Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 32 van de 32

Onderwerp: Stelmotoren van airco/ventilatie vervangen, waar en hoe?

  1. #21

    Standaard Re: stelmotoren van airco/ventilatie

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hanneman Bekijk Berichten
    Hallo,

    Mijn stelmotor V159 rechterzijde lijdt een eigen leven, rechts krijg ik continu koude lucht, motortje is konstant in beweging (beetje open dan weer beetje dicht) aan het sturen.

    plastic stangetjes gaan soepel alleen het stelmotortje is kontinu in beweging.
    Kan het zijn dat het motortje defect is of zit er ergens een sensor die de motortjes aanstuurt en is die misschien defect?

    Het gaat om een A4 uit 2002 1.9TDI

    Alle hulp is welkom.
    B.v.d.
    Jan
    Stelmotor heeft een eindontact inwendig. motor vervangen probleem opgelost waarschijnlijk, ik heb hetzelfde meegemaakt
    deze motors zijn niet zo duur dat je het daarom moet laten
    3 keer links is ook rechts

  2. #22

    Standaard Re: stelmotoren van airco/ventilatie

    Hoi,
    Ik heb hetzelfde probleem met stelmotor V71(binnen/buiten circulatie). Die motor juttert ook een beetje.
    De stelmotor van de temp. regelklep rechts doet het bij mij ook niet meer. Als ik deze echter aan een stekker van een andere stelmotor hang, doet ie 't wel!
    Hoe heb je jou problemen opgelost???

  3. #23

    Standaard re: Stelmotoren van airco/ventilatie vervangen, waar en hoe?

    Weet iemand hoe dit zit bij een A6 uit 2005 (nieuw model)? Bij mij werkt de passgierszijde niet meer naar behoren. Alleen maar warme lucht. Garage zegt dat het het kleppenblok is? Ik zelf heb het idee dat het inderdaad aan de regelkep ligt. Kan iemand vertellen of zit makkelijk te vervangen is? Thxs

  4. #24

    Standaard Re: stelmotoren van airco/ventilatie

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hanneman Bekijk Berichten
    Hallo,

    Mijn stelmotor V159 rechterzijde lijdt een eigen leven, rechts krijg ik continu koude lucht, motortje is konstant in beweging (beetje open dan weer beetje dicht) aan het sturen.

    plastic stangetjes gaan soepel alleen het stelmotortje is kontinu in beweging.
    Kan het zijn dat het motortje defect is of zit er ergens een sensor die de motortjes aanstuurt en is die misschien defect?

    Het gaat om een A4 uit 2002 1.9TDI

    Alle hulp is welkom.
    B.v.d.
    Jan
    Hallo Jan,

    Als jij zeker wilt weten waar het aan ligt (het is zo simpel) dan moet je de motor warm laten draaien. Als ie goed warm is dan doe je aan beide kanten de verwarming vol open op de warme stand. Tussen de motor en de interieurradiateur zit een afsluiter. Als de auto op de warme stand is ingesteld dan is de afsluiter open (dan kan je voor de afsluiter en na de afsluiter voelen of de slang inderdaad warm is) Als de slang aan de ene kant warm is en aan de andere kant koud is het logisch dat de interieurverwarming aan de ene kant koud blaast. Meestal is dit te verhelpen om een tik te geven op de afsluiter of kleppen en dan kan je gelijk voelen of er water doorstroomd dmv temperatuur verschil. Deze kleppen bevinden zich meestal tussen de motorblok en schutbord.
    Vooorbeeld: vroeger had je een draaiknop of een schuifhendel. Als je de auto warm wou hebben dan schuif je de handel naar rood toe, waardoor er een kraan opengaat die warm water in de auto bracht, waardoor de auto warm werd, en naar de blauwe kant sluit je de kraan af.
    Het systeem van tegenwoordig is het zelfde alleen electronisch geregeld.

    groetjes Annemarie en succes

  5. #25

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2011
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio

    Standaard Re: stelmotoren van airco/ventilatie

    dag,

    ik heb het zelfde probleem maar met een A3 van bj 2009. Ik heb laten uitlezen en krijg foutmelding V159, stelmotor temperatuurregeling rechts (paarse ). Weet iemand waar deze zit in een A3?ik heb een tekening gevonden op internet dat het rechts iets achter de kachel zit, Ik heb gehoord dat volledig dashboard eruit moet? klopt dit, ik heb stuk al gekocht via ebay.

    ik wil er aan beginnen maar weet niet juist de plaats en hoe eraan te beginnen.

    Grtjs duran


  6. #26

    Standaard Re: stelmotoren van airco/ventilatie

    Kan er iemand mij vertellen waar ik zo'n stelmotor ( V107) kan bestellen en wat deze ongeveer kosten?
    Ik hoor het graag

    groet, Tim

  7. #27
    coupé's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    44
    Posts
    10.129
    Kudos
    155
    Auto
    Audi A2
    Land
    Land

    Standaard

    Bij de dealer, die kan ook vertellen wat het kost
    Audi A2 1.4 aua

  8. Ad
  9. #28
    A4FSI
    Guest

    Standaard re: Stelmotoren van airco/ventilatie vervangen, waar en hoe?

    Tussen 100 en 120 euro bij de dealer

  10. #29

    Standaard re: Stelmotoren van airco/ventilatie vervangen, waar en hoe?

    nog iemand ergens 1 liggen? en zijn dat allemaal dezelfde stelmotoren en kan ik er bijv eentej omzetten van een andere klep om t ekijken of dat echt het euvel is?

  11. #30

    Standaard re: Stelmotoren van airco/ventilatie vervangen, waar en hoe?

    Zo vandaag het dashboardkasthje eruit gehaald en zag het stelmotortje direct zitten..Ik heb hem eruit gehaald en op de sloop een andere gehaald.
    Toen ik deze had aangesloten deed deze het ook niet....balen zeg!
    Ik heb nu handmatig de klep open gezet en deze staat dus nu permanent open....dit geeft geen enkel probleem mijn inziens.
    Weet er iemand of ik deze motortjes door kan meten om te kijken of ze nu beide kapot zijn of dat het ergens in de bedrading ligt?

    Ik hoor het graag.

    Groet, Tim

  12. #31
    seninha's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    54
    Posts
    449
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: Stelmotoren van airco/ventilatie vervangen, waar en hoe?

    Even een oude Topic naar boven halen. Ik heb namelijk het probleem dat ik links alleen maar warme lucht krijgt.
    Volgens VAGCOM ligt het aan de V158 stelmotor.

    Heb even gekeken en klopt, zodra ik sleutel omdraai gebeurt er niets.
    Nou wil ik deze gaan vervangen, alleen zijn de twee achterste bouten niet los te draaien ivm gaspedaal

    Heeft iemand een beschrijving hoe ik alles kan verwijderen zodat ik bij deze stelmotor kan komen? Heb zelf geen ETKA of ESLAWIN dus kan niets uitzoeken.
    Yes....Eindelijk een Audi :-)

  13. #32

    Standaard Re: Stelmotoren van airco/ventilatie vervangen, waar en hoe?

    wat was de reden van verwijderen?

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •