RobinDiekmann,
    Dank je voor de tip, ook hier is naar gekeken en extra vast gezet ook het deksel van het intrieurfilter leek te klapperen maar is niet de oorzaak.


  6. #6
    SimonSays's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    204
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Klapperend geluid

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Horza Bekijk Berichten
    Ik had hetzelfde probleem met mijn auto. Bleken de bovenste draagarmen te zijn waar speling op zat.

    Preventief maar de hele set vervangen. Set kost ongeveer 200euro, nog uit laten lijnen, maar stuur weer top en zonder rare geluiden.
    Hele set draagarmen vervangen voor €200,-, welk merk en waar heb je ze gekocht?

  7. #7

    Standaard Re: Klapperend geluid

    De zomerbanden en velgen zitten er weer onder, helaas blijft het geluid aanwezig.
    mijn vraag is nu, is het mogelijk de stabilisator rubbers in te spuiten met WD40 of siliconenspray om uit te sluiten dat dit de oorzaak is?
    Alvast bedankt voor de eventuele reacties.

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2015
    Leeftijd
    38
    Posts
    19
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Klapperend geluid


  10. #9
    Rdba4b6's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2016
    Leeftijd
    32
    Posts
    70
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Klapperend geluid

    Beste royber, ik heb dit zelfde gehad, na alles los en vast gedraaid te hebben en heel wat testritjes verder, bleek het gewoon een takje bij de ruitenwisser arm te zijn. Misschien idee om even afstand te nemen en naar de dingen die te simpel voor worden lijken te kijken, misschien heb je ook geluk! Suc6 met zoeken!

  11. #10

    Standaard Re: Klapperend geluid

    Beste Rdba4b6,
    Dank voor uw reactie, heb gekeken maar helaas niets kunnen vinden

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •