Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Achterlicht mistlicht melding achter B7

  1. #1

    Standaard Achterlicht mistlicht melding achter B7

    Heb een A4 Avant (B7) en krijg sinds het koud is een rucklicht (achterlicht) en mistlicht achter melding in het scherm, als ik even wacht en ga rijden, dan verdwijnt de melding weer. Het achterlicht doet het gedurende de melding echt niet, maar na even rijden als de melding weg is, doet hij het weer.

    Nu kan het natuurlijk het achterlichtje zijn, maar op het APK formulier is dit ook als melding opgelost (achterlicht vervangen).

    Weet iemand het stroomschema toevallig, zodat ik de draden en aansluitingen kan bekijken. De draden vanaf de achterlicht unit gaan ergens naar toe, maar waar ? Is daar gemakkelijk bij te komen.

    Als iemand de oplossing weet hoor ik het ook graag, ik ga sowieso binnenkort even het lampje vervangen, maar lijkt wel dat deze dan weer kapot gaat (door een storing of overspanning oid)

  2. #2

    Standaard

    Toevallig zelf verder gekeken en in de achterlicht unit waar het kabeltje in komt en de lamjes in zitten zit corosie, maar even wegkrabben en inspuiten, anders maar een nieuwe halen

  3. #3
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.033
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard

    Bekend probleem bij B6, wist niet dat B7 daar ook last van heeft.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  4. #4

    Standaard Re: Achterlicht mistlicht melding achter B7

    Nieuwe unit gehaald (koste me een tientje) en geinstalleerd, meldingen waren weg, maar komen nu weer terug.

    Iemand een andere idee? Weet iemand hoe / waar ik de kabels door kan meten, waar komen ze vandaan?

  5. #5

    Standaard Re: Achterlicht mistlicht melding achter B7

    Inderdaad is het stekkerblokje ook niet helemaal goed meer. Een kabeltje is gaan vonken en hierdoor is er wat gaan smelten/ verbrandt. De dealer heeft het inmiddels vervangen


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •