Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Audi A4 2002 'vreet' lampen

  1. #1

    Standaard Audi A4 2002 'vreet' lampen

    hallo allemaal.
    zelf rij ik A6 maar een maat van mij heeft een mooie A4 station 2,5TDI uit 2002.
    een fijne auto met een vreemd probleem...
    hij slijt nogal veel lampen.
    dat wil zeggen koplampen.
    de auto is nu ong 1,5 jaar in bezit en heeft al 6a7 koplampen versleten (alleen de lampjes uiteraard).
    heeft iemand een idee of er iets anders aan de hand is?
    mischien te veel spanning ofzo?
    als iemand een idee heeft hoor ik het graag.
    alvast bedankt.

  2. #2

    Standaard

    Je hoort het wel eens vaker. Hopelijk waren het geen xenon lampen a 150,- per stuk... :-)
    Heb ergens gehoord dat wellicht de accu spanning te laag/hoog zou zijn.

  3. #3
    maxs's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2008
    Leeftijd
    52
    Posts
    78
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    Heb het probleem ook bij mijn oude a4 gehad, altijd de rechter voorlamp stuk, maar deze trilde wat t.o.v de linker. Toen de lamp opnieuw goed afgesteld en gemonteerd was, waren de trillingen ook weg, sindsdien geen kapotte lampjes meer gehad.
    Audi A4 (B8) Avant 2.0 tdi.

  4. #4

    Standaard

    Misschien een piekspannings-beveiliging op de accu zetten?

    http://shop.conrad.nl/auto-elektroni...ng/852010.html

    voor het geld hoef je het niet te laten, het is de prijs van 1 lampje. Lampjes monteren is overigens ook geen pretje bij de a4.

  5. #5

    Standaard

    Spanning even controleren, als die niet hoger is dan 14.4 volt, is dat wel goed.
    Dan moet je long-life lampen monteren die kunnen beter tegen zogenaamde piekspanningen.
    Piekspanningen ontstaan meestal net na het starten. 1 seconde ofzo.
    in een Audi ga je niet zitten....... Een Audi trek je aan.


  6. #6

    Smile

    het waren gelukkig geen xenon lampen idd.
    maar het is idd wel een aardig klusje om ze te wisselen,al word je er wel handig in na een paar keer.haha

  7. #7

    Standaard

    Veel halogeenlampen met een extra hoge lichtopbrengst leven helaas maar kort. Veel licht betekend immers een hoge temperatuur van de gloeidraad en dat is slecht voor de levensduur. Het is het eeuwige dilemma van de gloeilamp >> veel licht = lage levensduur. De halogeenlamp heeft dit wel een stuk verbeterd maar ook deze kennen hun beperkingen. Kies je dus voor een lamp met extra licht (zoals Philips extravision) dan zul je ze vaker moeten vervangen.
    Check inderdaad ook even de boordspanning als je motor loopt.
    S4 stage 3 tuned by Hartog. 403pk 580Nm

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Mijn vader heeft nu een a4 1.9TDI van 2003....vreet ook lampjes. En met zijn vorige auto...ook een a4 1.9TDI van 2003 hetzelfde.

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2009
    Leeftijd
    40
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    Ik heb hetzelfde probleem met mijn A4 B6 1.8T uit 2005. Long life lampjes gaan idd langer mee, andere tip is ook om in ieder geval je dimlicht niet al ingeschakeld te hebben tijdens het starten, dit voorkomt piekspanning. Beter nog, het is beter voor het gehele elektrische systeem om helemaal niets aan te hebben tijdens het starten (denk aan radio e.d.). Dit probleem staat ook al elders beschreven op deze site, dus gebruik de zoekfunctie even voor nog meer tips en info...

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •