Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 22

Onderwerp: Ombouw dubbel uitlaatsysteem B7 Avant

  1. #1
    quint1995's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2015
    Posts
    281
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Ombouw dubbel uitlaatsysteem B7 Avant

    Beste liefhebbers,

    Ik wil graag dubelle eind dempers hebben op mijn a4 Avant 2.0 tdi. Ik zit alleen met wat vragen.

    Heeft iemand deze ombouw al Is eerder gedaan en hoeveel werk Is dit?

    Zijn er complete ombouw sets verkrijgbaar met alle spullen die je nodig hebt voor de ombouw?

    Is de onderste lip (bij mij ongespoten) los te vervangen voor 2 dempers zodat ik niet de hele bumper hoef te vervangen en te laten spuiten etc.

    Ik heb al wat gegoogled en zag dat de 2.0 tdi 170 pk standaard 2 dempers heeft klopt dit en zou dit eventueel over te zetten zijn? Ik zag al wat setjes op ebay voorbij komen maar ik vind dit nog vrij prijzig. Als de 170pk dempers uitwisselbaar zijn zou ik evt nog kunnen kijken of ik aan een goed gebruikt setje kan komen... Ik al gezocht op dit forum maar kwam nog geen topic tegen van een b7 avant. Advies is zeer welkom!

    Vast bedankt!

    Ik heb trouwens gewoon fwd dus geen quattro!

  2. #2
    johnny boy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    61
    Posts
    6.599
    Kudos
    152
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard re: Ombouw dubbel uitlaatsysteem B7 Avant

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door quint1995 Bekijk Berichten
    Beste liefhebbers,

    Ik wil graag dubelle eind dempers hebben op mijn a4 Avant 2.0 tdi. Ik zit alleen met wat vragen.

    Heeft iemand deze ombouw al Is eerder gedaan en hoeveel werk Is dit?

    Zijn er complete ombouw sets verkrijgbaar met alle spullen die je nodig hebt voor de ombouw?

    Is de onderste lip (bij mij ongespoten) los te vervangen voor 2 dempers zodat ik niet de hele bumper hoef te vervangen en te laten spuiten etc.

    Ik heb al wat gegoogled en zag dat de 2.0 tdi 170 pk standaard 2 dempers heeft klopt dit en zou dit eventueel over te zetten zijn? Ik zag al wat setjes op ebay voorbij komen maar ik vind dit nog vrij prijzig. Als de 170pk dempers uitwisselbaar zijn zou ik evt nog kunnen kijken of ik aan een goed gebruikt setje kan komen... Ik al gezocht op dit forum maar kwam nog geen topic tegen van een b7 avant. Advies is zeer welkom!

    Vast bedankt!

    Ik heb trouwens gewoon fwd dus geen quattro!
    lees deze eens door miss heb je er wat aan
    http://www.audiforum.nl/forum/model-...g-ermee-4.html

    Audi A/S5 Coupé 8T (looks like a bijmekaar geraapt zooitje) Daytona grijs
    Audi A/S5 Cabrio 8F (looks like a bijmekaar geraapt zooitje 2) Bruin

    VCDS 23.11.0 Ross-Tech &V2 pro regio Meppel no-fear(at)live (punt)nl

  3. #3
    lscholten's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2012
    Posts
    528
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard re: Ombouw dubbel uitlaatsysteem B7 Avant

    Heb het zelf gedaan bij mijn b6. B7 is hetzelfde. Waar je op moet letten is het volgende.

    Jij hebt voorwielaandrijving dus heb je ook een uitlaat van een voorwielaandrijver nodig. Quattro is behoorlijk anders.
    Jou 2.0 heeft een enkele pijp vanaf de kat die zich later splitst in 2 aparte pijpen richting de dempers. Alle 6 cilinders hebben dat NIET, die hebben vanaf het motorblok al 2 aparte pijpen naar achter.

    Waar jij dus naar moet zoeken is een complete uitlaat van een 1.8T of 2.0tfsi zonder quattro. (B6 of B7) Deze is compleet vanaf de katalysator en is plug en play. Daarnaast heb je nog een paar hitteschilden nodig voor de rechterzijde.

    voor wat betreft die onderlip: geen idee, ik ken alleen een b6
    2010 Audi Q5 3.2FSI Quattro Exclusive Cherry Black Pearleffect

  4. #4
    quint1995's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2015
    Posts
    281
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: Ombouw dubbel uitlaatsysteem B7 Avant

    Dank voor jullie reacties.
    @johnny boy deze post heb ik inderdaad ook al gezien. Echter dacht ik dat deze nvt was omdat ik een 2.0 heb ipv een 1.9 maar dit maakt dus niks uit voor de uitlaat lijn?

  5. #5
    grollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    4.025
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Ombouw dubbel uitlaatsysteem B7 Avant

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lscholten Bekijk Berichten
    voor wat betreft die onderlip: geen idee, ik ken alleen een b6
    Dan vul ik die aan; die onderlip (diffuser) kun je zo losklikken en vervangen. Als je het mooi vindt gelijk een s-line versie nemen, die kost net zo weinig als stock.
    ‘98 TerraLiner oval midnight zwart metallic
    '06 B7 avant 1.8tq moroblauw
    '97 C4 avant 2.6 mingblauw


  6. #6
    quint1995's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2015
    Posts
    281
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Ombouw dubbel uitlaatsysteem B7 Avant

    @grollie helaas komt je reply net te laat... zojuist een nette zwarte diffuser op de kop getikt via mp. Deze zal waarschijnlijk nog gewrappt gaan worden zodat de kleuren matchen.

    Uitlaat systeem ga ik a.s donderdag voor kijken. De rest van de spullen die ik nodig heb zoals rubbers pakkingen en hitteschilden zal ik bij de dealer gaan bestellen. Als iemand nog op of aanmerkingen heeft van de montage of aandachtspunten Is dat meer dan welkom!

  7. #7
    quint1995's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2015
    Posts
    281
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Ombouw dubbel uitlaatsysteem B7 Avant

    Ik ben al druk bezig om de spullen te verzamelen voor het ombouwen. Vandaag naar een uitlaat systeem gekeken waarvan de verkoper zij dat het paste. Echter toen ik aankwam bleek deze van een nieuwe type te zijn en heel anders. Nu ben ik opnieuw aan het zoeken en kwam ik er 1 tegen van een A4 cabrio 2.0 TFSI uit 2007. De ziet er optisch het zelfde uit. Kan iemand mij vertellen of deze zou passen?

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2016
    Posts
    427
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Ombouw dubbel uitlaatsysteem B7 Avant

    2.0 TDI 170 pk BRD motortype heeft dit standaard - direct plug en play van voor tot achter.

  10. #9
    lscholten's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2012
    Posts
    528
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Ombouw dubbel uitlaatsysteem B7 Avant

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door quint1995 Bekijk Berichten
    Ik ben al druk bezig om de spullen te verzamelen voor het ombouwen. Vandaag naar een uitlaat systeem gekeken waarvan de verkoper zij dat het paste. Echter toen ik aankwam bleek deze van een nieuwe type te zijn en heel anders. Nu ben ik opnieuw aan het zoeken en kwam ik er 1 tegen van een A4 cabrio 2.0 TFSI uit 2007. De ziet er optisch het zelfde uit. Kan iemand mij vertellen of deze zou passen?
    nee cabrio is anders!
    2010 Audi Q5 3.2FSI Quattro Exclusive Cherry Black Pearleffect

  11. #10
    quint1995's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2015
    Posts
    281
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Ombouw dubbel uitlaatsysteem B7 Avant

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lscholten Bekijk Berichten
    nee cabrio is anders!
    Dank voor je reactie, ik kwam er op het laatste moment achter dat het een quattro was (er stond fwd bij). Is het niet geworden dus, gelukkig. Ik hoop morgen reactie te krijgen van een verkoper die meerdere 1800T uitlaten heeft liggen...

  12. #11
    quint1995's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2015
    Posts
    281
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Ombouw dubbel uitlaatsysteem B7 Avant

    @Ischolten Kun je mij vertellen of er heel veel verschil zit tussen een quattro uitlaat en een fwd model? Wat ik heb gelezen zit er enkel een extra bocht in voor de aandrijf assen. Ben al een paar dagen aan het proberen een uitlaat bij een sloper vandaan te kopen echter loopt het contact zo moeizaam dat ik er eigenlijk helemaal klaar mee ben. Ik heb bijna het idee dat ik ze moet smeken of ze me onderdelen willen verkopen. Any way, er staat een 1.8T uitlaat te koop op mp van een Quattro model. Die extra bolling in de uitlaat neem ik wel voor lief. Zo lang het verder maar plug en play is.... Hoop dat jij me hier meer over kan vertellen. Thanks

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2016
    Posts
    427
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Ombouw dubbel uitlaatsysteem B7 Avant

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door quint1995 Bekijk Berichten
    @Ischolten Kun je mij vertellen of er heel veel verschil zit tussen een quattro uitlaat en een fwd model? Wat ik heb gelezen zit er enkel een extra bocht in voor de aandrijf assen. Ben al een paar dagen aan het proberen een uitlaat bij een sloper vandaan te kopen echter loopt het contact zo moeizaam dat ik er eigenlijk helemaal klaar mee ben. Ik heb bijna het idee dat ik ze moet smeken of ze me onderdelen willen verkopen. Any way, er staat een 1.8T uitlaat te koop op mp van een Quattro model. Die extra bolling in de uitlaat neem ik wel voor lief. Zo lang het verder maar plug en play is.... Hoop dat jij me hier meer over kan vertellen. Thanks
    Mag ik vragen waar je woont in Nederland? Ik kijk voor onderdelen vaak in duitsland op sites zoals www.kleinanzeigen.ebay.de, aanbod is vaak vele malen groter.
    Helemaal in jou geval waar je eigenlijk op zoek bent naar een uitlaat van een 170pk TDI FWD, deze uitvoering is in NL zeer weinig verkocht terwijl er in Duitsland veel meer verkocht zijn. Belgie heeft geen zin omdat ze daar door toedoen van de wegenbelasting t/m 136pk gaan.

  14. #13
    quint1995's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2015
    Posts
    281
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Ombouw dubbel uitlaatsysteem B7 Avant

    @rubensimon88 Ik woon zelf in Putten (gelderland). Er staan zat uitlaten te koop in NL als je maar weet waar je moet zoeken. Het vervelende Is dat de meeste sloop bedrijven weinig service bieden. Voorbeeld: ik plaats een verzoek op een site voor sloop onderdelen. Sloperij reageerd hierop met een standaard uitlaat voor een 1.8 T (enkele demper). Hier reageer ik op en vervolgens 3 dagen later krijg je reactie dat hij verkeerd gelezen heeft. Drama. De reden waarom ik niet in DE koop is omdat het behoorlijk ver rijden is (dit maakt het project aanzienlijk duurder. Ik vrij weinig tijd heb "even" op en neer te rijden. En ik de uitlaat perse zelf op wil halen om de staat te beoordelen en zeker te weten dat het de goede is.

  15. #14
    grollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    4.025
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Ombouw dubbel uitlaatsysteem B7 Avant

    1.8t heeft twee dempers. Had de sloper het inderdaad mis?
    ‘98 TerraLiner oval midnight zwart metallic
    '06 B7 avant 1.8tq moroblauw
    '97 C4 avant 2.6 mingblauw

  16. #15
    quint1995's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2015
    Posts
    281
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Ombouw dubbel uitlaatsysteem B7 Avant

    @grollie geen idee. Meneer heeft nooit meer iets laten horen (net zoals 2 andere). Vandaag naar de mannetjes in Veghel gebeld (had in natuurlijk veel eerder moeten doen stom, stom). Ze hebben een zgan 1.8T uitlaat liggen en alle montage delen. Jammer dat het zo'n eind rijden is, word pas Zaterdag ophalen voor mij. Zodra hij er onder zit zal ik wat plaatjes schieten.

  17. #16
    lscholten's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2012
    Posts
    528
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Ombouw dubbel uitlaatsysteem B7 Avant

    verschil tussen fwd en quattro is aanzienlijk. Dusdanig eigenlijk dat ze op geen enkel punt overeen komen. Zowel het bochtenwerk zal niet in jou tunnels passen alsmede de ophangpunten.

    Gewoon zoeken naar een uitlaat van een 1.8t of 2.0tfsi fwd sedan of avant model b6 of b7.
    2010 Audi Q5 3.2FSI Quattro Exclusive Cherry Black Pearleffect

  18. #17
    quint1995's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2015
    Posts
    281
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Ombouw dubbel uitlaatsysteem B7 Avant



    Het eind resultaat! Nog niet helemaal naar mijn zin (eigenlijk moeten de tips nog iets verder naar buiten) maar ze zitten er in iedergeval onder. Iedereen bedankt voor het mee denken!

  19. #18
    quint1995's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2015
    Posts
    281
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Ombouw dubbel uitlaatsysteem B7 Avant

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door quint1995 Bekijk Berichten


    Het eind resultaat! Nog niet helemaal naar mijn zin (eigenlijk moeten de tips nog iets verder naar buiten) maar ze zitten er in iedergeval onder. Iedereen bedankt voor het mee denken!
    Vandaag zo'n 600 km gereden dus hij is behoorlijk vies....

  20. #19

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2016
    Posts
    427
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Ombouw dubbel uitlaatsysteem B7 Avant

    ziet er goed uit, van wat voor audi is het uiteindelijk af gekomen?

  21. #20
    quint1995's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2015
    Posts
    281
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Ombouw dubbel uitlaatsysteem B7 Avant

    Dankje, het is mij eigenlijk een raadsel hij werd verkocht als 1.8T uitlaat maar op de bon zag ik later 3.0 v6. Lijkt mij onzin aangezien een 3.0 volgen mij 2 in 2 uit heeft? Zal wel een vergissing zijn. Denk dat hij van een b6 avant af komt. Hij Is hagel nieuw.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •