Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 77

Onderwerp: OPGELOST: 3.2 FSI foutcode 01314 en 00289/00545 ESP/ABS lampjes noodloop

  1. #21
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.375
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: 3.2 FSI foutcode 01314 en 00289/00545 ESP/ABS lampjes noodloop

    Dat is een simpel wissel contact 87a is nc
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

  2. #22

    Standaard Re: 3.2 FSI foutcode 01314 en 00289/00545 ESP/ABS lampjes noodloop

    Vandaag eindelijk de tijd gehad om de relais te wisselen en de auto uit te lezen met vcds. Het regende zo hard dat ik de tijd niet heb genomen de oude relais te testen, maar er was er sowieso 1 defect. Hoe dan ook de nieuwe zitten erin en het relais en voorpompen is direct weer hoorbaar bij contact aan.

    Enorm veel foutmeldingen, omdat de accupolen eraf zijn geweest. Had beter van te voren even kunnen uitlezen dus… Maar goed na alle meldingen gewist te hebben en flink een stuk gereden te hebben, geen foutmeldingen meer teruggekomen en de auto is niet in de noodloop gegaan en gelukkig ook geen waarschuwingslampjes op het dashboard.

    De echte test moet nog komen als het weer gaat vriezen. Toen had ik de meeste problemen. Dus nog even afwachten of dit het probleem ook daadwerkelijk was, maar heb er goede hoop in.

  3. #23

    Standaard Re: 3.2 FSI foutcode 01314 en 00289/00545 ESP/ABS lampjes noodloop

    Na een tijdje probleemloos te hebben gereden, nu weer hetzelfde probleem na een paar koude nachten. Dit valt dan ook echt op dat het bij kou terug komt.

    2 foutcodes VCDS:

    000545 - Angle Sensor 2 for Throttle (G188)
    P0221 - 008 - Implausible Signal

    01314 - Engine Control Module
    013 - Check DTC Memory - Intermittent

    Zou het dan toch misschien aan de 2 in 1 MAP/MAF sensor kunnen liggen? Het gasklephuis is vervangen en nog steeds dezelfde melding.

    De uitlaatgassen ruiken soms naar onverbrande brandstof en de andere keer naar hoe ik het beste kan omschrijven naar “verbrand kunstof” of iets dergelijks. Wisseld een beetje.
    Laatst gewijzigd door audisrollenlekker; 27-03-24 om 21:22.

  4. #24

    Standaard Re: 3.2 FSI foutcode 01314 en 00289/00545 ESP/ABS lampjes noodloop

    Vandaag nagekeken of de auto lekstroom heeft. Maar deze is netjes 0.04A in ruststand.

  5. #25
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.134
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: 3.2 FSI foutcode 01314 en 00289/00545 ESP/ABS lampjes noodloop

    Hier ook iemand mee bezig geweest en kwam toch op bedrading uit.

    https://www.audizine.com/forum/showt...ausible-Signal

    Denk toch dat je een breukje hebt ergens, connector wel heel en alle pinnen nog vooraan en niet naar achteren gedrukt?
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.


  6. #26

    Standaard Re: 3.2 FSI foutcode 01314 en 00289/00545 ESP/ABS lampjes noodloop

    Thanks Rol-Co. Ik begin het ook te vermoeden. Veel VAG forums afgespeurd en bij dezelfde foutmeldingen gecombineerd is het de kabelboomstekker van het gasklephuis, de kabelboom zelf of de ECM die aan het falen is. Heb nu 3x een verschillende gasklep erop gehad en allemaal hetzelfde resultaat. Dus dat heb ik uitgesloten.

    Ik ga nu maar eens langzaam de boel opentrekken en elke draad visueel inspecteren. Zelfde geld voor de ECM. Helaas zit deze in een beugel vast met moeren met een bolle kop. Ik denk dat ik maar moet gaan beunen en een sleufje erin ga slijpen, zodat ik er een platte schroevendraaier op kan zetten. Of heeft er nog iemand een beter idee hiervoor?

  7. #27
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.134
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: 3.2 FSI foutcode 01314 en 00289/00545 ESP/ABS lampjes noodloop

    Ja groef er in, dan er uit draaien en ver weg gooien, niet meer nodig, je schuift die beugel zo weer terug en leg de ecu weer op de steun in de bak.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  8. Ad
  9. #28

    Standaard Re: 3.2 FSI foutcode 01314 en 00289/00545 ESP/ABS lampjes noodloop

    Ik heb de moeren vrij simpel maar met kracht los kunnen draaien met een waterpomptang. De laatste was wat lastig omdat er bijna geen ruimte is.

    Maar goed, hoe nu verder met de ECM?

    De ECM is een Siemens VDO
    8E0 907 559 H
    SW: 8E1 910 559

    De kap van de ECM kan ik niet zomaar er vanaf schroeven. Deze zit vast met omgebogen plaatwerk van de kap en daarnaast zit de kap nog eens gelijmd.

    Aan de buitenkant ziet deze er als nieuw uit. De pinnetjes zien er ook als nieuw uit en zijn niet gecorrodeerd of er komt geen vloeistof uitlopen, zoals ik op verschillende forums gelezen heb.

    Is het dan verstandig om het binnenwerk nog eens optisch te controleren? Of heeft iemand toevallig een goed adresje om deze te laten controleren op werking?

  10. #29
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.134
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: 3.2 FSI foutcode 01314 en 00289/00545 ESP/ABS lampjes noodloop

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audisrollenlekker Bekijk Berichten
    Ik heb de moeren vrij simpel maar met kracht los kunnen draaien met een waterpomptang. De laatste was wat lastig omdat er bijna geen ruimte is.

    Maar goed, hoe nu verder met de ECM?

    De ECM is een Siemens VDO
    8E0 907 559 H
    SW: 8E1 910 559

    De kap van de ECM kan ik niet zomaar er vanaf schroeven. Deze zit vast met omgebogen plaatwerk van de kap en daarnaast zit de kap nog eens gelijmd.

    Aan de buitenkant ziet deze er als nieuw uit. De pinnetjes zien er ook als nieuw uit en zijn niet gecorrodeerd of er komt geen vloeistof uitlopen, zoals ik op verschillende forums gelezen heb.

    Is het dan verstandig om het binnenwerk nog eens optisch te controleren? Of heeft iemand toevallig een goed adresje om deze te laten controleren op werking?
    In de schema's kijken welke pins van de stekker (daar staan nummertjes op) naar je gasklep stekker lopen en die eens doormeten, en wat bewegen met de kabels tijdens die meting.
    Ik heb de schema's wel voor je maar weet niet of ik ze in dit topic krijg.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  11. #30

    Standaard Re: 3.2 FSI foutcode 01314 en 00289/00545 ESP/ABS lampjes noodloop

    Dat zou heel erg fijn zijn. Dan kan ik het idd allemaal mooi nalopen. Ik kan je helaas ook geen privé bericht sturen. Dit is uitgeschakeld op het forum. Heb je misschien een link die je hier kan delen, zodat ik deze kan downloaden?

  12. #31
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.134
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: 3.2 FSI foutcode 01314 en 00289/00545 ESP/ABS lampjes noodloop

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audisrollenlekker Bekijk Berichten
    Dat zou heel erg fijn zijn. Dan kan ik het idd allemaal mooi nalopen. Ik kan je helaas ook geen privé bericht sturen. Dit is uitgeschakeld op het forum. Heb je misschien een link die je hier kan delen, zodat ik deze kan downloaden?
    Ja probeer eens

    034(A)+WIRING+DIAGRAMS.pdf
    http://gofile.me/1ZY3R/ljhWMOBno

    Ww
    audis4
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  13. #32

    Standaard Re: 3.2 FSI foutcode 01314 en 00289/00545 ESP/ABS lampjes noodloop

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Ja probeer eens

    034(A)+WIRING+DIAGRAMS.pdf
    http://gofile.me/1ZY3R/ljhWMOBno

    Ww
    audis4
    Yes! Ik heb hem. Heel erg bedankt hiervoor! Zo te zien ben ik hier nog wel even zoet mee. Haha.

    Heb jij enig idee welke pagina ik moet volgen. Het is een flink boekwerk zonder inhoudsopgave.

  14. #33
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.134
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: 3.2 FSI foutcode 01314 en 00289/00545 ESP/ABS lampjes noodloop

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audisrollenlekker Bekijk Berichten
    Yes! Ik heb hem. Heel erg bedankt hiervoor! Zo te zien ben ik hier nog wel even zoet mee. Haha.

    Heb jij enig idee welke pagina ik moet volgen. Het is een flink boekwerk zonder inhoudsopgave.
    Pagina 24
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  15. #34

    Standaard Re: 3.2 FSI foutcode 01314 en 00289/00545 ESP/ABS lampjes noodloop

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Pagina 24
    Nogmaals heel erg bedankt. Zonder schema’s kom je nergens. Ik zal aankomende week de uitkomst plaatsen.

  16. #35

    Standaard Re: 3.2 FSI foutcode 01314 en 00289/00545 ESP/ABS lampjes noodloop

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Pagina 24
    Helaas klopt het schema niet bij een 3.2 FSI motor. Dus heb gewoon op kleur gezocht nu ik toch alles los heb liggen, maar helaas geen onderbreking te vinden vanaf het gasklep naar de ecu. Verder zie ik voor nu nog geen slijtageplekken of bulten in de kabels. Het wordt nu donker, dus morgen maar weer verder speuren.

  17. #36
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.134
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: 3.2 FSI foutcode 01314 en 00289/00545 ESP/ABS lampjes noodloop

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audisrollenlekker Bekijk Berichten
    Helaas klopt het schema niet bij een 3.2 FSI motor. Dus heb gewoon op kleur gezocht nu ik toch alles los heb liggen, maar helaas geen onderbreking te vinden vanaf het gasklep naar de ecu. Verder zie ik voor nu nog geen slijtageplekken of bulten in de kabels. Het wordt nu donker, dus morgen maar weer verder speuren.
    Het lijkt me sterk dat de 3,2 anders is, je moet wel de tegenovergestelde pin hebben omdat je aan de stekker meet natuurlijk.
    Maar je kon ze allemaal doorpiepen?
    Dan zou je bijna denken dat het je gaspedaal is.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  18. #37

    Standaard Re: 3.2 FSI foutcode 01314 en 00289/00545 ESP/ABS lampjes noodloop

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Het lijkt me sterk dat de 3,2 anders is, je moet wel de tegenovergestelde pin hebben omdat je aan de stekker meet natuurlijk.
    Maar je kon ze allemaal doorpiepen?
    Dan zou je bijna denken dat het je gaspedaal is.
    Het klopt wat je zegt, maar sommige zitten compleet aan de andere stekker van de ecu. Maar heb daarna gewoon de kleuren gevolgd en ik kreeg netjes een piep en met de ohm meter heb ik geen verlies gezien als ik aan de draden stoei. Heb er flink eraan gebogen en bewogen.

    Het gaspedaal heb ik getest met vcds. Ook de kickdown kan ik netjes inleren. Dit werk gewoon. Weet jij waar deze stekker zit? Dan ga ik hem morgen voor de zekerheid ook doormeten.

  19. #38
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.134
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: 3.2 FSI foutcode 01314 en 00289/00545 ESP/ABS lampjes noodloop

    De stekker van je gaspedaal? Nooit iets mee gedaan maar zal bovenaan bij je pedaal zitten, even de kap boven je voeten weg halen, paar boutjes.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  20. #39

    Standaard Re: 3.2 FSI foutcode 01314 en 00289/00545 ESP/ABS lampjes noodloop

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    De stekker van je gaspedaal? Nooit iets mee gedaan maar zal bovenaan bij je pedaal zitten, even de kap boven je voeten weg halen, paar boutjes.
    Ik ga er morgen naar op zoek.

    Ik heb al een paar keer gelezen dat het een bekend probleem is bij Audi zelf dat de stekkers van het gasklephuis niet goed zouden zijn. Er zijn zelfs kitjes voor beschikbaar ter vervanging. Ook al ziet het er goed uit, ook al is de meting goed, dat de stekkers slecht zijn. Als deze vervangen zou zijn door Audi dan zouden alle kabels tot een bepaald punt geel zijn en er een gele krimpkous of tape omheen zitten. Ook mocht er niet gesoldeerd worden, maar alleen geknepen worden. Dat is bij deze niet het geval, maar moest er even aan terug denken i.v.m. warm en koud weer. Met koud en slecht weer problemen, met warm en droog weer geen problemen..

    Een tijdje geleden heb ik de connector van het gasklephuis schoongemaakt en behandeld met contactspray en extra vast gezet met een tywrap. Die tijd bleef het probleem wat langer weg dan normaal. Maar daarna toch weer terug gekomen. Moest er gewoon even aan terug denken. Misschien dat iemand er hier ervaring mee heeft?

    Edit: Het probleem is er trouwens alleen met koude motor. Zodra deze warm is zijn er nooit geen foutmeldingen.
    Laatst gewijzigd door audisrollenlekker; 01-04-24 om 20:40.

  21. #40

    Standaard Re: 3.2 FSI foutcode 01314 en 00289/00545 ESP/ABS lampjes noodloop

    Hier de link van iemand die precies dezelfde foutcodes had:

    https://forum.vwpassat.nl/index.php?...0545-en-01314/

Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •