Resultaten 1 tot 17 van de 17

Onderwerp: Rammel onder de auto, geluid bij terugschakelen

  1. #1

    Standaard Rammel onder de auto, geluid bij terugschakelen

    Hallo aangenaam,

    heb 2 weken geleden een audi a4 b6 bj2002 gekocht en heb inmiddels:
    mijn motor gereviseerd stabilisatortangen voor en achter vervangen vliegwiel en koppelingset vervangen ongeveer 3000€ verder en nog niet klaar. Heb op dit moment de volgende 2 problemen nog, rammel onder de auto alsof een uitlaat los ligt of stabilisator stang. En dat bij het terugschakelen een huilend geluid. Zodra de koppeling los laat geluid weg. schakelen doet hij verder heerlijk. Begin radeloos te raken ook bij verschillende garages geweest. Hoop dat iemand me wilt helpen alvast bedankt.

    Greg

  2. #2
    Rdba4b6's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2016
    Leeftijd
    32
    Posts
    70
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: Rammel onder de auto, geluid bij terugschakelen

    is het gerammel door motor trillingen of tijdens het rijden (is het ook te horen als je stil staat en de motor hoog toerig laat lopen) zo niet zou je even de auto per wiel op kunnen krikken en per wiel kunnen voelen of er ergens speling zit
    (Mocht je bij een wiel speling voelen kan je met een grote schroevendraaier oid druk op de verschillende kogels zetten en kijken of de speling dan weg is). Uitlaat al gecontroleerd of hij niet ergens tegen en vast deel aan komt? (Van onder de auto de uitlaat op verschillende plekken heen en weer bewegen om te kijken of hij vrij hangt). Wel vervelend dat je zo veel problemen hebt. De auto bewust als opknappen gekocht? Ben benieuwd!
    Laatst gewijzigd door Rdba4b6; 18-05-17 om 22:45.

  3. #3

    Standaard re: Rammel onder de auto, geluid bij terugschakelen

    Toen ik de auto kocht had hij deze problemen niet heb de auto gekocht met kapotte wiellager verder niks bij het ophalen van de lager ging het motor lampje branden. Had ook ineens het geluid bij terugschakelen. Toen nieuwe koppelingsset incl. Vliegwiel en motor goed gereviseerd incl. Kettinkjes en waterpomp distributie door revisiebedrijf. Het olie slurpen is voorbij hoorde eigenlijk een tijdje niks en ineens begon een rammel en paar dagen na revisie geluid bij terugschakelen (vooral 3 naar 2 een huilend geluid alleen op hoge toeren schakelt als ren zon.) weer terug toen stabilisator stangen laten vervangen voor en achter voor de rammel niks Ohja monteur gezocht kan niks vinden op minimAle speling van 1 mm op 2 fuseekogels. Maar weet noet zeker of het hiervandaan komt. Het gerammel hoor je op alle niet vlakke wegen vooral op klinkerwegenmotor loopt als een zonnetje en klinkt ook zo.
    Laatst gewijzigd door Gregorys86; 18-05-17 om 23:59.

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Rammel onder de auto, geluid bij terugschakelen

    We doen hier niet aan topictitels met 'help'. Titel aangepast, lees ook eens de forumreglementen.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #5

    Standaard Re: Rammel onder de auto, geluid bij terugschakelen

    Excuses


  6. #6
    Rdba4b6's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2016
    Leeftijd
    32
    Posts
    70
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Rammel onder de auto, geluid bij terugschakelen

    Wat vervelend, rammelend geluid zal je toch echt aan dingen zelf moeten gaan rammelen tot het gevonden is. Versnellingsbak klinkt alsof t je tandwielen zijn, misschien ff de olie verversen? Of iemand anders nog goede ideeën?

  7. #7
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Rammel onder de auto, geluid bij terugschakelen

    Hitte schild dat ergens tegenaan rammeld ?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Benzine
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  8. Ad
  9. #8
    Rdba4b6's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2016
    Leeftijd
    32
    Posts
    70
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Rammel onder de auto, geluid bij terugschakelen

    Idd zo iets denk (hoop) ik, aangezien de ophanging al is gecontroleerd. Auto op blokken en zoeken Maar! Stomme vraag misschien, maar heb je al in de kofferbak gekeken of niet gewoon je krik oid los ligt ;-) ?
    Laatst gewijzigd door Rdba4b6; 19-05-17 om 11:00.

  10. #9

    Standaard Re: Rammel onder de auto, geluid bij terugschakelen

    Geen losse schild en geluid blijft helaas aanhouden met lege kofferbak heb vandaag geïnformeerd wat een set draagatmen kost denk dat ik dat ga proberen allemaal vervangen maar dat terug schakel probleem blijft raar ben overtuigd dat het aan de koppeling ligt maar die is nieuw

  11. #10
    Rdba4b6's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2016
    Leeftijd
    32
    Posts
    70
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Rammel onder de auto, geluid bij terugschakelen

    Heel vreemd. Ik zou niet zomaar de draagarmen vervangen. Als het hier aan zou liggen zou je dit toch echt moeten kunnen voelen, duur grapje als je het niet zeker weet. Wat voor koppeling heb je gemonteerd? Heb op dit forum al een aantal x voorbij zien komen dat ze bij bepaalde koppeling een ring ertussen zetten zodat hij beter pakt. Ik weet niet of je in de buurt van Leiden woont, anders wil ik best nog wel even voor je kijken of ik de rammel kan ontdekken.
    Laatst gewijzigd door Rdba4b6; 19-05-17 om 21:06.

  12. #11
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Rammel onder de auto, geluid bij terugschakelen

    Flexibele delen van de uitlaat al gecontroleerd op lekkage ?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Benzine
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  13. #12

    Standaard Re: Rammel onder de auto, geluid bij terugschakelen

    Woon niet in de buurt maar zou zo naar leiden rijden om dit op te lossen. ik heb een Sachs koppelingset (inclusief sachs vliegwiel) erin laten zetten.

  14. #13

    Standaard Re: Rammel onder de auto, geluid bij terugschakelen

    Heb geen lekkage gevonden, en niks lijkt te rammelen. wel begint de einddemper zijn einde te bereiken.

  15. #14
    Rdba4b6's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2016
    Leeftijd
    32
    Posts
    70
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Rammel onder de auto, geluid bij terugschakelen

    Misschien dat iemand weet of dit vaker voorkomt met de Sachs koppeling? Ik vind het prima om bij mij voor de deur samen te kijken of we de rammel kunnen vinden, 2 paar ogen zien immers meer dan 1 paar. Kan uiteraard geen enkele belofte doen of we het vinden. Ik kan in ieder geval wel uitsluiten of je draagarmen moeten worden vervangen.
    Laatst gewijzigd door Rdba4b6; 22-05-17 om 12:39.

  16. #15

    Standaard Re: Rammel onder de auto, geluid bij terugschakelen

    Had ik zeker moeten doen geluid komt van rechts voor DACHTEN we dus alle armen rechtsvoorgangers vervangen maar rammel nog aanwezig. Ik twijfel nu heel zwaar aan de uitlaat ophanging en Schakelbak steun.er onder gelegen niks kunnen vinden dit begint echt hoofdpijn te worden
    Laatst gewijzigd door Gregorys86; 25-05-17 om 20:48.

  17. #16
    Rdba4b6's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2016
    Leeftijd
    32
    Posts
    70
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Rammel onder de auto, geluid bij terugschakelen

    Duur geintje die draagarmen, adviseerde al het niet te doen, aangezien als ze rammelen dat alleen kan als de bussen versleten zijn, dat word bij elke apk gecontroleerd

  18. #17

    Standaard Re: Rammel onder de auto, geluid bij terugschakelen

    Rammel helaas nog niet gevonden, wel denk ik nu te weten waar het geluid bij schakelen is, motor zweet olie precies boven op de versnellingsbak.

    en inmiddels heb ik ook een nokkenas probleem zal deze einde van de week naar de garage brengen. het betreft een P0011 melding auto begon ineens in te houden en stotteren pfff...

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •