Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Rechter achterlicht doet het niet, remlicht wel!

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2009
    Leeftijd
    40
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Rechter achterlicht doet het niet, remlicht wel!

    Het rechterachterlicht van mijn A4 B7 uit 2006 doet het niet zag ik onlangs (zonder indicatie op mn dashboard). Dit lampje is precies hetzelfde lampjes (enkel gloeidraadje) als mijn remlicht. Deze laatste doet het wel! Verder geeft het waarschuwingssysteem wel sporadisch een waarschuwing dat mijn rechter remlicht het niet doet en dat mijn rechter richtingaanwijzer het niet doet, terwijl deze het allebei dus wel doen. Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn? Het lampje en de zekering heb ik beide al gecheckt, maar daar was niets mis mee...
    Wellicht heeft het iets met de bekabeling te maken? Twee jaar geleden is er een trekhaak onder gezet, wellicht dat deze er iets mee te maken heeft, echter gek dat dit dan nu pas op speelt!?

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2009
    Leeftijd
    40
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Rechter achterlicht doet het niet, remlicht wel!

    Even langs de garage geweest; vocht in t achterlicht was de boosdoener. Alles doet t nu weer maar als t terugkomt maar de unit vervangen.

  3. #3

    Standaard Re: Rechter achterlicht doet het niet, remlicht wel!

    Is het geen mogelijkheid om de dichting te vervangen? of eventueel een gaatje te boren aan de onderkant van de unit zodat het vocht kan weglopen en er lucht circulatie is zodat condens niet kan ontstaan.

    Bij de voorlichten gebeurt dit heel veel

    En is waarschijnlijk een pak goedkoper dan een nieuwe te kopen

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2009
    Leeftijd
    40
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Rechter achterlicht doet het niet, remlicht wel!

    Begreep dat een achterlicht unit relatief mee valt. Ik ga em van de zomer eerst eens helemaal laten drogen en dan misschien afkitten. Als ik dan alleen het stekkertje vervang ben ik er ook. Maar als ie nog van de winter terug komt wacht ik daar niet op en vervang ik de unit wel. Meer een kwestie van aantal tientjes dan honderden euro's begreep ik..!?

  5. #5
    RS197768's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    46
    Posts
    600
    Kudos
    13
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Rechter achterlicht doet het niet, remlicht wel!

    Ik had ook vocht in de achterlichten. Deze zijn gedroogd en toen afgekit. Ondanks het vochtihe en warm/koud/warm/koud weer nog geen condens gezien.
    Audi A4 Avant (B7) 3.0TDI Quattro Advance 2007 s-line
    Audi A6 Avant (C5) 2.5TDI (132kw) Quattro Exclusive Sport 2003


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •