Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 35 van de 35

Onderwerp: knakkend geluid - onderstel

  1. #21

    Standaard Re: knakkend geluid - onderstel

    Gisteren in de garage geweest, alles gecontroleerd op speling, niets kunnen vinden.
    Vandaag de auto "opgehoogd" met 1cm, ja zo desperate ben ik, echter dit heeft ook niet geleid tot het gewenste effect.

    De zoektocht gaat door...
    -- freude am fahren --

  2. #22

    Standaard Re: knakkend geluid - onderstel

    Je kunt de kogels/draagarm ook voorzien van een vetnippel, en ze daarmee smeren, dikke kans dat het weg is.

    Ik heb ook last van kraakgeluiden over drempels en tijdens sturen bijv. Heb laatst met een injectiespuit olie door de hoesjes gespoten en het was direct veel minder, nu een tijd later is het weer terug, maar nu weet ik wel waar het aan ligt.

    Ook nergens speling op, pas nog apk gehad trouwens.

  3. #23
    1900gte's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    58
    Posts
    260
    Kudos
    3

    Standaard Re: knakkend geluid - onderstel

    Ik heb een deel van het probleem bij mij gevonden.

    Al geruime tijd heb ik de 2 kromme armen liggen omdat ik die het meest verdacht.
    Recentelijk ontstond er naast het geluid ook speling in de voorwielophanging.
    Er was een reactie te merken in het stuur bij remmen en optrekken, alsof het wiel een beetje naar voren en achter kon.
    Gisteren heb ik dus maar eens de werkkleding aangetrokken er ben eronder gekropen.
    Met behulp van de fusekogelterkker, die ik ook had aangeschaft op ebay, waren ze gemakkelijk te vervangen.
    Zelfs het laten zaken van het subframe viel mee.
    Nu rij ik weer over het woonerfdremples zonder bijgeluiden.
    Maar ik ben veel meer tevreden met het solide gevoel wat weer terug is.
    Het vervangen van de twee rechte staat ook nog op het programma, maar CD geeft geen reactie.
    Helaas staat de voor een B6 benodigde M versie niet in zijn lijst.

    Gisterenavond heb ik ook de twee oude armen eens verder geinspecteerd, want er waren toch 2 garage bedrijven die me hadden verzekerd dat ze prima waren.
    Zie bijgevoegde fotos'
    Er is erg weinig aan te zien, niets is visueel stuk. ( 126000km)
    Ze ziet alleen in foto 311 wat haarscheurtjes
    Verder zijn ze veel slapper dan de nieuwe.
    Ik heb trouwens nieuwe van TRW gekregen van CD.

    Groeten,
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Ordnung ist für Idiooten, nur ein Genie beherscht das Chaos...

  4. #24
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.033
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: knakkend geluid - onderstel

    Goed bezig , zijn er nou ook complete sets tekoop voor de B6? ik kan vaak alleen de B5 setjes vinden. ik zoek nog een wat stuggere set kwa rubbers.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  5. #25

    Standaard Re: knakkend geluid - onderstel

    Super voor je reactie, zal dit ook 'ns gaan controleren.
    -- freude am fahren --


  6. #26
    1900gte's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    58
    Posts
    260
    Kudos
    3

    Standaard Re: knakkend geluid - onderstel

    Er zijn wel complete sets te koop voor een B6.
    Van Lemforder, Febi en Meyle.

    http://www.discounter-deutschland.de...d8230b3792bc62

  7. #27
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.033
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: knakkend geluid - onderstel

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 1900gte Bekijk Berichten
    Er zijn wel complete sets te koop voor een B6.
    Van Lemforder, Febi en Meyle.

    http://www.discounter-deutschland.de...d8230b3792bc62
    ik zie geen setjes
    http://www1.carparts-cat.com/pkw/rel...5,4797,16049,0

    wel los
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  8. Ad
  9. #28

    Standaard Re: knakkend geluid - onderstel

    Auto is weer bij de garage geweest, nogmaals alles gecontroleerd op speling. Wederom niets kunnen vinden oftewel niets opgeschoten.

    Kan iemand me vertellen waar ik een technische tekening kan vinden van de ophanging van een a4 b6?
    Laatst gewijzigd door onemirrorman; 14-10-10 om 20:05.
    -- freude am fahren --

  10. #29

    Standaard Re: knakkend geluid - onderstel

    Auto gaat op een schokdemper testbank.
    Niet dat de schokdempers niet in orde zijn, maar dan kunnen we eens luisteren en voelen waar de speling zit.
    Ik ben benieuwd...
    -- freude am fahren --

  11. #30

    Standaard Re: knakkend geluid - onderstel

    Nou zeg dat heeft me een lange periode geduurd, maar het probleem is opgelost!
    Na diverse delen van de ophanging (tevergeefs) te hebben vervangen, ontdekten we dat er miniminimale speling zat tussen de 6 bouten waarmee de veerpoot bevestigd wordt. Na het plaatsen van een extra ringetje was mijn geluid opgelost.

    Ik happy!

    Helaas gaat de audi nu in de verkoop (ga leasen).
    Mocht iemand interesse hebben....

    Maurice
    -- freude am fahren --

  12. #31
    1900gte's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    58
    Posts
    260
    Kudos
    3

    Standaard Re: knakkend geluid - onderstel

    Kun je iets specifieker zijn waar en hoe je de speling hebt gevonden en waar je de ringetjes hebt geplaats?
    Misschien met een foto?
    Als het de 6 bouten zijn die je in de motorruimte aandraait dan begrijp ik niet hoe daar speling op kan zijn.

    Alvast bedankt.

  13. #32
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.033
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: knakkend geluid - onderstel

    Zijn de draagarmen nou het zelfde van een b5 als de b6? .... nee toch? al lijkt het wel als je rond kijkt.

    Ik zoek een setje versterkte versie, net als de S4 die ook stuggere rubbers heeft. meyle,mapco en mapco versterkt, febi,Quinton Hazel, moog standaard zijn setjes. moog sport onderstel,Trw, lemforder zijn alleen los tekoop zo te zien.

    Prijzen vliegen ook alle kanten op, iemand al wat meer ervaring met de versterkte setjes? Ik heb 1 fusee kogel die wat ruimte heeft, nog wel goed voor apk maar wil hem toch vervangen aangezien ik het al van plan was om een stuggere versie te monteren. Of is 2 originele s4 fusee een betere oplossing?

    ik neem aan dat er nu wel ervaringen zijn.

    http://fahrzeugteile.shop.ebay.de/Au...=p3286.c0.m282

    wat voorbeelden
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  14. #33

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2015
    Leeftijd
    45
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: knakkend geluid - onderstel

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door onemirrorman Bekijk Berichten
    Nou zeg dat heeft me een lange periode geduurd, maar het probleem is opgelost!
    Na diverse delen van de ophanging (tevergeefs) te hebben vervangen, ontdekten we dat er miniminimale speling zat tussen de 6 bouten waarmee de veerpoot bevestigd wordt. Na het plaatsen van een extra ringetje was mijn geluid opgelost.

    Ik happy!

    Helaas gaat de audi nu in de verkoop (ga leasen).
    Mocht iemand interesse hebben....

    Maurice
    Is er iemand die hetzelfde probleem had, en bovenstaande oplossing heeft uitgevoerd?

    Heb nl ook KW v1 schroefset op de A4 B6, en zowat alles al vervangen dat een licht kloppend/rammelend/bonkend geluid vanuit de voorkant zou kunnen geven. Denk hierbij aan alle draagarmen + stabi C-stukken, toplagers, aandrijfassen, voorste motorsteun. Voor de rest lijkt alles goed te zijn, alleen nog steeds dat geluid. Gek wordt ik ervan!

    Ga vanavond op een vierkolomsbrug en dan iemand onder de auto terwijl er twee de voorkant gaan proberen op en neer te bewegen, en hoop dan het geluid te kunnen lokaliseren. Mocht dat niks opleveren, dan toch maar een afspraak maken om op een "schudder" te gaan, zodat het eventueel wel te reproduceren en lokaliseren is...

    Sta open voor suggesties om nog meer na te kijken. Dank alvast!

  15. #34

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2015
    Leeftijd
    45
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: knakkend geluid - onderstel

    Zondagavond op de vierkolommer geweest en met 2 man aan de stabi gaan hangen. Duidelijk kloppend/bonkend geluid van links bovenin (bestuurderskant dus) waar de veerpoot vastzit, alleen niet precies aan te wijzen waar. Met de wielen erop is het gewoon moeilijk exact te lokaliseren. Dus gisteravond eerst de auto een paar centimeter hoger geschroefd, maar geluid nog aanwezig. Daarna de complete veerpoot eronder vandaan en weer alles nagekeken. Dacht te zien dat er minieme speling tussen carrosserie en aluminium veerpoot deel zat, en dan bij de bout die het meest aan de binnenkant van de auto in de waterbak zit. Dus om het wellicht iets wat speling tussen bout en aluminium deel op te lossen een extra ring onder de bout gelegd en alles weer vastgezet. Wielen erop, zakken en schudden maar. Om er dan wederom achter te komen dat de bonk/klop/clunk niet weg is. Het geluid treedt trouwens op bij inveren.

    Wat is er vervangen/nagekeken:
    * draagarmen
    * toplagers
    * aandrijfas
    * geen voelbare speling op stuurhuis/kogel
    * geen voelbare speling bij wiel erop en proberen te bewegen
    * schokdemper nagekeken, veert goed in, en komt ook goed terug, geen speling. Zuiger komt niet niet tegen aluminium veerpoot deel aan.
    * toplager zit goed ingeklemt wanneer gemonteerd

    Iemand nog een ingeving?

    Wat me wel vreemd leek is dat er rond de drie bussen van het aluminium veerpoot deel witte dunne plastic schijven waren aangebracht. Is dat iets dat er standaard op zit?
    Laatst gewijzigd door MarcoB6; 07-02-17 om 08:18.

  16. #35
    SimonSays's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    204
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: knakkend geluid - onderstel

    Is het probleem inmiddels verholpen, heb een zelfde probleem en doet het niet altijd, meestal als ik naar rechts stuur en dus rechts ontlast dan hoor ik vaak een knak. Ben al bij meerdere garages geweest en die kunnen het allemaal niet vinden, ook bij de apk niets gevonden en ook verder niets van gezegd(is niet apk relevant).

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •