Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Chippen van 2.0tdi betrouwbaar of niet?

  1. #1
    Audi a4 b7's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2016
    Posts
    22
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Chippen van 2.0tdi betrouwbaar of niet?

    Hallo iedereen, heeft er iemand enige ervaring met het chippen van een audi a4 b7 2.0tdi? Ik vroeg mij af of dit wel betrouwbaar is. Dat ik na een bepaalde tijd geen motor problemen of dergelijke krijg

  2. #2
    A3BMM's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2015
    Posts
    45
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard re: Chippen van 2.0tdi betrouwbaar of niet?

    Bij een erkende chipper laten doen en dan is het geen enkel probleem. Ik heb mijn A3 bij 280k laten chippen en ik zit nu op de 327k. Mijn golf hiervoor heb ik ook bij ongeveer 240k doen chippen en weer verkocht op 300k.

    Je moet het zo zien: ga je coooonstant lopen trappen? Dan ja, je motor zal flink slijten. Maar goed, doe je dat nu dan is het resultaat niet anders.

    Belangrijk is om gewoon je motor goed warm te rijden voor je gaat trappen. Verder zeg ik 'een erkende chipper' omdat die de juiste waardes gebruiken en niet over de veoligheidsmarges gaan wat je motor aan kan. Hou rekening met de staat van je turbo en koppeling; deze krijgen natuurlijk meer te verduren met een hogere druk op de turbo en hogere koppel. Als die onderdelen al versleten zijn, dan zal het proces na het chippen sneller gaan. Zo'n erkende chipper leest de auto sowieso uit alvorens er over wordt gegaan tot het 'echte werk'.

    Chippen is veilig! Sinds mijn Golf chip ik mijn auto's zo snel mogelijk. Een vriend van mij chipt ze zelfs in de eerste week na aankoop; die zweert erbij haha.

  3. #3
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard re: Chippen van 2.0tdi betrouwbaar of niet?

    Gebruik even de zoekfunctie voor je een vraag stelt. Dit onderwerp is hier tot op het bot afgekloven in tig topics.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •