Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: Slechte radioontvangst, bij openen kofferbak prima ontvangst? A4 cabrio

  1. #1

    Standaard Slechte radioontvangst, bij openen kofferbak prima ontvangst? A4 cabrio

    Hallo,
    Van de een op de andere dag is het radio ontvangst bijna nihil geworden. Bij toeval merkte ik dat als ik m'n kofferbak vanaf half naar helemaal open zet het ontvangst weer prima is. Je zou denken aan een draadbreuk/losse stekker??? Is dit probleem bekend en heeft iemand info over waar de antenne(kabel) bevind??
    Het gaat om een audi A4 cabrio 2003. Alvast bedankt voor de reacties.
    Leer van gister, Droom van morgen, Leef vandaag!

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Posts
    38
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard re: Slechte radioontvangst, bij openen kofferbak prima ontvangst? A4 cabrio

    Zelfde probleem ook met mijn cabrio (ook 2003) Kunnen twee dingen zijn. Of je antenne versterker is stuk. Ik dacht dat de cabrio 2 versterkers achter de achterbank heeft zitten. 2de mogelijkheid is de antenne die in de kofferbakklep verwerkt zit een draadbreuk zit. Ik zit er overna te denken om een bumperantenne te installeren. Ik luister veel cd's maar af en toe de radio is ook wel eens leuk.

  3. #3
    MorrisMaus's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2008
    Posts
    99
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard re: Slechte radioontvangst, bij openen kofferbak prima ontvangst? A4 cabrio

    Er zitten twee antenne versterkers in de achterklep, een links en een rechts. De kabels van/naar de versterker lopen door de kabelhulzen. Doe de klep eens open en beweeg de hulzen eens. Merk je verschil in de ontvangst, dan weet je dat het een breuk in de betreffende huls is.

    Het is een vrij vaak voorkomend probleem. Audi heeft er een reparatiesetje voor, maar je zou ook zelf een nieuwe draad door de huls kunnen trekken. Meer info vind je hier: http://www.motor-talk.de/forum/anten...l#post20077549

  4. #4

    Standaard re: Slechte radioontvangst, bij openen kofferbak prima ontvangst? A4 cabrio

    Hoi Guusjev, doorgaans is aan de linkerkant in de huls een coax kabel gebroken. Vaak ook op twee plaatsen. Die dunne coax is lastig te verkrijgen, ik heb nog wel een stukje liggen. Het repareren is toch wel veel werk bekleding van kofferbakdeksel en binnen in de kofferbak losnemen de rubberhuls voorzichtig aan beide zijden losnemen en ruimte in de kabels maken. Dan kan je voelen waar de breuk zit. Het gebroken stuk eruit knippen en de nieuwe kabel ertussen zetten moet naukeurig gebeuren. Wel voldoende kabel aan de plug laten zitten om te solderen. Trouwens welke uitvoering Cabrio heb je? Welke motor?

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Posts
    38
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard re: Slechte radioontvangst, bij openen kofferbak prima ontvangst? A4 cabrio

    Model A4 Cabriolet Bouwjaar 2003 Merk Audi Model 2.4 V6


  6. #6

    Standaard re: Slechte radioontvangst, bij openen kofferbak prima ontvangst? A4 cabrio

    Laat mij even per prive mail je adres weten dan kan ik een stukje opsturen als je dat wilt.

  7. #7

    Standaard re: Slechte radioontvangst, bij openen kofferbak prima ontvangst? A4 cabrio

    Allen bedankt voor jullie tips,
    Ik ben er weer mooi klaar mee maar ik ga een poging wagen. Het is idd een A4 cabriolet 2003 model 2.4V6
    Dit is m'n eerste Audi welke ik nu 1.5 jaar heb maar het zijn wel gevoelige type's! Ik heb al een sensor voor m'n radiateur moeten vervangen. Bij het instellen van de rugge steun in de bestuurders stoel braken de onderste beugeltjes af van de achter(kant)bekleding, raam mechanisme afgebroken en dus vervangen, een storing aan de hoogtge afstelling van de Xenon verlichting en nu dit weer. Hmmmm.... heb ik een maandagochtend product of is dit "normaal" voor Audi. Ik begrijp wel dat de auto 8 jaar oud is maar toch... Het is wel een Audi. Ik zit er aan te denken om een A5 te kopen maar als ik elke keer "problemen" heb dan ga ik er aan denken dat dit m'n laatste Audi is.
    Nogmaals bedankt voor jullie reacties en Manoes ik hou je aanbod in gedachte.
    mvg,
    Guusje
    Leer van gister, Droom van morgen, Leef vandaag!

  8. Ad
  9. #8

    Standaard re: Slechte radioontvangst, bij openen kofferbak prima ontvangst? A4 cabrio

    hoi , heb Audi cabrio A4 2006 1,8t radio concert viel plots uit ? Probeer nu met ander radio mij verder te helpen . Kan je mij aub vertellen waar ik de versterker kan vinden ? Boxen in deuren en achter werken niet ?
    Zou u ongelooflijk dankbaar zijn !
    Ludo

  10. #9

    Standaard re: Slechte radioontvangst, bij openen kofferbak prima ontvangst? A4 cabrio

    Zou je mij ook kunnen helpen , waar vind ik versterker bij cabrio A4 model 2006 1,8 t . Boxen in deur en achteraan werken niet meer ! HELP !!!!

  11. #10

    Standaard Re: Slechte radioontvangst, bij openen kofferbak prima ontvangst? A4 cabrio

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ludoan Bekijk Berichten
    hoi , heb Audi cabrio A4 2006 1,8t radio concert viel plots uit ? Probeer nu met ander radio mij verder te helpen . Kan je mij aub vertellen waar ik de versterker kan vinden ? Boxen in deuren en achter werken niet ?
    Zou u ongelooflijk dankbaar zijn !
    Ludo
    Beste Ludoan,

    Als je alle bijdragen leest wordt je een stuk wijzer, dus ook alle vorige lezen voordat je vragen gaat stellen! De antenneversterkers bevinden zich in de kofferbakklep achter de bekleding. Deze werken alleen met de orginele radio, andere modellen radio's zijn niet bruikbaar zonder een extra antenne te plaatsen. De achter speakers hebben doorgaans geen aparte LF versterker, hangt ook wat af van de gebruike speakers (uitvoering) in de auto. Je zal dus wat dat betreft het moeten zoeken in de bekabeling van de gebruikte radio. De antenne bersterkers in de achterklep zijn geen gewone antenne versterkers, er zit ook een ontvanger in, e.e.a wordt via enige coax kabels aan de orginele radio aangeboden. Deze coax kabels zij vaak defect, kunnen gerepareerd worden maar niet door de dealer die vervangt ze. Zelf repareren alleen dus als men een orginele Audi radio heeft en is veel werk en vraagt enige handigheid
    Grtz,
    M

  12. #11

    Standaard Re: Slechte radioontvangst, bij openen kofferbak prima ontvangst? A4 cabrio

    Beste , hartelijk dank voor uw antwoord !
    Als ik het goed versta moet ik steeker 1 die nu niet is aangesloten koppelen op stekker2 ? Moet ik ook antenne voeding geven ?
    geraak er niet uit ?
    Nogmaals dank voor uw steun !
    Ludoan

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •