Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: 2.0 TFSI sporadisch benzinelucht bij aanzetten contact

  1. #1
    Nammi's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    123
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard 2.0 TFSI sporadisch benzinelucht bij aanzetten contact

    Beste Audi fanaten,

    Ruim een maand geleden viel het me op dat mijn auto bij koude start naar benzine rook. Na een x-aantal minuten gereden te hebben was de geur weg. Vandaag echter rook ik wederom een benzinelucht bij het aanzetten van het contact; dus voor het starten van de auto. Een lekkage is nergens te vinden (visueel). Ik heb de HP en LP brandstofpomp nagekeken maar zie geen lekkage.

    De geur is weg na enkele meters gereden te hebben en komt vervolgens de rest van de dag niet meer terug, ook niet wanneer de auto enkele uren stil heeft gestaan. Tijdens normale ritjes is er geen benzinelucht, ook niet wanneer de auto stationair blijft lopen. Het is dus alleen wanneer de auto echt koud is en het komt niet elke dag voor. Het is ruim een 3-tal weken weggeweest.

    Iemand nog ideeën waar ik kan zoeken? Het lijkt vanaf de voorzijde te komen. Geen lekkage te zien op de oprit of ergens in het motorcompartiment. Geen lekkage waar te nemen op de LP brandstofpomp en bij de HP brandstofpomp in het motorcompartiment...Mij oprit loopt behoorlijk wat af en de neus staat naar boven; dit zou niet uit moeten maken maar zal het er toch even bij vermelden.

    Edit; Auto uitgelezen en geen storing aangetroffen. Er stond 1 oude storing in van de N249 klep (Intermittent).
    Laatst gewijzigd door Nammi; 21-05-17 om 19:46.
    Audi A4 Avant 2.0 TFSI 2007 Chip 250pk A4 1.8T Avant 2003 163pk VW Passat 1.8T Sedan 2001 150pk
    VCDS 12.12

  2. #2
    Nammi's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    123
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: 2.0 TFSI sporadisch benzinelucht bij aanzetten contact

    Niemand? Zou het wellicht zo simpel kunnen zijn als het brandstoffilter? Anders zal ik deze sowieso gaan vervangen. Vervolgens misschien contrastvloeistof toevoegen aan de benzine...lekkage is nu nagenoeg niet op te sporen. Het vervelende is dat het iig niet altijd aanwezig lijkt te zijn.
    Audi A4 Avant 2.0 TFSI 2007 Chip 250pk A4 1.8T Avant 2003 163pk VW Passat 1.8T Sedan 2001 150pk
    VCDS 12.12

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    867
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0 TFSI sporadisch benzinelucht bij aanzetten contact

    Wellicht zie je wel sporen van lekkage als je de auto andersom op de oprit zet? Is het benzinefilter al ooit vervangen?
    Audi e-tron Sportback 55 quattro S edition

  4. #4
    Nammi's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    123
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: 2.0 TFSI sporadisch benzinelucht bij aanzetten contact

    Is me niet opgevallen. Maar zal de auto eens een aantal dagen andersom op de oprit zetten. Benzinefilter is nog niet gedaan tijdens mijn bezit dacht ik...dus dat zal ik eerst eens proberen.
    Audi A4 Avant 2.0 TFSI 2007 Chip 250pk A4 1.8T Avant 2003 163pk VW Passat 1.8T Sedan 2001 150pk
    VCDS 12.12

  5. #5
    Nammi's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    123
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: 2.0 TFSI sporadisch benzinelucht bij aanzetten contact

    Probleem is waarschijnlijk opgelost. Oorzaak is de benzine klem die niet goed meer is. Bij het benzinefilter wisselen kon ik nog steeds niets zien qua lekkage. Echter na wisselen v/h filter en het starten van de auto liep de benzine er gewoon uit. Gaat om de het flexibele deel op de uitgang v/h filter. Klem viel er daarna gewoon af...
    Nu even provisorisch vastgezet met 2 slangklemmen. Dealer had niet direct iets op voorraad dus morgen nieuwe slang/klem ophalen en alles weer origineel maken.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door Nammi; 08-06-17 om 17:45.
    Audi A4 Avant 2.0 TFSI 2007 Chip 250pk A4 1.8T Avant 2003 163pk VW Passat 1.8T Sedan 2001 150pk
    VCDS 12.12


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    867
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0 TFSI sporadisch benzinelucht bij aanzetten contact

    Top!!
    Audi e-tron Sportback 55 quattro S edition

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •