Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: S4 trillingen en zwaar geluid bij optrekken

  1. #1
    Jeromvdboogaard2780's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2016
    Leeftijd
    32
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Unhappy S4 trillingen en zwaar geluid bij optrekken

    Beste leden,

    Na alle posts in motor & aandrijving te hebben doorgelezen kan ik mijn probleem niet vinden.

    Ik heb een Audi s4 b7 4.2 V8 BBK uit 2005 met kmstand 120400 en sinds kort heb ik er een raar probleem bijgekregen:
    Als ik boven de 2000 toeren komt maak mijn motor een zwaarder (brom) geluid en er ontstaan trillingen, dit wordt heftiger als het toerental hoger wordt. (Meer geluid, heviger trillen). Nu slaan de trillingen niet over naar mijn stuur deze voelt gewoon normaal aan maar de rest van de auto ondervindt wel trillingen.
    Ook is het probleem alleen voelbaar in de 1ste tot 5de versnelling en alleen boven de 2000 - 2200 toeren. Rustig rijden gaat gewoon prima in elke versnelling en snelweg ook in zijn 6de versnelling.'

    Nu is hij 2 dagen bij de audi dealer geweest en ze komen er niet uit omdat het probleem de ene dag aanwezig is en de andere dag totaal niet, ik kon zondag niet boven de 2000 toeren uit komen of alleen in zijn 6 en maandag probeer ik 0-100 tijden te verbeteren bij elk stoplicht.

    Ze kunnen me bij de audi dealer dus ook niet goed helpen omdat het probleem dus gewoon compleet verdwijnt en de dag nadat ik hem weer opgehaald heb begint het weer.

    Verdere info:
    De auto is standaard op een K&N inlegfilter na.
    Bij het starten ontstaat er een metaal geluid, dit komt door de gasklep die in het inlaatspruitstuk zit, vervanging koste 1900 euro maar de audidealer zegt dat dit niet nodig is totdat er een storing naar voren komt. Dit kon volgende week gebeuren of over 3 jaar.

    Is er iemand die mij in de juiste richting kan wijzen of iemand die tegen hetzelfde aangelopen is?

    Alvast bedankt!
    Laatst gewijzigd door Jeromvdboogaard2780; 11-05-17 om 20:29.

  2. #2
    Blue Whale's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2011
    Leeftijd
    60
    Posts
    1.365
    Kudos
    46
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: S4 trillingen en zwaar geluid bij optrekken

    Ik adviseer je met dit probleem richting Alkmaar te rijden( Hartog Tuning) of naar Veghel(Autoparts Veghel).
    Audi A6 Avant 3.0 TFSI Quattro S-tronic Hartog Tuned Mijn voorsteltopic
    Voorheen: 2011-2016 B7 Limo 2.0TFSI Quattro Tiptronic

  3. #3
    Jeromvdboogaard2780's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2016
    Leeftijd
    32
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: S4 trillingen en zwaar geluid bij optrekken

    Ik hoor daar inderdaad goede verhalen over. Als het probleem zich morgen voordoet rij ik er meteen mee naar de audi dealer. Lossen ze het deze keer niet op ga ik daarheen! Bedankt voor de tip.

  4. #4
    Jeromvdboogaard2780's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2016
    Leeftijd
    32
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: S4 trillingen en zwaar geluid bij optrekken

    Kleine update: 5 minuten na het starten was het weer raak vandaag, deze keer ook onder de 2000 toeren en het probleem leek hierbij te verergeren. Meteen naar de audi dealer gereden waar een monteur klaar stond om met mij mee te rijden en ja hoor het 2 massa vliegwiel werd verdacht. Daarna de brug op, nog wat testen en overleggen en ze waren er al bijna zeker van. Dinsdag wordt de versnellingsbak er onderuit gehaald en zullen we het weten! Update volgt

  5. #5
    Jeromvdboogaard2780's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2016
    Leeftijd
    32
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: S4 trillingen en zwaar geluid bij optrekken

    Update! 2 massa vliegwiel was inderdaad de boosdoener en de koppeling vertoonde ook wat slijtage en werd ook vervangen. Alles bij elkaar 2900 euro lichter, nou wil ik niet zeggen dat het geld waard is maar hij rijdt weer perfect en schakelt beter dan voorheen en pakt sneller op!


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •