Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: 2.0 tfsi BGB geen vermogen, geen fout

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Posts
    18
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard 2.0 tfsi BGB geen vermogen, geen fout

    Beste,
    Vandaag met het hele gezin op de wintersport gegaan. Auto, B7Q 2.0 tfsi (motor code BGB) vol geladen en probleemloos weggereden. Na ongeveer 400 km cruisecontrol kwam ik tijdens het rijden er achter dat 130 de max was. Geen vermogen meer. Gestopt, gekeken, maar niks kunnen zien. Geen foutmelding, geen lekkage of iets.

    Invoegen op de snelweg werd een uitdaging. Rustig doorgereden. Nu kwam ineens de melding koelwater Niveau te laag. Gestopt, maar niveau gewoon goed. Slangen ook niet erg hard.

    Nu sta ik in Frankrijk en geen idee wat er aan de hand kan zijn. Google geeft een hoop resultaten, maar geen matchedet deze problemen. Wie heeft goede adviezen voor dat ik maandag naar de lokale garage strompel

  2. #2
    quint1995's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2015
    Posts
    281
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: 2.0 tfsi BGB geen vermogen, geen fout

    Heb je na de fout melding ook de motor uitgezet? Ik heb zoiets verglijkbaars gehad op de autobahn bij 190 de motor in noodloop. Gestopt, uit laten draaien en uit gezet. Nadat ik opnieuw starte werkte alles weer zoals het moest. Ik verwacht dat dit met de zware belasting te maken heeft. Bij mij waren er ook geen foutcodes te vinden ook niet met uitlezen. Als het probleem bij jou weg is na her start zou je in iedergeval veilig je reis kunnen voortzetten. Tenzij hij natuurlijk specifice meldingen geeft of een MIL

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Posts
    18
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: 2.0 tfsi BGB geen vermogen, geen fout

    Meerdere malen gestopt en motor afgezet. Moeten tenslotte ook eten. Gedrag van motor lijkt geen noodloop. Als ik in de 1 probeer gaat deze voorbij de 3500 rpm. Lees dat noodloop begrensd op 3000rpm. Ook de combinatie met koelvloeistof melding vindt ik raar. Kan ook een spanning probleem zijn in de auto. Kreeg regelmatig melding lamp kapot terwijl deze brand. Dacht eerst dat het aan de slechte accu lag die 2 weken geleden vervangen is. Was volgens de metingen ook nodig.

  4. #4
    quint1995's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2015
    Posts
    281
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: 2.0 tfsi BGB geen vermogen, geen fout

    Vrees dat er dan toch niks anders op zit dan uit te laten lezen. Het is gissen wat het zou kunnen zijn. Tenzij iemand anders een vergelijkbare storing heeft gehad of meer tips heeft denk ik dat je toch naar de lokale garage moet gaan... Succes!

  5. #5
    Bert A4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Posts
    2.654
    Kudos
    44
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: 2.0 tfsi BGB geen vermogen, geen fout

    Kan ook de tempsensor zijn.
    A4 -B6-1.9tdi-170pk- katvervanger-egr dicht-hartogtuning 18inch


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Posts
    18
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: 2.0 tfsi BGB geen vermogen, geen fout

    Vandaag bij de garage geweest. Helaas hebben ze de fouten niet gewist, maar gelukkig wel uitgelezen en foutcodes opgeschrevem.
    1 engine control unit
    P1602 - undervoltage pin 30
    P0299 - boost pressure below limit
    P0236 - boost pressure sensor Improbable signal

    2 conven. Central module
    046E - alarm horn component defective
    03BB - Key 1 faulty
    03BC - Key 2 faulty

    3 central electronic system
    0AB9 - left daytime right component defective

    4 steering wheel
    0515 - control unit blocked or no voltage

  7. #7
    Nammi's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    123
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: 2.0 tfsi BGB geen vermogen, geen fout

    Diverter valve kapot (n249)? Deze schijnen wel vaker defect te raken bij de 2.0TFSI.
    Audi A4 Avant 2.0 TFSI 2007 Chip 250pk A4 1.8T Avant 2003 163pk VW Passat 1.8T Sedan 2001 150pk
    VCDS 12.12

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Posts
    18
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: 2.0 tfsi BGB geen vermogen, geen fout

    Zaterdag rijden we (langzaam) naar huis. Maandag afspraak in Veghel om hem na te kijken. Zal hier posten wat er allemaal met de Audi aan de hand was voor mensen die gelijke problemen hebben.

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Posts
    18
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: 2.0 tfsi BGB geen vermogen, geen fout

    Zo, onze Audi staat weer voor de deur. Zijn eigenlijk zonder problemen en zonder vermogen naar huis gereden. Net voor we er waren 200m nog een olie druk melding gehad. Maar we waren thuis.
    Op zondag olie bijgevuld, was nodig. Op maandag meteen naar Veghel gereden om eerst eens te kijken wat er loos was. Werd 's middags gebeld met slecht nieuws. Olie verbruik was iets hoog. 2liter in ca 2km. Turbo was de oorzaak. Na kort beraad besloten om een 2de hands turbo te monteren en meteen grote beurt en distributieriem wissel te doen.

    Vandaag de auto opgehaald. Turbo was idd op. Bijna cm speling. Gelukkig geen stukken uit de turbo. Met al het grote onderhoud achter de rug kan onze Audi er hopelijk weer een paar jaar tegen.

    Resume,
    Turbo was op, helaas tijdens de heenreis.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •