Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Geen airco / ventilatie bij hoge snelheid?

  1. #1

    Standaard Geen airco / ventilatie bij hoge snelheid?

    Ik heb een A4 TDI 2006 en bij snelheden boven de 100km/h ventileert/blaast de climat control op de hoogste stand minimaal. Als ik vervolgens snelheid verminder of in de bebouwde kom rijdt blaast de ventilatie plotseling wel. Airco koelt dan ook niet, maar als ik de temperatuur omhoog zet en langzaam ga rijden plots weer wel. Hebben jullie enig idee waar dit aan kan liggen. Het is pas sinds ik naar Wenen ben gereden (vanzelfsprekend langdurig op hoge snelheid) en ik de autobahn afging om te tanken.... Ik meen me te herinneren dat ik een krak hoorde maar zeker weten doe ik het niet. Alvast bedankt voor alle tips.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Posts
    9
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Geen airco / ventilatie bij hoge snelheid?

    Is inmiddels al duidelijk wat het probleem is? Heb namelijk dezelfde klacht!

    Alvast bedankt,

    Remco

  3. #3

    Standaard Re: Geen airco / ventilatie bij hoge snelheid?

    Ik heb ook hetzelfde probleem. Hebben jullie inmiddels een oplossing gevonden?

    Alvast veel dank voor jullie reactie!

    Réjean

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2016
    Posts
    427
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Geen airco / ventilatie bij hoge snelheid?

    Ooit een keer TEVEEL airco koelmiddel in de installatie gehad. In de stad en bij rustig rijden deed de airco het wel maar op de snelweg opeens niet meer, bij hoge toeren werd de pomp uit voorzorg uitgezet door te hoge druk. Iets laten leeglopen uit de installatie en het was opgelost. Ik kan mij niet meer herinneren of de ventilatie snelheid werd aangepast.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2017
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Geen airco / ventilatie bij hoge snelheid?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gekske Bekijk Berichten
    Ik heb een A4 TDI 2006 en bij snelheden boven de 100km/h ventileert/blaast de climat control op de hoogste stand minimaal. Als ik vervolgens snelheid verminder of in de bebouwde kom rijdt blaast de ventilatie plotseling wel. Airco koelt dan ook niet, maar als ik de temperatuur omhoog zet en langzaam ga rijden plots weer wel. Hebben jullie enig idee waar dit aan kan liggen. Het is pas sinds ik naar Wenen ben gereden (vanzelfsprekend langdurig op hoge snelheid) en ik de autobahn afging om te tanken.... Ik meen me te herinneren dat ik een krak hoorde maar zeker weten doe ik het niet. Alvast bedankt voor alle tips.
    Hallo, een week geleden naar Oostenrijk geweest, en op de autobahn aardig doorgereden. 180+.
    Bij verminderen snelheid werd het plots aardig koud in de auto. Vervolgens nog maar een paar keer flink doorgereden, en met hetzelfde resultaat.
    Nu is het zo dat een airco behoorlijk wat vermogen vraagt, maar als je zo hard rijd, de motor ook.
    Allebei willen ze gekoeld worden, maar in dit geval krijgt de motor "voorrang". Airco gaat dus minder doen, ook minder vermogen vragen wat ten goede komt aan de motor.
    Had dit nog niet meegemaakt, maar na nodige navraag bleek dit een normaal verschijnsel te zijn!!
    VrGr, Duc


  6. #6
    al_bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2006
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.697
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Geen airco / ventilatie bij hoge snelheid?

    Koeling lijkt mij geen probleem met 180+. De condensor (radiator van de airco) zit voor de normale radiator, dus die krijgt de 'verse' rijwind.
    Heeft eerder met het vermogen te maken. Om zo hard te kunnen rijden wordt normaal gesproken de compressor uitgezet. Dus als je zweethanden krijgt bij hoge snelheden dan weet je waarom

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •