Resultaten 1 tot 15 van de 15

Onderwerp: Dansende toerenteller bij warme motor

  1. #1

    Standaard Dansende toerenteller bij warme motor

    hallo mensen!

    ik heb een audi a4 2liter automaat, die bij een warme motor de toerenteller .steeds iets verspringt.
    bij een koude motor is daar niets van te merken.

    weet 1 van jullie wat het kan wezen?

    alvast bedankt !

  2. #2

    Standaard re: Dansende toerenteller bij warme motor

    Automaat zeker niet uitsluiten als verdachte! Multitronic is een rampenbak, zoek maar op dit forum. 2.0 + multitronic is, met alle respect, een verschrikkelijke auto. Als je 'm nog maar net hebt: snel weer verkopen en wat anders scoren (1.8T handbak of een quattro met automaat, blijf weg van de voorwielaangedreven + automaat).
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    34
    Posts
    177
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Dansende toerenteller bij warme motor

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Automaat zeker niet uitsluiten als verdachte! Multitronic is een rampenbak, zoek maar op dit forum. 2.0 + multitronic is, met alle respect, een verschrikkelijke auto. Als je 'm nog maar net hebt: snel weer verkopen en wat anders scoren (1.8T handbak of een quattro met automaat, blijf weg van de voorwielaangedreven + automaat).
    sorry maar dit is nogal voorbarig uitspreken.
    heb zelf een a4 2.0 automaat met multitronicbak en deze is gewoon super als je het onderhoud maar goed bij houd is er niks aan de hand
    inmiddels over de 2ton en nog steeds even soepel als het hoort.
    wat het probleem van de smollende motor kan zijn is de temperatuurschakelaar welke bij warme motor het toerental regeld (automatische choke uitschakeling welke nog wel eens kapot gaat)

  4. #4

    Standaard Re: Dansende toerenteller bij warme motor

    Niks voorbarigs aan hoor. De 2.0 is notoir voor olieproblemen, bobines, en heeft om te beginnen al amper vermogen (mening). De multitronic is gewoonweg echt een probleemding. Ze gaan bij bosjes kapot, zo goed als allemaal.

    Dat jij tevreden bent is mooi, maar dat verandert niets aan de realiteit. Met een 2.0 zou ik nog kunnen leven, maar de multitronic echt niet. Laat staan die combinatie .
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  5. #5
    HJR
    Guest

    Standaard Re: Dansende toerenteller bij warme motor

    ik sluit me daar helemaal bij aan. multitronics zijn echt slecht. dat audi het zo lang vol heeft gehouden, betekent niet dat het een prima produkt is.

    het is ook niet voor niets dat audi ermee stopt.

    zeker de eerste generatie multitronic bakken 2001-2005(?) is echt huilen en heeft mij ook 6000 euro gekost door de veel te snelle inruil.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Leeftijd
    60
    Posts
    17
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Dansende toerenteller bij warme motor

    Ik ben bezig aan mijn 2e multitronic eerst een 18T nu i.c.m. een 2.4 v6, een heerlijk combi, op dit forum lees je echter alleen de horrorverhalen, hier lees je geen suc6 stories van gebruikers met een multitronic alleen de verhalen en vragen van gebruikers die problemen hebben daar is dit (geweldige) forum op gericht echter heeft het mij niet tegengehouden om wederom een multitronic te kopen.

    Als je alle gebreken in perspectief zet moet je geen helemaal Audi kopen wat natuurlijk onzin is.............
    A4 2003 2.4 v6 MT, blauw leder, memory seats, koelkast(tje), standkachel, navi plus, 18" RS4
    A4 2002 1.8T MT

  7. #7
    HJR
    Guest

    Standaard Re: Dansende toerenteller bij warme motor

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Melicop Bekijk Berichten
    Ik ben bezig aan mijn 2e multitronic eerst een 18T nu i.c.m. een 2.4 v6, een heerlijk combi, op dit forum lees je echter alleen de horrorverhalen, hier lees je geen suc6 stories van gebruikers met een multitronic alleen de verhalen en vragen van gebruikers die problemen hebben daar is dit (geweldige) forum op gericht echter heeft het mij niet tegengehouden om wederom een multitronic te kopen.

    Als je alle gebreken in perspectief zet moet je geen helemaal Audi kopen wat natuurlijk onzin is.............
    je kunt het mooi proberen te praten. maar krom is echt krom en wordt niet recht...

  8. Ad
  9. #8
    johnny boy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    61
    Posts
    6.599
    Kudos
    152
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard Re: Dansende toerenteller bij warme motor

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hjr Bekijk Berichten
    je kunt het mooi proberen te praten. Maar krom is echt krom en wordt niet recht...
    +1 @HJR

    Audi A/S5 Coupé 8T (looks like a bijmekaar geraapt zooitje) Daytona grijs
    Audi A/S5 Cabrio 8F (looks like a bijmekaar geraapt zooitje 2) Bruin

    VCDS 23.11.0 Ross-Tech &V2 pro regio Meppel no-fear(at)live (punt)nl

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    34
    Posts
    177
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Dansende toerenteller bij warme motor

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HJR Bekijk Berichten
    je kunt het mooi proberen te praten. maar krom is echt krom en wordt niet recht...
    Sorry hoor maar goed praten probeer ik niet hoor en ook mijn meedemens niet. Het is wel erg jammer dat je alleen slechte dingen leest. Ik zelf heb er geen problemen mee en zo zijn er meerdere dat is geen hebben en dat is heen goedpraten dat is ervaring die word gedeeld. De multitronic is voor mij een topbak zonder ook maar een enkel probleem en ik mag denk wel zeggen dat goed onderhoud het halve werk is.

    Maar als jij bij je punt blijft is dat goed. Moet je ook zkr blijven maar dat wil niet zeggen dat een ander het helemaal fout heeft en het maar probeerd goed te praten. Dat zijn meningen/bevindingen. En zoals jij het nu uit is iedereen fout behalve jij en dat is niet zovjijvheb een mening in heb een mening en die kunnen we allebij uiten. Maar geen van bijde kan in een mening een fout maken.

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Leeftijd
    60
    Posts
    17
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Dansende toerenteller bij warme motor

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HJR Bekijk Berichten
    je kunt het mooi proberen te praten. maar krom is echt krom en wordt niet recht...
    Mooi praten? ik geef mijn ervaringen weer, niet meer niet minder. Negatievelingen zijn er al genoeg op dit forum.........maar ik zat er op te wachten, op zo'n reactie.
    A4 2003 2.4 v6 MT, blauw leder, memory seats, koelkast(tje), standkachel, navi plus, 18" RS4
    A4 2002 1.8T MT

  12. #11

    Standaard Re: Dansende toerenteller bij warme motor

    de garage wil als onderzoekskosten al 450 euro ontvangen... dus nog druk aan bedenken wat het wordt. is in verleden al eens gerepareerd.. zal het niet software matig kunnen zijn?

    alvast bedankt

  13. #12

    Standaard Re: Dansende toerenteller bij warme motor

    Kan, de computer gaat ook nog wel eens stuk. Kan je wel verklaren wat ze voor die 450 euro doen? Als dat man uren zijn is men al minstens 10 uur bezig geweest bij een normale garage.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  14. #13

    Standaard Re: Dansende toerenteller bij warme motor

    dat was alleen kijken wat het was.. pas is er een ketting vervangen selenors of zoiets en nog soort van schalen.. alleen nu komt probleem terug.. alleen die garage wil alleen kijken als die de 450 euro krijgt.. ook al zit er garantie op...
    dus die garage gun ik geen cent meer.

  15. #14

    Standaard Re: Dansende toerenteller bij warme motor

    nu valt me wel op met het koude weer duurt het langer voordat de problemen komen.

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    34
    Posts
    177
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Dansende toerenteller bij warme motor

    probeer eens met draaiende motor de temperatuurstekker op het blok los te halen en als dat niks opleverd de lambda sensorstekker en als die niks opleverd kan je de lmm nog loshalen

    bij het loshalen van deze stekkers gaat de computer voor dat punt in noodloop waardoor hij zijn programma gaat aanpassen en dus gaat draaien alsof er niks aan de hand is

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •