Resultaten 1 tot 12 van de 12

Onderwerp: 2.0 TDI in de noodloop na branden gloeilamp

  1. #1

    Standaard 2.0 TDI in de noodloop na branden gloeilamp

    Goedendag,

    Ik heb sinds kort een Audi A4 Avant automaat 2007 km: 251xxx, motorcode: BPW.

    Als de auto warm of koud is en ik trap het gaspedaal in, brandt meteen het gloeilamp je en begin ik vermogen kwijt te raken. Na het aan uit zetten van de auto is de storing weg. Ik heb de auto laten uitlezen en de monteur heeft aangegeven dat de vorige eigenaar de auto nogal traag heeft gereden waardoor een ene sensor nooit is geactiveerd, het zou geen probleem moeten zijn. Hij heeft mij aangeraden om de auto uit te rijden bv; 20 km 150 10 km 120. Nou heb ik dit al een tijdje gedaan, en ben ik zelfs naar Zweden gegaan met de auto. Echter het probleem blijft zich voortzetten.

    Heeft iemand enig idee wat het kan zijn, en wat ik dien te doen?

    Alvast bedankt Altos

  2. #2
    quint1995's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2015
    Posts
    281
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: 2.0 TDI in de noodloop na branden gloeilamp

    Ik snap je probleem alleen de verklaring van de monteur klinkt mij nogal vaag in de oren. Vraag anders even de foutcodes die erin staan op en post die hier. Op die manier hebben wij een beter beeld wat er loos zou kunnen zijn..

  3. #3

    Standaard Re: 2.0 TDI in de noodloop na branden gloeilamp

    Hee bedankt ik durf niet meer te zeggen wat de foutcode was maar, de monteur had het over de druksensor van de turbo achter de roetfilter, heeft iemand enig idee?

  4. #4

    Standaard Re: 2.0 TDI in de noodloop na branden gloeilamp

    Ik heb de auto zaterdag nogmaals laten uitlezen, er kwam te staan dat de turbo een te hoge druk had. De monteur zei vervang de magneetklep. Had audi gebeld voor de magneettklep, en zij zeggen weer laat hem hier uitlezen 50€, het kan ook aan de vacuumslang liggen. Iemand enig idee???

  5. #5
    quint1995's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2015
    Posts
    281
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: 2.0 TDI in de noodloop na branden gloeilamp

    Het lijkt me eerder een magneetklep dan een een vacuüm lek. Als de auto niet gechipt is en de druk is te hoog zal dit inderdaad de magneetklep zijn. Ik zou even gaan rijden, storingen wissen en al rijdend eens gaan monitoren ( met een uitlees computer dus). Nogmaals met echte foutcodes en of data kunnen wij meer hier. Succes!


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2016
    Posts
    427
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: 2.0 TDI in de noodloop na branden gloeilamp

    v157 intake manifold flap waarschijnlijk....schiet hij in noodloop wanneer het lampje gaat branden?

  7. #7

    Standaard Re: 2.0 TDI in de noodloop na branden gloeilamp

    Als ik het gas intrap en het lampje brandt schiet die inderdaad in de noodloop...

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2016
    Posts
    427
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: 2.0 TDI in de noodloop na branden gloeilamp

    als je de auto langer gaat houden is het misschien handig om VCDS aan te schaffen..foutcodes zijn cruciaal begin punt

  10. #9
    Houdini's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2005
    Leeftijd
    64
    Posts
    355
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0 TDI in de noodloop na branden gloeilamp

    Hallo,
    Als ik het zo hoor dat de vorige eigenaar er vrij rustig mee gereden heeft, zou dat klepje bij de turbo het kunnen zijn.
    Die raakt erg vervuild wanneer er veel op lage toeren wordt gereden.
    Als dit probleem zich voor blijft doen, dan ZOU het je je turbo kunnen kosten.
    Ik spreek uit ervaring, kijk hiervoor meer informatie:
    http://www.audiforum.nl/forum/model-...gloeilamp.html
    Laatst gewijzigd door Houdini; 04-03-17 om 13:09.
    Grace is the essential quality of this ultimate driving machine.

  11. #10

    Standaard Re: 2.0 TDI in de noodloop na branden gloeilamp

    Ik heb de auto rijdend nognaals uitgelezen, door een turbo bedrijf. De turbo druk is 26/28 bar terwijl die normaal gesproken 22 bar dient te zijn. Hij zei dat er een ander turbo in moet. Na onderzoek heb ik begrepen dat het vervangen van een turbopatroon kan helpen, maar sommigen zeggen weer dat een wassegate ook vervangen dient te worden. Heeft iemand enig idee,??

  12. #11
    daniela4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    822
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: 2.0 TDI in de noodloop na branden gloeilamp

    Jou auto heeft geen wastegate maar een variabele schoepen turbo.
    waarschijnlijk zitten je schoepen soms vast waardoor de druk te hoog word.
    Als je zelf niet kan sleutelen zou ik de turbo laten vervangen. reinigen wil heel soms helpen maar als de verstelling versleten is gewoon vervangen.
    Kost wat maar dan ben je wel van je probleem af.
    Audi A4 pro-line S Edition. Vcds 18.9 OBDeleven Pro

  13. #12

    Standaard Re: 2.0 TDI in de noodloop na branden gloeilamp

    Wat is nu de situatie?

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •