Resultaten 1 tot 18 van de 18

Onderwerp: Alarmsirene demonteren

  1. #1

    Standaard Alarmsirene demonteren

    Ik heb op youtube een aantal video's bekeken over hoe je de alarm sirene van een audi a4 B6 (2001-2004) eruit haalt.

    Zie:

    https://www.youtube.com/watch?v=4kJdo9n0XG0

    Mijn alarm gaat iedere keer af (hij herkent sleutel niet meer nadat accu is volgeladen met de druppellader , ik kan de auto wel gewoon starten alleen de afstandsbediening doet het niet , dus moet weer inleren etc) dus ik ben het echt zat en wil die ding per direct demonteren zodat ik nooit meer last heb van die alarm.

    Wanneer mijn alarm af gaat , dan gaan automatisch ook de rechts-links wijzertjes af. Stel dat ik die sirene eraf heb gehaald , en stel dat er weer alarm af gaat zonder geluid?? , gaan de rechts-links wijzertjes ook aan terwijl er geen sirene in de auto zit? Zo ja?? , hoe kan ik dat ook uitzetten?

    gr
    Laatst gewijzigd door audikill; 21-05-17 om 20:16.

  2. #2
    SQ5R8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    1.786
    Kudos
    57
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Alarmsirene demonteren

    Die gaan nog steeds aan. Ik weet niet of deze uit te zetten zijn. Toen ik ooit een eigen alarm inbouwde moest ik de kabel aansluiten op de + van de richtingaanwijzers.

    MIjn ex VW cabrio had ook geen hoorn meer, maar de knipperlichten gingen nog steeds mee.
    2008 R8 V8 - 2010 RS5 V8 - 2018 SQ5 ABT

    Originele VCDS omgeving Nijmegen

  3. #3

    Standaard Re: Alarmsirene demonteren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RS5V8 Bekijk Berichten
    Die gaan nog steeds aan. Ik weet niet of deze uit te zetten zijn. Toen ik ooit een eigen alarm inbouwde moest ik de kabel aansluiten op de + van de richtingaanwijzers.

    MIjn ex VW cabrio had ook geen hoorn meer, maar de knipperlichten gingen nog steeds mee.
    Vraag 1: Stel ik haal de sirene eraf. Kan er dan opeens andere problemen opduiken zoals errors op de dashboard of startonderbreker probleem? En als de knipperlichten gewoon mee gaan , hoe heb je dat opgelost?

    Ik kan de auto gewoon starten en ermee rijden. Maar de alarm blijft af gaan omdat de alarm mijn afstandsbediening niet herkent.

    Vraag 2: Stel ik haal de sirene eraf , kan ik dan daarna nog de afstandsbediening inleren? Of moet dat verplicht met een sirene die aangesloten is?
    Laatst gewijzigd door audikill; 21-05-17 om 21:20.

  4. #4
    SQ5R8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    1.786
    Kudos
    57
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Alarmsirene demonteren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audikill Bekijk Berichten
    Stel ik haal de sirene eraf. Kan er dan opeens andere problemen opduiken zoals errors op de dashboard of startonderbreker probleem?
    Had ik geen last van.
    2008 R8 V8 - 2010 RS5 V8 - 2018 SQ5 ABT

    Originele VCDS omgeving Nijmegen

  5. #5

    Standaard Re: Alarmsirene demonteren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RS5V8 Bekijk Berichten
    Had ik geen last van.
    Ok alleen die wijzertjes die af blijven gaan is wel een probleem. Ik vraag me nu af hoe ik dat kan oplossen. Zwarte tape over al die lichtjes heen is ook niet echt een goede oplossing.


  6. #6
    SQ5R8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    1.786
    Kudos
    57
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Alarmsirene demonteren

    Rij anders even langs een inbouwer..die kunnen je wel helpen daarmee of zelfs de hele alarm uitschakelen.
    2008 R8 V8 - 2010 RS5 V8 - 2018 SQ5 ABT

    Originele VCDS omgeving Nijmegen

  7. #7

    Standaard Re: Alarmsirene demonteren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RS5V8 Bekijk Berichten
    Rij anders even langs een inbouwer..die kunnen je wel helpen daarmee of zelfs de hele alarm uitschakelen.
    Ken je toevallig eentje in de buurt van Nijmegen?

  8. Ad
  9. #8
    SQ5R8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    1.786
    Kudos
    57
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Alarmsirene demonteren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audikill Bekijk Berichten
    Ken je toevallig eentje in de buurt van Nijmegen?
    Lol, daar kom ik vandaan...en ik ken er zeker eentje. De Tunnel (microweg 33). Vraag naar Jochem. Die helpt je 100%
    2008 R8 V8 - 2010 RS5 V8 - 2018 SQ5 ABT

    Originele VCDS omgeving Nijmegen

  10. #9
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Alarmsirene demonteren

    De sirene kan je gewoon demonteren zonder dat er storingen onstaan, ik heb hem ooit gerepareerd.

    Repareren alarm sirene Audi A4 B6/7 (How to DIY)

    https://r.tapatalk.com/shareLink?sha...0&share_type=t


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Benzine
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  11. #10

    Standaard Re: Alarmsirene demonteren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RS5V8 Bekijk Berichten
    Lol, daar kom ik vandaan...en ik ken er zeker eentje. De Tunnel (microweg 33). Vraag naar Jochem. Die helpt je 100%
    Ah ja die ken ik. Wat zijn de kosten daarvoor denk je ongeveer. +-

  12. #11

    Standaard Re: Alarmsirene demonteren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reggy Bekijk Berichten
    De sirene kan je gewoon demonteren zonder dat er storingen onstaan, ik heb hem ooit gerepareerd.

    Repareren alarm sirene Audi A4 B6/7 (How to DIY)

    https://r.tapatalk.com/shareLink?sha...0&share_type=t


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Benzine
    Thanks. Zal het morgen uitgebreid even doornemen. Want morgen ga ik die alarm sirene 100% eruit halen. En daarna ervoor zorgen via een bedrijf dat de alarm lichtjes niet meer af gaan. Want de alarm zal blijven af gaan ook al haal ik de sirene eraf.

  13. #12
    SQ5R8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    1.786
    Kudos
    57
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Alarmsirene demonteren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audikill Bekijk Berichten
    Ah ja die ken ik. Wat zijn de kosten daarvoor denk je ongeveer. +-
    Vraag hem eerst maar eens of je het zelf kan...die is niet te beroerd je er mee te helpen. Zeg maar dat ik (Alex van de RS5) je heeft gestuurd.
    2008 R8 V8 - 2010 RS5 V8 - 2018 SQ5 ABT

    Originele VCDS omgeving Nijmegen

  14. #13

    Standaard Re: Alarmsirene demonteren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RS5V8 Bekijk Berichten
    Vraag hem eerst maar eens of je het zelf kan...die is niet te beroerd je er mee te helpen. Zeg maar dat ik (Alex van de RS5) je heeft gestuurd.
    Ok zal ik doen. Maandag zijn ze volgens mij gesloten. Dinsdag zal ik ze ff bellen.

  15. #14

    Standaard Re: Alarmsirene demonteren

    Toevoeging:

    - Alarm in de auto is niet origineel. Daar kom ik nu pas achter. Bewijs daarvoor is dat je de auto gewoon kunt starten al gaat de alarm af.

    - Ik moet de auto naar de garage rijden terwijl de alarm af gaat. Hopelijk krijg ik geen boete van de politie..familie leden hebben geen trekhaak op de auto dus moet de auto rijden naar de garage met loeiende alarm. Afstand tot de garage is ongeveer 10 a 12 minuten vanuit mijn huis.
    Laatst gewijzigd door audikill; 22-05-17 om 21:35.

  16. #15
    SQ5R8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    1.786
    Kudos
    57
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Alarmsirene demonteren

    Als je gewoon uitlegt dat je NU naar de garage rijdt ervoor zal je vast geen boete krijgen.
    2008 R8 V8 - 2010 RS5 V8 - 2018 SQ5 ABT

    Originele VCDS omgeving Nijmegen

  17. #16

    Standaard Re: Alarmsirene demonteren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RS5V8 Bekijk Berichten
    Als je gewoon uitlegt dat je NU naar de garage rijdt ervoor zal je vast geen boete krijgen.
    Probleem opgelost!

    Ik ging vanuit Nijmegen met loeiende sirene richting Uden. Dat was 30 min rijden vanuit Nijmegen en onderweg gingen mensen mij aankijken van wtf en claxonneren , groot licht etc :

    https://www.car-electronics.nl/

    Daar aangekomen bleek dat de Audi klasse 5 alarm ingebouwd zou hebben en dat kon de auto elektricien niet eruit halen. Dus ik vroeg aan hem of hij de sirene wel uit kon zetten en dat kon die. Heel simpel , een stekker onder de motorkap aan de rechterkant.

    Nadat we dat hadden gedaan kon ik en de elektricien rustig even proberen om de sleutels in te leren. Ik had 2 sleutels meegebracht. Met de ene sleutel deden we contact aan (alarm bleef af gaan maar dan zonder geluid) , en met de andere sleutel ging ik beetje uittesten met de knopjes.

    Daarna had de elektricien de ''slot'' knopje voor 5 seconde ingehouden terwijl de andere sleutel in de contact zat en wat blijkt , ingeleerd! Allebei de sleutels deden we op hetzelfde manier en klaar is kees.

    En stel dat ik weer een probleempje zou krijgen met de alarm vanwege lege accu of accu wissel , dan weet ik hoe ik de sleutels moet inleren en ik zal geen last hebben van die verdomde sirene.

    Totale kosten: 20 euro!


    Nu heb ik nog wel een ander probleem en dat is dat ik de radio code moet invullen. Dealer vraagt er 40 euro voor om de code op te vragen bij de fabrikant. (grootbeeld navi scherm)
    Laatst gewijzigd door audikill; 23-05-17 om 18:24.

  18. #17
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Alarmsirene demonteren

    Valt het al met al nog mee voor €60,- totaal


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Benzine
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  19. #18
    johnny boy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    61
    Posts
    6.599
    Kudos
    152
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard Re: Alarmsirene demonteren

    mooi dat het is opgelost en gelukkig voor een kleine prijs

    Audi A/S5 Coupé 8T (looks like a bijmekaar geraapt zooitje) Daytona grijs
    Audi A/S5 Cabrio 8F (looks like a bijmekaar geraapt zooitje 2) Bruin

    VCDS 23.11.0 Ross-Tech &V2 pro regio Meppel no-fear(at)live (punt)nl

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •