Resultaten 1 tot 13 van de 13

Onderwerp: Deurpaneel A4 Cabriolet 2004 verwijderen

  1. #1

    Standaard Deurpaneel A4 Cabriolet 2004 verwijderen

    Heb al geruime tijd last van een ""rammelend" raam, en wil dat graag gaan oplossen. nu ben ik al een tijd aan het prutsen, maar krijg het deurpaneel er niet af.
    de sierlijst is los, de twee torx en 2 kruiskop schroeven onder de sierlijst, en een schroef aan de onderzijde van het paneel zijn al los, maar krijg nog geen beweging in het paneel.

    Wie kan mij vertellen waar de verborgen schroeven zitten, of een plaatje van de onderdelen geven.... ??

    Maurice.

  2. #2
    martijn850's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2010
    Leeftijd
    43
    Posts
    1.063
    Kudos
    25
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Deurpaneel A4 Cabriolet 2004 verwijderen

    Heb je al geprobeerd om het deurpaneel omhoog te schuiven ?

  3. #3

    Standaard Re: Deurpaneel A4 Cabriolet 2004 verwijderen

    ja, maar geen resultaat.
    weet bijna zeker dat er nog ergens iets vastzit.
    er zit een klein gaatje aan de voor/onderzijde van het handvat, heb er een inbus ingestopt, maar kan geen boutje vinden.

    Edit:
    Lees net op een engelse site dat er een "special tool" voor nodig is. klopt dat?
    Laatst gewijzigd door Pino; 26-03-11 om 15:55.

  4. #4

    Standaard Re: Deurpaneel A4 Cabriolet 2004 verwijderen

    Ben erachter.... eindelijk.

    onder het paneel van de raambediening zit ook nog een schroef.
    Paneel kan je loskrijgen door een platte schroevendraaier aan de zijkant tussen het handvat en paneel te steken (met doekje erom), dan met een andere schroevendraaier (oid) het lipje onder het paneel naar achteren drukken.
    Achter het rooster van de tweeter zit ook nog een schroef, deze krijg je los door aan de achterzijde voorsichtig met je nagels te pulken.

    Daarna is het gepast geweld gebruiken om het paneel los te trekken van de deur, ik ben aan de onderzijde begonnen en rondom voorzichtig trekken. als laatste het paneel naar boven uit het raamrubber tillen.

  5. #5
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Deurpaneel A4 Cabriolet 2004 verwijderen

    Gaat over een B6, dus verplaatst naar het B6-subforum. Gelieve voortaan zelf de vragen over deze auto hier te plaatsen.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2015
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Deurpaneel A4 Cabriolet 2004 verwijderen

    @tom: kun je er voortaan ook een link naar dat betreffende onderdeel bij plaatsen? Via Google kom ik vaak op dit soort posts en ben vervolgens een half uur bezig om de uiteindelijke oplossing te vinden. Alvast dank! Gr Jorn

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2015
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Deurpaneel A4 Cabriolet 2004 verwijderen

    @Pino ik heb hetzelfde probleem. Is het je uiteindelijk gelukt om het rammelen op te lossen? En wat moest je er voor doen?

  8. Ad
  9. #8
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Deurpaneel A4 Cabriolet 2004 verwijderen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jorn22 Bekijk Berichten
    @tom: kun je er voortaan ook een link naar dat betreffende onderdeel bij plaatsen? Via Google kom ik vaak op dit soort posts en ben vervolgens een half uur bezig om de uiteindelijke oplossing te vinden. Alvast dank! Gr Jorn
    Mijn opmerking staat altijd in het betreffende topic, dus ik snap niet wat je precies niet kunt vinden.
    Laatst gewijzigd door tom; 01-11-15 om 21:01.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  10. #9

    Standaard Re: Deurpaneel A4 Cabriolet 2004 verwijderen

    binnenpaneel losgehaald en raamgeleiding goed vastgezet / gesteld. is al ff geleden, maar was een simpel klusje geloof ik.

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2015
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Deurpaneel A4 Cabriolet 2004 verwijderen

    Dank voor je snelle reactie. Ik ga er aan beginnen. Ik maak ook wel even wat foto's voor nieuwe klussers.

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2015
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Deurpaneel A4 Cabriolet 2004 verwijderen


  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2015
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Deurpaneel A4 Cabriolet 2004 verwijderen

    De volgorde van de upload is door elkaar gegaan na de upload, maar komt neer op eerst loshalen sierlijst, dan roostertje tweater verwijderen voor schroefje, dan schroefje verwijderen, daarna schroef onderkant deur verwijderen, daarna raamschakelaarpaneel verwijderen, daarna alle torx schroeven en kruiskopschroeven losdraaien en tot slot voorzichtig van de voorkant deur, onderkant deur en achterkantdeur lostrekken. Het paneel hangt nu bovenaan in een rubber. Til het paneel voorzichtig naar boven. Aan de achterkant kun je nu alle kabelstekkers lostrekken en de deurkabel lostrekken. Het paneel is nu los. Isolatiemateriaal zit tegen de gaten geplakt als geluidsremmer, trek deze gedeeltelijk los aan de voor en achterkant. Hierachter vind je de gaten voor het vastzetten en stellen van het raam. Vervolgens alles weer terugzetten en vergeet de schroef aan de ondekant niet!

  14. #13

    Standaard Re: Deurpaneel A4 Cabriolet 2004 verwijderen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jorn22 Bekijk Berichten
    De volgorde van de upload is door elkaar gegaan na de upload, maar komt neer op eerst loshalen sierlijst, dan roostertje tweater verwijderen voor schroefje, dan schroefje verwijderen, daarna schroef onderkant deur verwijderen, daarna raamschakelaarpaneel verwijderen, daarna alle torx schroeven en kruiskopschroeven losdraaien en tot slot voorzichtig van de voorkant deur, onderkant deur en achterkantdeur lostrekken. Het paneel hangt nu bovenaan in een rubber. Til het paneel voorzichtig naar boven. Aan de achterkant kun je nu alle kabelstekkers lostrekken en de deurkabel lostrekken. Het paneel is nu los. Isolatiemateriaal zit tegen de gaten geplakt als geluidsremmer, trek deze gedeeltelijk los aan de voor en achterkant. Hierachter vind je de gaten voor het vastzetten en stellen van het raam. Vervolgens alles weer terugzetten en vergeet de schroef aan de ondekant niet!
    Super Jorn, dit is heel duidelijk en net wat ik zocht!!! Dank je wel voor alle info hierover.
    Mvg,

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •