Resultaten 1 tot 12 van de 12

Onderwerp: Climate control rechts alleen ijskoude lucht

  1. #1
    sjefkuh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2015
    Leeftijd
    34
    Posts
    81
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Climate control rechts alleen ijskoude lucht

    Het gaat om een avant 1.9TDI uit 2003
    Gisteren eigenlijk voor t eerst iemand mee gereden en die merkte op dat t bij haar koud bleef.
    Dus gevoelt bij de diverse lucht openingen rechts en bij de voorruit en idd aan de rechterkant bleef er ijskoude lucht komen, hoe ik de cc ook instelde. En links reageerde hij wel op de instellingen. Bij Low komt er een dijk ijskoude lucht en bij bijv 19,5graden dan word het weer warm.

    Lijkt me haast iets van een klep in het midden console. Iemand dit wel eens gehad of de oplossing ervoor?
    Kan ik dit zelf opsporen? Zonder dat t gehele dashboard eruit moet....

    Mvg sjef
    Laatst gewijzigd door sjefkuh; 07-04-15 om 10:30.

  2. #2
    sjefkuh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2015
    Leeftijd
    34
    Posts
    81
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Climate control rechts alleen ijskoude lucht

    Niemand eens eerder meegemaakt? Of iemand die hier meer van weet.
    Audi A4 B6 avant 1.9TDI - Pro-line

  3. #3
    Bennoh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2010
    Leeftijd
    49
    Posts
    1.440
    Kudos
    100
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Climate control rechts alleen ijskoude lucht

    Heb hetzelfde gehad.

    Ik heb het dashboardkastje uitgebouwd. Aan de linkerzijde zie je nu 3 actuators / servomotoren (met kleurtjes). Die heb ik 1 voor 1 verwijderd, gedemonteerd, open gemaakt, gesmeerd en weer teruggebouwd. Zolang je de encoder (het groene plaatje met de witte potmeter) laat zitten hoef je niet met VCDS aan de slag, motortje kun je er gewoon uithalen. Als de tandwieltjes geen slijtage vertonen kun je ze weer gebruiken. Zo niet dan moet je een compleet nieuwe actuator bestellen d.m.v. het onderdeelnummer. Volgens mij zijn ze +/- €100,- p/st maar ik heb het nog niet nodig gehad.
    Sinds bovenstaande actie geen problemen meer met ongewenste koude lucht en minder herrie vanachter het dashboard.

    actuator 1.jpg actuator 2.jpg
    Laatst gewijzigd door Bennoh; 12-04-15 om 11:38.
    Audi A4 2.0TFSI | S-line exterieur | S4 grille | lipspoiler | Cupra lip | RS4 rollbar achter | B5 schotels | 19" x 8,5J | RS4 elementen | LED's | RNS-E met SDS en RVC

  4. #4
    sjefkuh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2015
    Leeftijd
    34
    Posts
    81
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Climate control rechts alleen ijskoude lucht

    Ga het denk ik overmorgen eens proberen op te zoeken. Moet ik hiervoor achter de radio en CC unit zijn of meer richting achter/onder het stuur?
    Alvast heel erg bedankt voor deze info en foto's Bennoh
    Audi A4 B6 avant 1.9TDI - Pro-line

  5. #5
    Bennoh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2010
    Leeftijd
    49
    Posts
    1.440
    Kudos
    100
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Climate control rechts alleen ijskoude lucht

    Ik heb ze nog niet allemaal gedaan. Als je het dashboardkastje eruit hebt dan hoef je alleen nog maar de actuators los te maken van de armpjes met een klein dopsleuteltje (8mm geloof ik) en wat gemanouvreer. radio en cc unit hoeven er i.i.g. niet uit. Er zitten ook nog twee actuators aan de rechterzijde van het dashboardkastje maar die zijn niet voor de temperatuurregeling. Volgens mijn logica moet er ook nog minimaal 1 aan de bestuurderszijde zitten van de middenconsole maar die komt t.z.t. wel als dat weer eens open ligt. Zonder de gekleurde armpjes zijn ze allemaal hetzelfde.

    Om te smeren heb ik siliconenvet gebruikt. Dit is over het algemeen veilig voor veel kunststoffen.
    Voor de zekerheid zou ik ook de auto niet meer op contact zetten zolang de actuatoren niet op hun plek zitten. De positiebepaling is weg dus dat zou de klimaatregeling wel eens niet leuk kunnen vinden.
    Audi A4 2.0TFSI | S-line exterieur | S4 grille | lipspoiler | Cupra lip | RS4 rollbar achter | B5 schotels | 19" x 8,5J | RS4 elementen | LED's | RNS-E met SDS en RVC


  6. #6
    sjefkuh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2015
    Leeftijd
    34
    Posts
    81
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Climate control rechts alleen ijskoude lucht

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bennoh Bekijk Berichten
    Ik heb ze nog niet allemaal gedaan. Als je het dashboardkastje eruit hebt dan hoef je alleen nog maar de actuators los te maken van de armpjes met een klein dopsleuteltje (8mm geloof ik) en wat gemanouvreer. radio en cc unit hoeven er i.i.g. niet uit. Er zitten ook nog twee actuators aan de rechterzijde van het dashboardkastje maar die zijn niet voor de temperatuurregeling. Volgens mijn logica moet er ook nog minimaal 1 aan de bestuurderszijde zitten van de middenconsole maar die komt t.z.t. wel als dat weer eens open ligt. Zonder de gekleurde armpjes zijn ze allemaal hetzelfde.

    Om te smeren heb ik siliconenvet gebruikt. Dit is over het algemeen veilig voor veel kunststoffen.
    Voor de zekerheid zou ik ook de auto niet meer op contact zetten zolang de actuatoren niet op hun plek zitten. De positiebepaling is weg dus dat zou de klimaatregeling wel eens niet leuk kunnen vinden.
    Vandaag de auto nog eens laten uitlezen, zei de garage dat ze alle 3 storing geven op de uitlees-computer.
    Ze wilden ze alle 3 vervangen alla 700 euro prijs kaartje, ik zeg nou wacht daar maar even mee.
    Nu las ik jou bericht weer terug, (heb nog niet in de auto kunnen kruipen om te zoeken naar de 3 stelmotortjes) maar waar zitten ze nou ergens verstopt, wel eens ondersteboven op de stoel gelegen maar zo snel zag ik ze niet zitten.
    Zitten ze achter het dashbord kastje bijrijders kant? moet ik die helemaal verwijderen voordat ik er zowiezo ook maar bij kan?
    Laatst gewijzigd door sjefkuh; 28-05-15 om 21:11.
    Audi A4 B6 avant 1.9TDI - Pro-line

  7. #7
    Bennoh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2010
    Leeftijd
    49
    Posts
    1.440
    Kudos
    100
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Climate control rechts alleen ijskoude lucht

    Dashboardkastje moet er inderdaad uit maar dat is niet zo moeilijk.

    Ik zou alleen geen accutol gebruiken maar gewoon een 1/4" rateltje o.i.d. Hiermee heb ik alles losgehaald incl. de servo's
    Ik heb ook nog een gekoeld dashboardkastje, een DVD wisselaar, een ipod kabel en voetruimteverlichting wat ik los moest koppelen.

    Hier heb ik een howto geschreven voor de servo smeerbeurt. Niet voor jouw specifieke servo maar ze zijn binnenin allemaal precies hetzelfde.
    http://www.audiforum.nl/forum/audifo...ml#post1652902

    Als je het dashboardkastje eruit hebt zie je ze vanzelf zitten aan de linkerzijde.
    _DSC5292.jpg

    Puur uit mijn hoofd was de paarse de temperatuurregeling voor de bijrijderszijde. Als je enkel de bijrijdertemperatuur versteld (tussen lo en hi) zie je vanzelf 1 servo consequent heen en weer gaan (als het goed is)
    Audi A4 2.0TFSI | S-line exterieur | S4 grille | lipspoiler | Cupra lip | RS4 rollbar achter | B5 schotels | 19" x 8,5J | RS4 elementen | LED's | RNS-E met SDS en RVC

  8. Ad
  9. #8
    sjefkuh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2015
    Leeftijd
    34
    Posts
    81
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Climate control rechts alleen ijskoude lucht

    Bedankt bennoh.
    Heb net het kastje weggehaald en de actuator bekeken en opengehaald.
    Eerst werkte hij niet toen ik de controle bewegingen deed van de andere, plus om te kijken welke ik moest hebben.
    T was indd de paarse. Na wat met de stekkertjes gefrommelt te hebben deed hij het gewoon weer. Denk slecht contact gehad.
    Nu weer een werkende climate control.
    Audi A4 B6 avant 1.9TDI - Pro-line

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2014
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio

    Standaard re: Climate control rechts alleen ijskoude lucht

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sjefkuh Bekijk Berichten
    Het gaat om een avant 1.9TDI uit 2003
    Gisteren eigenlijk voor t eerst iemand mee gereden en die merkte op dat t bij haar koud bleef.
    Dus gevoelt bij de diverse lucht openingen rechts en bij de voorruit en idd aan de rechterkant bleef er ijskoude lucht komen, hoe ik de cc ook instelde. En links reageerde hij wel op de instellingen. Bij Low komt er een dijk ijskoude lucht en bij bijv 19,5graden dan word het weer warm.

    Lijkt me haast iets van een klep in het midden console. Iemand dit wel eens gehad of de oplossing ervoor?
    Kan ik dit zelf opsporen? Zonder dat t gehele dashboard eruit moet....

    Mvg sjef

    heb enkele maanden geleden hetzelfde voorgehad. ben naar de garage geweest, die hebben de instellingen van de automaat uitgelezen, bijgesteld en probleem opgelost. kostte bijna niets
    sukses !

  11. #10

    Standaard re: Climate control rechts alleen ijskoude lucht

    weten jullie welke kleir voor de bestuurderskant is? Ik heb een sauna aan de bestuurderskant terwijl de bijrijder geen last heeft.
    Na 10 minuten moet het raam openenvan, zo warm wordt het. In de zomer geen last gehad... Nieuwe compressor en een nieuwe condensor geïnstalleerd. wat kan het zijn?

    ben hopeloos....

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door Lucasb01; 04-12-17 om 23:27.

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2014
    Posts
    49
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard re: Climate control rechts alleen ijskoude lucht

    groen, hij zit boven het gaspedaal. Als je de stekker er van los haalt gaat het wat makkelijker. Let wel op: bestuurderskant is echt een drama met loshalen en vereist de nodige yoga kunsten. Heb het zelf gedaan omdat hij koud bleef. Beetje wd40 er in, flink draaien en daarna met de compressor uit geblazen en hij werkt weer perfect. Succes!

  13. #12

    Standaard Re: Climate control rechts alleen ijskoude lucht

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robertboxhoorn Bekijk Berichten
    groen, hij zit boven het gaspedaal. Als je de stekker er van los haalt gaat het wat makkelijker. Let wel op: bestuurderskant is echt een drama met loshalen en vereist de nodige yoga kunsten. Heb het zelf gedaan omdat hij koud bleef. Beetje wd40 er in, flink draaien en daarna met de compressor uit geblazen en hij werkt weer perfect. Succes!
    Ik ga ermee aan de slag maak wel wat foto's . Anders gaat de stoel los

    dank

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •