Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 26 van de 26

Onderwerp: Defecte benzinemeter na overstarten

  1. #21

    Standaard Re: Defecte benzinemeter na overstarten

    Oke, zal ik dat eens proberen, er komt deze week toch een nieuwe accu in.
    Ben al lang blij dat de meter het weer doet.
    Car: Honda
    Bike: Honda CB600F Hornet '09

  2. #22

    Standaard Re: Defecte benzinemeter na overstarten

    Probleem is opgelost.
    Nadat ik gisteren had getankt stond de meter maar op 3/4 ipv vol.
    Vanmorgen tijdens woon/werk verkeer is de brandstofmeter "genezen" en is de meter langzaam naar z'n goede positie gekropen.
    Car: Honda
    Bike: Honda CB600F Hornet '09

  3. #23
    Dvr's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Leeftijd
    47
    Posts
    19
    Kudos
    0

    Standaard Re: Defecte benzinemeter na overstarten

    Die van mij heeft t ook.. heb nu de accu klemmen los liggen.hoop dat t dadelijk bij mij ook opgelost is.

  4. #24

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Leeftijd
    43
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Defecte benzinemeter na overstarten

    Ik heb dit ook een paar keer eerder gehad nadat de accu leeg/los was geweest. Bij mij werkte het door lang wachten en weer vol te tanken. Soms was de meter snel weer vol, maar een keer duurde het bijna een week voordat de benzinemeter weer goed werkte...

  5. #25

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2015
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Defecte benzinemeter na overstarten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik S. Bekijk Berichten
    Na de Pluspool voor 15 min van de accu gehaald te hebben en zekering 13 en 15 eruit gehaalt te hebben en daarna er weer in, werkt hij weer naar behoren erg vreemd maar misschien hebben andere hier nog wat aan.

    Bedankt voor de tip! Bij mij deed de brandstofmeter het niet meer na een bijna lege accu. Tevens brandde de gele brandstofindicatie. Heb nav bovenstaande tip de pluspool 5 minuten van de accu gehaald en weer aangesloten: alles werkt weer prima.


  6. #26

    Standaard Re: Defecte benzinemeter na overstarten

    Het topic is al op leeftijd maar ik had ook een defecte benzinemeter. Dit heb ik opgelost op een manier die ik hier nog niet voorbij heb zien komen.

    Ik heb mijn pomp plus vlotter eerst verwijderd om wat onderzoek te doen. Hierbij heb ik de vlotter zelf losgehaald van de pomp en het onderdeelnummer, 88457276B, opgeschreven.

    Wat gegoogle leerde dat je op de bekende Nederlandse onderdelen sites alleen maar een complete pomp plus vlotter kunt kopen á 100,- of meer.

    Nadat ik het opgeschreven onderdeelnummer van de vlotter googlede kwam ik uit op jawel, Aliexpress waar een losse vlotter te koop was. Alibabba heeft ze ook maar dan moet je ze per 10 kopen. Voor 20,- leek mij dit wel het proberen waard of dit het probleem zou oplossen.

    De vlotter uiteindelijk binnen gekregen en wat bleek, het stangetje met de drijver was heel anders van lengte dan de oude vlotter. Dus het oude stangetje overgezet op de nieuwe. Vlotter gemonteerd, pomp er terug in maar geen positief resultaat. Volgens mij meete de nieuwe vlotter andersom, dus volle tank geeft leeg aan op de meter en andersom. Daarna de pomp weer tevoorschijn getoverd en de vlotter verwijderd. Daarna heb ik de "sleper" van de nieuwe vlotter op de contactplaat van de oude vlotter gezet samen met het oude stangetje met drijver. En voila de sleper maakt nu weer goed contact met de printplaat en geeft weer het goede benzineniveau aan. En dat voor ongeveer 20,-

    https://nl.aliexpress.com/item/88457...311.0.0.FUmlWi

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •