Uhmm is het materiaal dat je gebruikt wel olie bestendig? Anders heb je binnen de kortste keren weer een vacuumlek.
De motor liep onrustig in stationair toerental het leek een missfire op 1 van de cilinders, uitgelezen met VAG maar geen missfire gevonden.
Na wat zoeken bleek de carterventilatie slang van de rechter 3 cilinders lek te zijn (afgebroken, slang leek erg verteerd). Gezocht naar een nieuwe maar een losse slang is niet verkrijgbaar. De kosten voor een hele set zijn behoorlijk hoog voor een paar pvc slangen..... Het is trouwens een bekend kwaaltje bij de audi motoren...
De oplossing gevonden in een flexibele PVC buis EN25 verkrijgbaar bij de electronica zaken online, kosten 19 euro voor een hele rol.... Slang aan de uiteinde even warm maken en over de koppelingen heen schuiven waar oorspronkelijk de originele slang aan vast zat. Zie bijgevoegde foto's (gekozen voor een rode slang, zwart was niet op voorraad) maximale temperatuur is 120 graden Celcius dit is ruim voldoende. Zie bijgevoegde foto's slang zit rechtsboven op het motorblok.
Mocht ik iemand kunnen helpen ermee laat het even weten, het bespaart een hoop kosten.
Jahoor, PVC is olie en chemicaliën resistent.... Alleen Aromatische en gechloreerde koolwaterstoffen kunnen PVC aantasten. Echter kan de temperatuur wel een probleem vormen, de resistentie voor temperatuur varieert tussen de 80 en 120 graden Celcius.
Dat is helemaal een goede oplossing, welke slangen heb je gebruikt (diameter etc.) heb je er een foto van? Mijn ervaring met sillecone slang was niet zo goed, moeilijk te buigen zonder dat het knikte. Ik moest 2 keer een 90 graden bocht maken.