Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Carterventilatie 3.0V6

  1. #1
    mpmaurice's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2008
    Posts
    48
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio

    Standaard Carterventilatie 3.0V6

    De motor liep onrustig in stationair toerental het leek een missfire op 1 van de cilinders, uitgelezen met VAG maar geen missfire gevonden.

    Na wat zoeken bleek de carterventilatie slang van de rechter 3 cilinders lek te zijn (afgebroken, slang leek erg verteerd). Gezocht naar een nieuwe maar een losse slang is niet verkrijgbaar. De kosten voor een hele set zijn behoorlijk hoog voor een paar pvc slangen..... Het is trouwens een bekend kwaaltje bij de audi motoren...

    De oplossing gevonden in een flexibele PVC buis EN25 verkrijgbaar bij de electronica zaken online, kosten 19 euro voor een hele rol.... Slang aan de uiteinde even warm maken en over de koppelingen heen schuiven waar oorspronkelijk de originele slang aan vast zat. Zie bijgevoegde foto's (gekozen voor een rode slang, zwart was niet op voorraad) maximale temperatuur is 120 graden Celcius dit is ruim voldoende. Zie bijgevoegde foto's slang zit rechtsboven op het motorblok.

    Mocht ik iemand kunnen helpen ermee laat het even weten, het bespaart een hoop kosten.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    A4 (B6) 1.8T tuned bij Hartog Tuning 224 pK's ;-), thanks Pedro
    A4 8H cabriolet 3.0 quattro S-line

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2014
    Leeftijd
    42
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Carterventilatie 3.0V6

    Uhmm is het materiaal dat je gebruikt wel olie bestendig? Anders heb je binnen de kortste keren weer een vacuumlek.

  3. #3
    mpmaurice's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2008
    Posts
    48
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio

    Standaard Re: Carterventilatie 3.0V6

    Jahoor, PVC is olie en chemicaliën resistent.... Alleen Aromatische en gechloreerde koolwaterstoffen kunnen PVC aantasten. Echter kan de temperatuur wel een probleem vormen, de resistentie voor temperatuur varieert tussen de 80 en 120 graden Celcius.
    Laatst gewijzigd door mpmaurice; 25-12-14 om 11:55.
    A4 (B6) 1.8T tuned bij Hartog Tuning 224 pK's ;-), thanks Pedro
    A4 8H cabriolet 3.0 quattro S-line

  4. #4
    FalleN's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    33
    Posts
    3.124
    Kudos
    197
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Carterventilatie 3.0V6

    Ik heb mijn systeem van silicone slang nagemaakt, stukken beter qua kwaliteit dan dat pvc, wordt warm en brokkelt snel weer af zoals het OEM spul.

  5. #5
    mpmaurice's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2008
    Posts
    48
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio

    Standaard Re: Carterventilatie 3.0V6

    Dat is helemaal een goede oplossing, welke slangen heb je gebruikt (diameter etc.) heb je er een foto van? Mijn ervaring met sillecone slang was niet zo goed, moeilijk te buigen zonder dat het knikte. Ik moest 2 keer een 90 graden bocht maken.
    A4 (B6) 1.8T tuned bij Hartog Tuning 224 pK's ;-), thanks Pedro
    A4 8H cabriolet 3.0 quattro S-line


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •