Resultaten 1 tot 15 van de 15

Onderwerp: Vreemd geluid bij terugschakelen van 3 naar de 2

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Leeftijd
    56
    Posts
    32
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Vreemd geluid bij terugschakelen van 3 naar de 2

    Hallo,

    Is het ene probleem opgelost vervolgens komt er een nieuwe tevoorschijn:
    na een lange rit (meer dan 60km) hoor ik een vreemd geluid als ik terug schakel van de 3 naar de 2.
    Het geluid komt tevoorschijn als ik de koppeling op laat komen.

    In het filmpje hoor je eerst een zacht gehuil (bij 7seconden) (rustig de koppeling oplaten komen) en aan het eind
    als ik de koppeling wat laat slippen (bij 11 seconden). Dan hoor je het beter. Tijdens het rijden geen problemen, koppeling pakt verder
    ook normaal op, ik vermoed zelf een defecte druklager.

    http://www.youtube.com/watch?v=mDgfm_ULzMQ

    p.s gisteren ook al hoorbaar van de 4 naar de 3.
    Bij kleine ritten is het niet aanwezig.
    Laatst gewijzigd door a4midowud; 03-06-11 om 11:05.

  2. #2
    djeetn's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    63
    Posts
    91
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Vreemd geluid bij terugschakelen van 3 naar de 2

    Bij defecte druklager zou dat hoorbaar zijn in elke terugsckakeling of opschakeling(bij iedere ontkoppeling) probeer eens 1 In neutrale stand met draaiende motor de koppelingspedaal in te drukken en dan ze heel traag laten komen tot zogezegde koppeling, hoorbaar geluid indien defect.2 eens hetzelfde proberen maar met handrem op en in 2 versnelling geschakeld (let wel hier koppelingspedaal niet volledig los laten)In jou geval had ik eerder aan een lager gedacht in de versnellingsbak.Als je terugschakeld in lagere toeren zal dat geluid minder hoorbaar zijn of zelfs niet meer te horen(probeer eens terug te schakelen op 1300 of 1500 tr)

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Leeftijd
    56
    Posts
    32
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Vreemd geluid bij terugschakelen van 3 naar de 2

    Bedankt voor je reactie. Het probleem is dat het geluid nu niet aanwezig is, alleen als ik lange afstanden rij (meer dan 65) dan is het pas waarneembaar
    en dan ook nog eens niet bij elke poging. Alles wat je hierboven aangeeft heb ik al eens geprobeerd, koppeling werkt naar behoren en er is dan ook niets te horen.
    Ga vandaag maar eens een stuk rijden want over 10 dagen verloopt mijn garantie.

  4. #4
    djeetn's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    63
    Posts
    91
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Vreemd geluid bij terugschakelen van 3 naar de 2

    Hopelijk valt het mee!Wil je mij op de hoogte houden a.u.b?Ik ben nog niet oud genoeg om bij te leren :-)

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Leeftijd
    56
    Posts
    32
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Vreemd geluid bij terugschakelen van 3 naar de 2

    Tja, stond vandaag mooi in mijn hemd. Afspraak gemaakt met de garage en met een monteur dik 75km gereden, lange stukken en stukken binnen door en veel schakelen natuurlijk. En je raad het al...NIETS...helemaal niets. Gelukkig had ik het geluid opgenomen op mijn blackberry zodat ze het wel gehoord hebben maar ze vonden het wel een vreemd geluid. Zal je zien dat straks na de garantie de versnellingsbak in puin gaat.


  6. #6
    djeetn's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    63
    Posts
    91
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Vreemd geluid bij terugschakelen van 3 naar de 2

    Nou hopelijk van niet hè, pff da is balen zeg.Ze vinden het een raar geluid hebben ze dan geen enig idee wat het zou kunnen zijn?Hopende op een oplossing en raar om zeggen maar als er brokken moeten komen dat ze dan nu komen tijdens de garantie.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Leeftijd
    56
    Posts
    32
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Vreemd geluid bij terugschakelen van 3 naar de 2

    ze hebben een vermoeden dat het aan de drukgroep ligt.

  8. Ad
  9. #8
    djeetn's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    63
    Posts
    91
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Vreemd geluid bij terugschakelen van 3 naar de 2

    zal je het laten herstellen(vervangen)? Toch vreemd dat het enkel van 3 naar 2 is.Ik denk nog altijd dat het in de versnellingsbak te doen is.Sommige aandrijftandwielen zijn geprest op de as(primair of secondair) misschien zit èèn of ander tandwiel niet meer vast en draait ze los op de ronddraaiende as vandaar het geluid.Dat is mijn mening,hopende voor de kosten dat ik mij vergis.

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Leeftijd
    56
    Posts
    32
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Vreemd geluid bij terugschakelen van 3 naar de 2

    Probleem is verholpen. De bak is er onderuit gehaald en bleek dat er een druklager kapot was. Deze is vervangen en heb er nu geen last meer van.

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Vreemd geluid bij terugschakelen van 3 naar de 2

    Hallo,

    Ik heb vorige week een Audi a4 B7 avant tdi gekocht uit 2006.
    Ik heb nog maar weinig gereden en hoor hetzelfde geluid zoals omschreven; bij terugschakelen naar de 2 of 3 huilt de versnelling een moment, waarop het geluid weg is. De auto rijdt er verder niet minder om.

    Ik begrijp dat het dan waarschijnlijk gaat om een lager?

    m.vr. gr. Sander
    Laatst gewijzigd door sander87; 04-07-11 om 12:06.

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    57
    Posts
    73
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Vreemd geluid bij terugschakelen van 3 naar de 2

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sander87 Bekijk Berichten
    Hallo,

    Ik heb vorige week een Audi a4 B7 avant tdi gekocht uit 2006.
    Ik heb nog maar weinig gereden en hoor hetzelfde geluid zoals omschreven; bij terugschakelen naar de 2 of 3 huilt de versnelling een moment, waarop het geluid weg is. De auto rijdt er verder niet minder om.

    Ik begrijp dat het dan waarschijnlijk gaat om een lager?

    m.vr. gr. Sander
    Ik heb dezelfde auto als jij Sander, en het geluid hoor ik ook wel eens en idd de auto rijd er niet minder om.
    Ik denk dat het te maken heeft hoe ver je het koppelingspedaal intrapt, mijn vrouw heeft er geen last vast maar die zit dan ook haast tegen het stuur.
    De koppeling werkt verder prima zelfs bij 273000 kilometers op de klok!

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Leeftijd
    56
    Posts
    32
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Vreemd geluid bij terugschakelen van 3 naar de 2

    Heb je naar het filmpje gekeken en geluisterd? Het was in dit geval de druklager die kapot was. Is nu vervangen en probleem is nu opgelost.

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Leeftijd
    56
    Posts
    32
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Vreemd geluid bij terugschakelen van 3 naar de 2

    Afgelopen weekend naar Zandvoorde geweest, een rit van ruim 325km. Daar wederom hetzelfde geluid uit de versnellingsbak.
    Wat ben ik blij dat ik een week geleden een andere nieuwe auto heb besteld. Afgelopen maandag dan ook de Audi met heelveel plezier
    ingeruild. Had veel verwacht van een Audi maar dit was echt een zepert. Zelden met een auto zo vaak bij de garage gestaan. NU zal dit een uitzondering zijn.
    Topic mag gesloten worden. De rest allemaal veel plezier met jullie Audies-

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2013
    Leeftijd
    37
    Posts
    21
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Vreemd geluid bij terugschakelen van 3 naar de 2

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door a4midowud Bekijk Berichten
    Probleem is verholpen. De bak is er onderuit gehaald en bleek dat er een druklager kapot was. Deze is vervangen en heb er nu geen last meer van.
    hallo,

    denk dat ik dit probleem ook heb. heb jullie enig idee wat dit kost om het te laten maken?

    mvg

  16. #15

    Standaard Re: Vreemd geluid bij terugschakelen van 3 naar de 2

    Goedendag,


    ik heb het zelfde probleem een schrapende geluid bij het afremmen op de motor (bij terugschakelen van 4 naar 3 (bijna niet hoorbaar) en 3 naar 2), met een A4 b6 2002, ik heb de koppeling vervangen inclusief vliegwiel en druklager maar heb helaas nog steeds het zelfde probleem. hij rijd / schakelt verder als een zonnetje.
    mijn vermoeden nu is dat er iets niet goed zijn in de versnellingsbak. kan iemand dat bevestigen/ ontkrachten? kan de olie vervangen misschien voldoende zijn?

    Groetjes Greg,

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •